Конспект уроку з біології 7 клас на тему: Розмноження та розвиток тварин

Про матеріал

На даному уроці учні знайомляться з особливостями розмноження й розвитку тварин; розширюють знання про різноманітність тваринного світу

Перегляд файлу

Тема: Розмноження та розвиток тварин

Мета: ознайомити учнів з особливостями розмноження й розвитку тварин., розширити знання учнів про різноманітність тваринного світу

Обладнання:  підручник , зошит, фотографії, малюнки, плакати, схеми, що дозволяють ілюструвати розмноження й розвиток тварин., м/д.

Основні поняття і терміни: розвиток, розмноження, статеве розмноження, безстатеве розмноження, запліднення, зигота, онтогенез, статеві клітини

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І.Розминка

Доброго дня!  Сьогодні наш урок я хотіла б розпочати з невеличкої вправи яка налаштує нас на   подорож в прекрасний світ тварин.

Я прочитаю віршик, а ви слухаючи його будете виконувати вправи.  І так розпочнемо:

Вранці як  завжди   проснувся.

Потягнувся, посміхнувся.

І водою я умився.

Вишукано причепурився.

Нахилився  і   присів.

І бадьорий і веселий

Я до школи  поспішив.

Ну, що  ж ми повні сил і енергії, а тепер повний перед до подорожі.

 

II. Актуалізація опорних знань.

Обговорення питання

1.Що ви пам’ятаєте про розмноження й розвиток рослин?

2. Як ці процеси можуть відбуватися у тварин?

3. Які групи тварин ви знаєте?

II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 На  попередніх уроках ви вже багато чого дізнавалися про тваринний світ: про його різноманіття, про те, хто як пристосований до життя, з'ясували, хто чим харчується. А сьогодні ми будемо досліджувати саму таємничу, повну загадок тему. Але перш ніж почати роботу за новою темою, давайте уявимо, якими гарненькими і смішними ви були маленькими. І взагалі, яке щастя, коли в родині з'являється дитина.

Отже, у людей - дитина;

у лисиці - ……. (лисеня);

у кішки - …….. (кошеня);

у качки - …….. (каченя)?;

у метелика - ………?;

у коника -………..?

Це перша загадка природи, і нам на уроці потрібно її вирішити.

Як ви думаєте, а ким в дитинстві була жаба? А морський коник? Дельфін? Змія?

Ось бачите, скільки таємниць підносить нам природа!

Як на вашу думку, яку проблему ми сьогодні будемо разом вирішувати? І яка ж тема нашого уроку?

Вірно! Тема нашого уроку: "Розвиток і розмноження тварин".

IV. Сприйняття та засвоєння новою матеріалу.

Всі свої нові пізнання на уроці ми з вами повинні приводити в порядок, тобто в систему. Ми разом будемо заповнювати таблицю. Вона складається з трьох стовпців:

Групи тварин

Розмноження

Розвиток

 

Створення проблемної ситуації.

Вчитель повідомляє, що комахи – колорадські жуки відкладають до 700 яєць, метелики – до 400 яєць, а у звірів буває найбільше до 10 яєць (собаки).
 Чому чим більша тварина – тим менше яєць вона відкладає? 

Розповідь з елементами бесіди із послідовним демонструванням схеми ,таблиць та заповненням таблиці.

Розмноження тварин

 

Безстатеве (поділ клітин)              Вегетативне                  Статеве

 

Життєвий цикл

 

                              Простий                                     Складний

                                                                                ( чергування поколінь)

Групи тварин

Розмноження

Розвиток

Комахи

відкладають яйця

Непрямий : яйце - личинки - лялечка - доросла комаха (метелик)

Прямий: яйце - личинка - доросла комаха (коник)

 

Риби

відкладають ікру

ікра - мальок - риба

Земноводні

відкладають ікру

ікра - пуголовок - жаба

Плазуни

відкладають яйця

яйце - дитинча - доросла тварина

Птахи

відкладають яйця

яйце - пташеня - доросла птиця

 

Ссавці

народжують дитинчат

дитинчата - доросла тварина

 

 

V. Рефлексія

Дайте відповідь на запитання:

1. Порівняєте розмноження риб і земноводних, назвіть схожість і відмінності.

2. Порівняйте розмноження плазунів і птахів, назвіть схожість і відмінності.

3. Які переваги прямого та непрямого типів розвитку у забезпеченні завершення життєвих циклів?
4. Дайте відповідь на проблемне питання.
Чому комахи, риби, земноводні відкладають дуже багато яєць і ікринок, а у птахів і звірів потомство невелике?

VІ. Підсумок уроку, аргументація оцінок.

1. Доповніть речення та запам'ятайте

Якщо статеві клітини зливаються поза організмом - це__________________.

Якщо статеві клітини зливаються в органах статевої системи - це__________.

Складний життєвий цикл характеризується__________________________

Простий життєвий цикл характеризується___________________________

Явище, при якому одне покоління розмножується статевим способом, а решта - нестатевим, або партеногенетично,________________________              .

Стадія розвитку багатьох тварин, коли організм після народження відрізняється від дорослих форм за своєю будовою та способом життя              .

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 6,  Інтерактивна технологія «Дерево мудрості». Учням пропонується прочитати текст параграфа та сформулювати складне запитання до тексту, записавши його на маленькому аркуші паперу. Папірець скручують трубочкою, зав'язують ниткою та на наступному уроці прикріплюють до дерева, ніби одягають іграшку на ялинку. На дереві буде стільки іграшок, скільки учнів.

 

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
6124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку