Конспект уроку з біології 7 клас на тему: Середовище існування тварин. Різноманітність способів життя. Зв'язок тварин з іншими компонентами екосистеми.

Про матеріал

продовжити формувати знання учнів про середовища існування тварин; звернути увагу на поведінку тварин та взаємозв'язок тварин з іншими компонентами екологічних систем; розвивати вміння виявляти основні екологічні закономірності, що ілюструють взаємозв'язку живих організмів у природі.

Перегляд файлу

Тема: Середовище існування тварин. Різноманітність способів життя. Зв'язок тварин з іншими компонентами екосистеми.

Мета: продовжити формувати знання учнів про середовища існування тварин; звернути увагу на поведінку тварин та взаємозв’язок тварин з іншими компонентами екологічних систем; розвивати вміння виявляти основні екологічні закономірності, що ілюструють взаємозв'язку живих організмів у природі.

Обладнання:  зображення( малюнки,фото, слайди тощо)тварин, які мешкають в різних середовищах існування, підручник.

Основні поняття і терміни: середовище існування, чинники середовища існування: температура, тиск, вологість; вид, порода, популяція, наземний, наземно  - повітряний, підземний( ґрунтовий), водний і паразитичний спосіб життя, екосистема,ареал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І.Розминка

Сьогодні на уроці ми будемо працювати разом, і я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Кожному з вас я хочу побажати, щоб ви на цьому уроці були:

«У» - усміхненим,

«С» - спокійними,

«П» - прогресивними,

«І» - інтелектуальними,

«Х» - хоробрими

II. Актуалізація опорних знань.

,  Інтерактивна технологія «Дерево мудрості». Учні прикріплюють до дерева або його імітації підготовлені вдома запитання до тексту параграфа підручника. Коли дерево вже одягнене, учні по черзі підходять до нього, зривають запитання і дають відповідь на нього. По ходу відповіді вчитель коригує її, а слухачі оцінюють.

II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Одного разу Ходжа Насреддін зайшов до мечеті читати проповідь. «О миряни, - запитав він, - а чи знаєте ви, про що я буду розповідати?». «Не знаємо», - відповіли вони. «Якщо ви не знаєте, тоді про що ж мені з вами розмовляти»,  - сказав Ходжа Насреддін і вийшов з мечеті. Другого дня, коли він прийшов до мечеті та звернувся до людей з тим самим запитанням, вони відповіли: «Знаємо!» «Якщо ви знаєте,  то про що мені з вами розмовляти?», - відповів Ходжа і знову пішов. На третій день миряни відповіли: «О шановний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, інші – ні». «Тоді, - сказав Ходжа, - хай ті, що знають, розкажуть тим, які не знають». І ми зробимо так само.

Протягом мільйонів років формувалися відносни між різними організмами, відтак весь сучасний світ існує як єдина жива система. У ній всі живі істоти нежива природа взаємопов'язані так розумно, що іноді здається, ніби світ спланований якимось генієм. Загадки тваринного світу чекають на дослідників. Сьогодні ми на уроці будемо досліджувати  середовище існування тварин,різноманітність способів життя, та про зв'язок тварин з іншими компонентами екосистеми.

Вправа «Мікрофон».

Закінчіть речення:
«Від сьогоднішнього уроку я очікую ….»
«Хочу дізнатись про …..
«Хочу навчитись …..»

IV. Сприйняття та засвоєння новою матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди. Паралельно з розповіддю відбувається демонстрування зображень відповідних тварин.

1. Що потрібно тваринам для нормальної життєдіяльності?

 

 

 

 

Чинники середовища існування

 

 

Температура       Волога          Тепло             Світло

 

 

Екологічні фактори

 

Абіотичні                    Біотичні                Антропогенні

 

  1. Середовища існування тварин.

Розповідь  з елементами бесіди та   демонструванням слайдів

Середовища існування тварин

 

Наземно – повітряне   Водне         Ґрунтове        Організми інших істот

V. Рефлексія

  Виконання завдань практикуму

Завдання 1. З'єднайте стрілками правильну відповідь
Екологічні фактори їх характеристика

антропогенний вплив інших живих істот

абіотичні вплив діяльності людини

біотичні вплив сил неживої природи

 

Завдання 2. Опираючись на матеріал підручника, заповніть таблицю.

Характеристика середовищ існування організмів

 

Середовище існування

Особливості (склад повітря, кількість вологи,коливання температури,освітлення)

Приклади організмів які існують в цьому середовищі

Наземно – повітряне  

 

 

Водне        

 

 

Ґрунтове

 

 

Організми інших істот

 

 

 

VІ. Підсумок уроку, аргументація оцінок.

Закінчіть речення:
«Сьогодні на  уроці мені сподобалось ….»
«Я дізнавсь про …..
VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 7, 8. Підготуватись до тематичної атестації за матеріалом вступу та з теми « будова та життєдіяльність тварин»

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
3677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку