Урок "Загальна характеристика грибів, їх середовище існування, поширення".

Про матеріал

Формувати компетентності:

– вміння вчитися – само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

- соціальна – брати на себе відповідальність за ефективне здійснення презентації результатів роботи пари, групи;

- загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу підручника й додаткової літератури;

- здоров'язбережувальна – слухати пояснення вчителя, а у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування;

- предметна – сформувати поняття про гриби як особливе царство живих організмів, пояснити відмінності і спільні риси грибів з рослинами і тваринами.

Перегляд файлу

Загальна характеристика грибів, їх середовище існування,

поширення.

(Урок біології, 7 клас)

Мета:  Формувати  компетентності:  ключові    вміння    вчитися    само  організовуватися  до навчальної  діяльності  у  взаємодії;  соціальна–  брати    на  себе  відповідальність  за  ефективне  здійснення презентації  результатів  роботи  пари,  групи;  загальнокультурна    дотримуватися  норм  мовленнєвої культури,  зв’язно  висловлюватися  в  контексті  змісту  самостійно  опрацьованого  матеріалу  підручника  й  додаткової  літератури;  здоров’язбережувальна    слухати  пояснення  вчителя,  а  у  разі  необхідності звертатися з проханням про інд. консультування; предметні – сформувати поняття про гриби як особливе  царство  живих  організмів,  пояснити  відмінності  і  спільні  риси  грибів з рослинами і тваринами.

Компетенції: комунікативна, інформаційна, самоосвіти і саморозвитку, продуктивної творчої діяльності.

Основні  поняття  і  терміни:  гіфи,  міцелій  або  грибниця,  спори, плодове  тіло,  гетеротрофний  спосіб  живлення,  сапротрофи,  паразити, симбіоз, хітин, глікоген.

Обладнання:  зображення  плодових  тіл  різних  грибів,  а  також збільшених мікроскопом зображень, муляжі грибів.

Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда (підготовча, контрольно-перевірна), розповідь з елементами бесіди); наочні (демонстрація обладнання); практичні (виконання завдань практикуму).

Тип уроку: урок – узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

II.  Мотивація  навчальної  діяльності.  Повідомлення  теми,  мети  та завдань уроку. 

1. Розгадування кросворду. Кросворд «Бактерії. Гриби. Лишайники»

1. Заразне захворювання людини і тварин, що викликається мікробом. У природних умовах це хвороба диких гризунів (щурів, мишей, ховрахів, піщанок) і поширюється блохами.

2. Лишайники, що мають вигляд пластинок різного забарвлення, досягаючи в діаметрі 10-12 см.

3. Інфекційне захворювання, яке викликається особливими мікробами зване паличкою Коха.

4. Гриб-паразит, грибниця якого пронизує тканини всього злакової рослини. Уражена рослина покривається плямами оранжевого кольору.

5. Вегетативне тіло грибів, що складається з тонких розгалужених ниток (гіфів).

6. Пліснявий гриб, який має грибницю з перегородками. З нього отримують антибіотик, який широко використовується в медицині.

7. Лишайники, що мають вигляд сірих або зеленуватих розгалужених кущиків. Ягель, зростаючий в тундрі, служить кормом для оленів.

8. Захворювання людей і тварин, що викликаються паразитичними грибками. У людей найчастіше зустрічаються грибкові захворювання шкіри, волосся і нігтів.

9. Гриб, поселяється на деревах і пнях і приносить великої шкоди лісовому господарству.

10. Пліснявий гриб, що поселяється на харчових продуктах у вигляді пухнастого білого нальоту, який через деякий час чорніє.

11. Мікроскопічно дрібні одноклітинні без'ядерні організми.

12. Одне з царств живих організмів, у яких є ознаки як рослин (нерухомість, наявність клітинних стінок, харчування шляхом всмоктування, необмежений верхівковий ріст), так і тварин (харчування готовими органічними речовинами, відсутність хлорофілу, наявність хітину в клітинних стінках, запас вуглеводів в формі глікогену).

13. Гриб-паразит, що поселяється на злакових рослинах (пшениця, жито, овес) і живиться їх соками. Колосся злаків, наповнюються чорними дрібними суперечками і мають вигляд обгорілих або обвуглених.

14. Організми, утворені симбіозом гриба і водорості.

2. Робота за слайдами презентації.

III.  Перевірка практичних вмінь та навичок.

1. Будова шапинкових грибів.(робота за схемою)

Посилання: http://www.virtulab.net/index.php?option=com_content&view=article&id=148:2009-08-23-11-35-12&catid=42:7&Itemid=103

Мета:

Вивчити з будова вищих грибів - представників класу Базидіоміцети. Навчитися розпізнавати деякі їстівні і неїстівні гриби.

Хід роботи:

1. Ознайомитися з будовою типового шапинкових грибів. Визначити основні елементи його будови.

2. Ознайомитися з зображеннями деяких їстівних і неїстівних грибів.

3. Розсортувати запропонований набір грибів на їстівні і неїстівні.

2. А) Будова пліснявих грибів (робота за схемою) – розповідь вчителя з елементами бесіди.

Посилання: http://biologia7-11.ucoz.ru/index/budova_nizhchikh_gribiv/0-187

Б) Будова пліснявих грибів. (віртуальна лабораторія) на сайті

Посилання: http://www.virtulab.net/index.php?option=com_content&view=article&id=148:2009-08-23-11-35-12&catid=42:7&Itemid=103

мета:

На прикладі мукора і дріжджів вивчити будову представників нижчих грибів.

Хід роботи:

1. Приготувати препарат живих клітин дріжджів.

1.1. Пінцетом відламати шматочок сухих дріжджів і помістити його в чашку Петрі.

1.2. Додати до них трохи води.

1.3. За допомогою скляної палички подрібнити дріжджі і перемішати їх з водою.

1.4. За допомогою бактеріальної петлі нанести деяка кількість рідини з дріжджами на предметне скло.

1.5. Піпеткою додати краплю барвника.

1.6. Накрити препарат покривним склом і помістити його під мікроскоп.

1.7. Розглянути отриманий препарат.

2. Приготувати препарат цвілевих грибів мукора.

2.1. Пінцетом відокремити частину цвілеві наросту і помістіть його на предметне скло.

2.2. Піпеткою нанести на предметне скло краплю барвника.

2.3. Накрити препарат покривним склом і помістити його під мікроскоп.

2.4. Розглянути отриманий препарат.

3. Зробити висновок про будову нижчих грибів.

3. Впізнавання ознак грибів.

Гра «вірно-невірно»

 Посилання:

http://biologia7-11.ucoz.ru/index/zagalna_kharakteristika_gribiv/0-184

IV.  Узагальнення і систематизація знань.

 Загальна характеристика грибів, ознаки грибів (презентація)

Посилання:   http://biologia7-11.ucoz.ru/index/zagalna_kharakteristika_gribiv/0-184

V.  Підсумки уроку, аргументація оцінок.

VI.   Домашнє завдання. Вивчити  відповідний  параграф  у  підручнику.  Підготувати  цікаві

повідомлення про гриби. Підготувати міні – проект «Їстівні гриби», «неїстівні гриби»

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
2597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку