Конспект уроку з біології для 6 -го класу на тему: "Суцвіття"

Про матеріал

Сформувати у школярів поняття про будову та різноманітність суцвіть, з'ясувати їх біологічне значення.

Розвивати спостережливість, уміння порівнювати біологічні об'єкти, логічне мислення.

Прищеплювати любов до природи, рідного краю.

Перегляд файлу

Тема. Суцвіття.

 

Мета. Сформувати у школярів поняття про будову та різноманітність суцвіть, зясувати їх біологічне значення.

Розвивати спостережливість, уміння порівнювати біологічні об’єкти,  логічне мислення.

Прищеплювати любов до природи, рідного краю.

Обладнання та матеріали: таблиці «Прості суцвіття», «складні суцвіття», гербарний матеріал, картки, слайдові презентація.

 

Хід уроку

 

І. Створення творчого настрою.

Обговорення девізу уроку «Знання збираються по краплині, як вода в долині» (Народна мудрість)

Запитання. Як поєднується відомий вам вислів з нашим уроком?

 

ІІ. Перевірка знань.

1. Намалювати на дошці схему будови квітки.

2. Тестове опитування за картками по варіантам.

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку

Проблемне питання: чому дрібні квітки на пагоні зібрані  в групи, а великі розташовуються поодинці?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Завдання 1. Чим квітки нижнього ряду відрізняють від квіток верхнього ряду? (Слайд 2)

 

2. Знайдіть за підручником, що називається суцвіттям.

 

3. Учитель демонструє різні типи суцвіть на таблиці і пропонує учням пояснити, чим вони відрізняються. Разом роблять висновок: суцвіття відрізняються розташуванням квіток на пагоні та кількістю квіток.

 

4. Поняття про   суцвіття та їх типи (Слайди 3- 4)

 

                   

 

4. Робота в парах.

Використовуючи підручник, заповніть у зошиті таблицю.

Тип суцвіття

Особливості будови

Приклади рослин

 

 

 

5. Робимо висновок.

Яке біологічне значення суцвіть? (Порівнюємо відповіді з текстом слайду 6)

 

V. Засвоєння нових знань.

 

1. З гербарію виберіть рослини, які мають:

   а) прості суцвіття; 

   б) складні суцвіття.

 

2.Відгадайте загадки, поясніть, які суцвіття мають названі рослини.

       Очищає кров і рани,

запах в квітки – незрівнянний.

Бальзамічний, кажуть люди.

Не зустрінеш її всюди.

Наче сонечка квітки.

Як зовуть їх? (Нагідки)

 

       Сидить пані на ганку

У червонім кафтанку.

Хто її рушить –

Той плакати мусить. (Цибуля)

 

      На городі молода

Пишні коси розпліла.

У зеленії хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза)

 

        І що то є за травиця,

Придорожня медсестриця,

Подорожнім підсобляє,

Спільне імя з ними має? (Подорожник)

 

3. Знайдіть логічні зв’язки.

  • Кульбаба, цибуля, кукурудза, пшениця, капуста, кріп.
  • Зонтик, початок, кошик, складний зонтик, складний колос, китиця.

(Відповідь:  кульбаба – кошик, цибуля – зонтик, кукурудза – початок, пшениця – складний колос, капуста – китиця, кріп – складний зонтик).

 

4. Які суцвіття мають такі рослини? (Слайд 7)

 

Учитель. Діти, зверніть увагу на рослини, зображені на слайді. Всі вони гарні, привабливі та неповторні. Тож бережіть кожну рослинку, незважаючи на те, які квітки вони мають: яскраві чи непомітні, великі чи малі, запашні чи не мають запаху.

 

VІ. Рефлексія.

1.Чи зібрали ви краплинки знань з сьогоднішнього уроку?

 

VІІ. Домашнє завдання. § 28, намалювати свою улюблену квітку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
2804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку