Конспект уроку з англійської мови у 6 класі «Магазини. Реклама» “SHOPPING. ADVERTISING”

Про матеріал

Конспект відкритого уроку з англійської мови у 6 класі на тему "Магазини. Реклама", презентацію-супровід завантажу наступним додаванням, а посилання на відео, яке використовувалось на уроці ось -


Перегляд файлу

 

НВК «Балтська ЗОШ І-ІІІ ст. №3-колегіум»

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий  урок

з англійської мови у 6 класі

 

 «Магазини. Реклама»

SHOPPING. ADVERTISING

      

 

 

 

   Методична розробка

      вчителя англ..мови

      НВК «Балтська ЗОШ І-ІІІ   

      ст. №3-колегіум»

      Лойтаренко О.П.

 

 

 

 

 

 

 

Балта

2016р.


 

Тема: Shopping. Advertising.

Тип уроку: урок  розвитку мовленнєвих навичок та узагальнення лексичного матеріалу

      практична

  • практикувати у вживанні тематичної лексики в усному та писемному мовленні
  • удосконалювати навички аудіювання
  • удосконалювати навички пошукового читання
  • розвивати навички усного (складання діалогів) та писемного мовлення (складання реклами товару)

освітня

  • розширити знання учнів про найвідоміші торгові бренди
  • формувати уявлення учнів про культуру шопінгу
  • розвивати зацікавленість у вивченні культур інших країн     

розвиваюча

  • розвивати навички соціокультурної компетенції
  • розвивати навички роботи в парах та групах
  • формувати вміння складати та презентувати групові завдання
  • розвивати навички самостійної роботи

      виховна

  • виховувати повагу до інших культур
  • виховувати почуття культури спілкування

 

Обладнання: мультимедійна презентація, тематичні малюнки, НМК  English 6”, відеофрагмент  Lets go shopping

 

Хід уроку:

 

I. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1.  Повідомлення теми та мети уроку: Today we are going to continue our work about shopping – the activity most of you like very much. When we are speaking about shopping, what things come to you mind first? What are the goods you buy most often? What shops do you visit? (orally)

 

 

   

 

 

 

 

2. Мовленнєва розминка.

a) Whole-Class Discussion: Many people say that London is the shopping capital of the world. Do you agree with this? Why? (ppt slide 1)

 

b) Home task check-up: Which shops are the most popular in our town Balta? Why? What can you buy there? (orally)

 

c) Pair Question-Cross: Ps ask different questions choosing from the Question-Cross (in pairs) – Time limit: 2 min.   Control: 3 questions as a class discussion. (ppt slide 2 + HO1)

 

1

What is your favourite  shop? why?

2

What  shops are there in your town centre?

3

Do you like going shopping alone?

4

Do you prefer big shopping centres or small shops?

5

When did you last visit a supermarket and what did you buy?

6

What do you spend your money on?

7

Who do you usually go shopping with?

8

What can you buy at the greengrocer’s?

9

What did you buy yesterday?

10

What can you buy at the chemist’s?

11

How often do you shop online and why?

12

Do you think it’s important to buy food produced locally? Why?

13

Are you a shopaholic?

14

What can you buy at the department store?

15

What kinds of shops do you visit most often ?

 

II. Основна частина

1. Активізація лексичного матеріалу та розвиток навичок аудіювання.

 T: Pupils of the first variant will be the people who come to do shopping – how are they called? (Customers). And pupils of the second variant will be the people who help customers to do shopping – how are they called? (Shop-assistants)

 

1)Робота з лексичним матеріалом та розвиток аудіювання через відеоперегляд: a) Choosing the proper phrases from the dialogue which can be said either by Customers or Shop-assistants (HO2 – strips of paper with phrases) – in pairs

Control: through viewing the video “Let’s go shopping”+ putting in the correct order (in pairs)

 

b) Reading the dialogue in pairs + underline the words to be changed in pupils’dialogues (+ppt slide 3/4)

c) Introduction if the sizes: Matching signs & sizes (ppt slide 5) - orally

 

2) Розвиток усного діалогічного мовлення: Making up own dialogues (ppt slide 3/4) – in pairs

 

 

 

3) Робота з лексичним матеріалом: a)Matching the words with pictures (ppt slide7) + guessing the word for “ADVERT”– in a written form in Ex-Bs (individually)

Control: orally+ppt (ppt slide 8)

b) sociocultural development: Introduction of the logos and a whole-class discussion: What things can you buy if you see these logos? (ppt slide 9) + US Corporate map (ppt slide 10)

 

 2. Розвиток усного мовлення. Opinion & Choice Making. Every day you see a lot of adverts on TV, in the newspapers, in the streets, on big boards. What can make buy the advertised goods? Which of the following goods  would you choose and why? (ppt slide 11-13) - orally

 

3. Розвиток пошукового читання.  Read the text “OpportunitiesShop.com” and match the paragraphs with web-addresses of the online shops. Choose a shop you would like to go online shopping to, find its address and decide what things you would like to buy. (slide 14) +HO3

 

Контроль: orally – What would you like to buy and where?

 

 4. Розвиток навичок проектної діяльності. (Group mini-projects)

Making group projects – web pages advertising the online shop “Partyshop.com” (slide 15)

Web pages for 5 groups: FANCY DRESSES, ACCESSORIES, DECORATIONS, FUNNY SURPRISES, PARTY FOOD

 

  Groups activities: using the given pictures make the adverts for their web pages, decide on the goods, their features and prices. (HO4 + A3 paper sheets + felt pens/ markers + glue sticks)

+ Control: group presentations + on board collected shop website.

 

 

IIІ. Заключна частина

1. Підведення підсумків. Would you choose our online shop for your parties? What goods would you choose? Why?

 

2. Оцінювання, мотивація

 

3. Домашнє завдання (individual project)

  • Home Task: Write an advert about one of the best selling things  in Ukraine as in the example (Ex. 1 p.128 – ppt slide16)

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
6968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку