Конспект уроку з біології 6 клас з теми: Пагін і його будова. Його розвиток з бруньки.

Про матеріал

На даному уроці в учнів форму\ться поняття про пагін як складний і важливий надземний орган рослини, його розвиток; ознайомдюються з його складом, зовнішньою будовою, основними функціями, розвитком пагона з бруньки . На уроці використовуються елементи технологій критичного мислення. Додається презентація

Перегляд файлу

Тема: Пагін і його будова. Його розвиток з бруньки.

Мета уроку: сформувати поняття про пагін як складний і важливий надземний орган рослини, його розвиток;  ознайомитися з його складом, зовнішньою будовою, основними функціями, розвитком пагона з бруньки; розкрити особливос­ті будови і функцій бруньок, їх класифікацію і біологічне значення; продовжити формувати вміння і навички роботи з текстом і малюнками підручника, виконувати лабораторне досліджен­ня, працювати з натуральними об'єктами, гербарними зразками, робити відповідні висновки на підставі виконаних досліджень

 

Очікувані результати: учні мають описувати пагін та його будову; учні мають характеризувати роль пагона в забезпеченні надходження, транспорту і виведення речовин; учні мають вміти відрізняти вегетативну бруньку від генеративної; учні мають спостерігати в природі і розрізняти види стебел; учні мають робити висновок про зв’язок органів у рослинному організмі.

Тип уроку. урок засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична.

Місце уроку в навчальній темі.  Поточний.

Міжпредметні зв'язки: біологія рослин, с/г господарство.

Матеріали та обладнання: вкоро­чені та видовжені пагони живих або гербарних зразків рослин, таб­лиці «Пагін. Будова пагона», м\м дошка,  обладнання для виконання лабораторних до­сліджень.

 

Хід уроку.

І.  Розминка. ( лунає спокійна музика)

Добрий день, шановні учні! Я рада бачити вас сьогодні. Я бачу розумні обличчя та спокій у ваших очах.               А зараз закрийте очі і подумки повторюйте за мною: уважний, я добре думаю, я зосереджений, кмітливий, впевнений у собі." Відкрийте очі та  погляньте на свого однокласника, усміхніться йому. У такому гарному настрої спробуємо  працювати швидко і творчо,  щоб отримати найвищі бали.

Девіз  нашого уроку:       “Мало знати, треба й  застосовувати,

                                                Мало хотіти, треба й робити!”

                                                                                          Гете


Отже,  я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Кожному з вас я хочу побажати, щоб ви на цьому уроці були:

«У» - усміхненими,

«С» - спокійними,

«П» - прогресивними,

«І» - інтелектуальними,

«Х» - хоробрими

ІІ Актуалізація опорних знань

Складаємо кластер на тему «Тканини», «Органи квіткової рослини»;

Вправа «Вірю не вірю» на тему «Корінь».

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

УЧИТЕЛЬ: Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Уявіть собі, що ми всі потрапили у гарне, чисте, справедливе царство. Кругом цього царства квітнуть яскраві квіти, ростуть могутні дерева, кущі та трави. А ви - жителі цього незвичайного царства. Править ним добра, щира, справедлива цариця Флора. Вона відправила  телеграму і звертається до вас.  Добрий день мої  любі ! Я дуже рада привітати вас сьогодні. У нас сталася біда. Злий чарівник Торнадо сьогодні вночі побував у нашому чарівному лісі. Він переплутав все у лісі. Тепер я не можу з"ясувати де дерево, де кущ, а де трава та квіти. Тому я прошу вас допомогти привести все до порядку у казковому лісі. Допомогти розібратися, які ознаки має кущ, дерево та трава. З'ясувати функцію пагона у рослині. Які бувають бруньки. Найкращі , найактивніші учні отримають царську винагороду. За правильну відповідь будуть отримувати листики, які допоможуть в кінці уроку виставити оцінку за роботу на уроці.
А як підказка вам будуть загадки:

УЧИТЕЛЬ: Ну що ж , любі діти? Допоможемо нашій шановній цариці Флорі?

1) Живе один батько і тисячі синів має, всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб.)

2) Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник.)

3) Біг через пліт, зачепивсь та й висить. (Гарбуз.)

— Чим рослини, про які йдеться у загадках, відрізняються одна від одної? (Дуб — це дерево, гарбуз — трав’яниста рослина, що чіпляється за опору вусиками, а соняшник — прямостояча трав’яниста рослина.)

Ці рослини мають різну будову надземних частин — пагонів, але останні мають схожу будову, а саме складаються зі стебла і листків. Тож сьогодні ми розглянемо будову пагона та будову бруньок.  (Учитель повідомляє тему уроку, учні формулюють мету та визначають завдання заняття.)

IV. Сприйняття та засвоєння новою матеріалу.

Пагін розвинувся у рослин першим, він є обов'язковим органом у вищих рослин за будь-яких умов. Хоч би невелич­кий, хоч би незвичайний, змінений, проте пагін. Оскільки першість серед наземних органів належить пагону, то варто ознайомитись з деякими його особливостями. Всі ви, мабуть, спостерігали як з першим весняним теплом бруньки, насамперед, верхівкові, набрякають і з них розвивається новий пагін. З настанням сприятливих умов клітини твірної тканини посилено поділяються, покривні лусочки розсовуються, відхиляються від стебельця, і назовні з'являється молоде стебло із зеленими листками. Згодом лусочки та листки відпадуть, а на місці їхнього  прикріплення залишаться рубці Слайд 2.

1.Пагін - надземний вегетативний орган, його склад: стеб­ло, бруньки, листки, основні функції стебла, їх характеристи­ка і значення. Слайд 3.

2 Основні функції стебла, їх характеристи­ка і значення. Слайд 4.

3.  Брунька- це зачаток нового пагона.  Вони поділяються на три типи. Слайд 5.

4. Брунька  забезпечує ріст пагона та його галуження. Давайте ознайомимось з будовою бруньки Усі бруньки вкрито зовні ущільненими видозміненими листками - лусками. Вони захищають зачаткові листки та стебло від ушкоджень. Луски часто виділяють смолисті речовини (наприклад, у тополі, берези). Ззовні луски можуть бути вкриті густим пушком з волосків, що забезпечує їм додатковий захист від холоду та висихання. З вегетативної бруньки виростають стебло і листки, а з генеративної - квітка або суцвіття. Ці бруньки відрізняються  між собою за розмірами, формою. Генеративні бруньки крупніші та мають більш округлу форму, ніж вегетативні. Всередині останніх розміщені  лише зачаткові листки, тоді як у генеративних - зачаткові квітки. Слайд 6.

Робота в зошиті  Лабораторне дослідження «Будова бруньки»

Цікаво

Деякі з пазушних та додаткових бруньок після зимівлі ріст не відновлюють. Це так звані сплячі бруньки. Вони можуть перебувати в стані спокою декілька років і відновлюють ріст у разі ушкодження верхівкової бруньки.

Найбільшою рослинною брунькою вважають головку капусти, маса якої коливається від 0,5 до 20 кг.

Елітний білий чай виробляється з найніжніших молодих бруньок чайного куща.

У тропічних країнах розводять капустяну пальму, велику верхівкову бруньку якої вживають у їжу.

V.  Рефлексія

Гра «До сонця»

Уявіть себе квіточкою, що тягне руки-листя до сонця. А зараз, якщо ви згодні з твердженням, тягнемося до сонця, а якщо ні руки-листя не підіймаємо.

1. Рослина – це цілісний організм. (Так)
2. Корінь виконує функцію фотосинтезу. (Ні)
3. Листок – це вегетативний орган. (Так)
4. Пагін – надземна частина рослини. (Так)
5. Фотосинтез відбувається в листках рослини. (Так)
6. Стебло – генеративний орган рослини. (Ні)
7. Плід та насіння генеративні органи рослини. (Так)
8. Бруньки розташовані на корені. (Ні)

ІV.  Підсумки уроку. Аргументація оцінок.

Фронтальна бесіда

1. Що таке пагін?

2. З яких частин він складається?

3. Що таке листок, стебло, брунька?

4. Що таке вузол, міжвузля, пазуха листка?

5. Чим відрізняються вегетативні та генеративні бруньки?

 Вправа «Продовж речення»:

 «Сьогодні на  уроці мені сподобалось ….»
«Я дізнавсь про …..
Підраховування листочків. Виставлення оцінок.

VІІ. Домашнє завдання

Параграф 25

Індивідуальні та творчі завдання.

Хто з має бажання і йому цікаво як поспостерігати за пагоном може вдома провести дослідження.

1. Провести спостереження: скільки вегетативних і скільки генеративних пагонів (у якому співвідношенні) будуть розвиватися з бруньок наступною весною в рослин вашого саду: вишні, яблуні, сливи, смородини. Зробити висновок: чи буде ваш сад рясно цвісти весною?

2. Підфарбувати червоною або синьою фарбою склянку води і поставити в неї на 2–3 дні гілочки вишні або яблуні (бажано в тепле місце). Принести ці гілочки на наступний урок.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Борзенец Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Антонюк- Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
11290
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку