Урок("Конспект уроку з біології для 6 класу на тему "Різноманітність життя ")

Про матеріал

Різноманітність життя. (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

Мета уроку :Дати визначення віруси

познайомити із різноманітністю життя

ввести поняття “систематика”;

розглянути основні одиниці класифікації;

розкрити принципи поділу організмів на Царства живої природи і

дати Царствам стислу характеристику.

Виховувати бережливе ставлення до живої природи планети та екологічне мислення

Тип уроку : Засвоєння нових знань.

Обладнання : схеми, малюнки, таблиці,підручник ,зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Що вивчає біологія ?

Які науки відносяться до біологічних ?

Назвіть ознаки живого?

Складання діаграми Вена «Природа».

Перегляд файлу

D:\школа\картинки школа\малюнки\images (10).jpgРізноманітність життя. (на  прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

Мета уроку :Дати визначення віруси

  познайомити із різноманітністю життя

  ввести поняття “систематика”;

  розглянути основні одиниці класифікації;

   розкрити принципи поділу організмів на Царства живої природи і

  дати Царствам  стислу характеристику.

  Виховувати бережливе ставлення до живої природи планети та екологічне мислення

Тип уроку : Засвоєння нових знань.

Обладнання : схеми, малюнки, таблиці,підручник ,зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

http://svitppt.com.ua/images/49/48815/960/img2.jpg

ІІ. Актуалізація опорних знань

Що вивчає біологія ?

Які науки відносяться до біологічних ?

Назвіть ознаки живого?

Складання діаграми Вена «Природа».

У лівому колі учні записують ознаки, притаманні живій природі, а в правому — неживій. У середній частині, яка утворена перекриванням двох кіл, учні записують спільні ознаки живої і неживої природи.

Очікувані відповіді учнів:

Спільні ознаки: живі організми та неживі тіла складаються з однакових хімічних елементів;

ознаки живих організмів: складаються з клітин, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, реагують на подразнення;

 ознаки неживих тіл — не рухаються, не ростуть, не розмножуються, не мають клітинної будови тощо.

Вправа для порівняння. Знайти ознаки живого.

1.Сталактити і сталагміти – кам’яні нарости із солей кальцію в печерах, що збільшуються з кожним роком. Отже, вони ростуть.

2.Синичка щодня приносить своїм пташенятам гусінь та різних комашок. Вони їдять, отже, збільшуються у розмірах.

3.З великої гранітної брили шляхом подрібнення виробляють щебінь, тобто каменів стає багато, отже – це розмноження.

4.Кульбаба поширює вітром парашутики з насінинками, з яких виростають нові рослини. Це розмноження.

5.Під час дощу річка поповнюється водою – це називають живленням річки.

6.Рослина вбирає воду, вуглекислий газ та сонячне проміння, здійснює фотосинтез  і так живиться.

7.На вершині гори є кратер вулкану, який періодично випускає дим – це дихання вулкану.

8.Дельфін вистрибує з води, вбирає повітря, так він дихає.

9.Дюни та бархани рухаються, коли вітер піднімає і перекидає пісок.

10.Соняшник рухається, повертаючи свої квіти до сонця.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу 

Учені вважають, що на Землі існує близько 5 млн різних видів живих організмів. З давніх часів люди спостерігали за ними, вивчали, описували. Коли накопичилося багато відомостей про рослинний і тваринний світ, виникла необхідність систематизувати знання, розподілити організми за групами, тобто класифікувати їх. Живі організми почали об’єднувати в групи за подібними ознаками.

Розповідь вчителя :Імперія Неклітинні включає лише одне царство — Віра. Однак основну масу живих істот становлять організми, які мають клітинну будову. Клітинні організми утворюють два надцарства: Прокаріоти, або Доядерні, та Еукаріоти (Ядерні). До надцарства Прокаріоти входить одне царство — Дроб’янки, до якого належать бактерії і ціанобактерії. Еукаріоти об’єднують три царства: Тварини, Рослини і Гриби.

У 6-му класі ми будемо вивчати представників царств Дроб’янки, Гриби, Рослини та одноклітинних представників царства Тварини.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifДіти ,а яке ж значення рослин у природі та житті людини?

 

 

 

 

 

 

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifhttp://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifДо кінця ХІХ ст. ніхто вже не сумнівався, що кожну заразну хворобу викликає певний мікроорганізм, з яким можна успішно боротися. «Дайте тільки час,— говорили вчені-бактеріологи,— і скоро не залишиться жодної хвороби». Але минали роки, а обіцянки не виконувалися. Люди заражалися кором, ящуром, поліомієлітом, віспою, грипом. Від страшних хвороб помирали мільйони людей, а бактерій-збудників знайти не вдавалося.

Нарешті в 1892 р. російський учений Д. І. Івановський натрапив на правильний слід. Вивчаючи тютюнову мозаїку — хворобу листя тютюну, він дійшов висновку, що її спричиняє не бактерія, а щось дрібніше. Це «щось» проникає через найтонші фільтри, здатні затримувати бактерії, гине при нагріванні, і його не можна було побачити у світловий мікроскоп. Фільтрівна отрута! Таким був висновок ученого. Але отрута — це речовина, а збудник хвороби тютюну був схожий на організм. Він чудово розмножувався в листі рослин. Нідерландський мікробіолог і ботанік М. В. Беєрінк назвав це нове вірусом, додавши, що вірус являє собою «рідке, живе, заразне». У перекладі з латинської «вірус» означає «отрута».

Особливістю вірусів є те, що вони не мають клітинної будови та розвиваються тільки всередині клітин живих організмів, оселяючись у них. Поза клітинами віруси переходять у кристалічний стан, що сприяє їх збереженню. Найдрібніші віруси, наприклад збудник ящуру, за розмірами є ненабагато більшими, ніж молекули яєчного білка, проте трапляються й такі віруси (наприклад збудник віспи), які можна побачити у світловий мікроскоп.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЩо ж  таке віруси ?

 Віруси  це неклітинні форми життя, які є внутрішньоклітинними абсолютними паразитами

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЯк ви вважаєте, якими шляхами вірус може потрапити до організму тварини, людини чи рослини?

Основні шляхи потрапляння вірусу до організму людини чи тварини:

Основні шляхи потрапляння вірусу до організму рослини:

IV. Підсумок уроку

  • Як класифікують живі організми ?
  • Під час дихання рослини поглинають … (кисень) і виділяють … (вуглекислий газ).
  • Клітини бактерій не мають … (ядра).
  • Бактерії мешкають … (всюди).
  • Не мають клітинної будови та розвиваються тільки всередині клітин живих організмів … (віруси).
  • Що таке віруси?
  • Як потрапляють віруси до людини та тварини ?
  • Назвіть шляхи потрапляння вірусів до організму рослин

V. Домашнє завдання

§                 читати та переказувати,вивчити класифікацію живих організмів

 

docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
10899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку