Контроль знань із біології для 6 класу

Про матеріал

Виконавець: Дядюк Ольга Іванівна

Вчитель біології

Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 93

У даному матеріалі представлена розробка узагальнення та систематизації знань учнів із таких тем :"Клітина" та "Рослини".

Перегляд файлу

Контроль знань за темою

"Клітина"

І варіант

  І рівень (1 - 3 бали)

1. До об'єктів, які вивчає біологія, належать:

 а) зорі і планети;  б) бактерії;

 в) мінерали;   г) країни й народи.

2. Основною структурною одиницею рослинного організму є:

 а) клітина;   б) тканина;

 в) орган;   г) стебло.

3. Біологія вивчає:

 а) Сонячну систему;  б) хімічні елементи;

 в) живі організми;  г) гірські породи.

4. За допомогою якого приладу можна побачити клітину:

 а) телескоп;   б) бінокль;

 в) мікроскоп;   г) фонендоскоп.

5. Який учений відкрив клітину:

 а) Р. Гук;   б) Т. Шван;

 в) Р. Броун;   г) М. Шлейден.

6. Згідно з клітинною теорією, з клітин складаються:

 а) усі живі організми; б) тільки тварини;

 в) тільки рослини;  г) бактерії та віруси.

  ІІ рівень (4 - 6 бала)

image57. Укажіть назви частин клітини, що позначені на малюнку цифрами (одна назва зайва):

 а) ядро;

 б) цитоплазма;

 в) вакуоля;

 г) клітинна оболонка;

 

8. Позначте правильні твердження знаком «+», а неправильні – знаком «-».

 а) Цитоплазма складається з води, а також із розчинених в ній мінеральних та органічних речовин.

 б) М. Шлейден і Т. Шван – учені, які відкрили живу клітину.

 в) Для живих організмів характерна взаємодія з навколишнім середовище.

Контроль знань за темою

"Клітина"

ІІ варіант

  І рівень (1 - 3 бали)

1. Наука, що вивчає клітину, має назву:

 а) цитологія;   б) анатомія;

 в) біохімія;   г)морфологія.

2. Розділ біології, що вивчає рослини, називають:

 а) ботанікою;   б) флористикою;

 в) біологією;   г) зоологією.

3. Які обоєкти НЕ належать до живої природи:

 а) рослини;   б) бактерії;

 в) віруси;   г) мінерали.

4. Проміжне місце між живою та неживою природою займають:

 а) рослини;   б) бактерії;

 в) віруси;   г) мінерали.

5. Основною структурною одиницею всіх живих організмів є:

 а) клітина;   б) молекула;

 в) орган;   г) атом.

6. Напіврідкий внутрішній уміст клітини називають:

 а) цитоплазмою;  б) хромосомою;

 в) ядром;   г) органелою.

  ІІ рівень (4 – 6 бала)

image117. Укажіть назви частин клітини, що позначені на малюнку цифрами (одна назва зайва):

 а) ядро;

 б) вакуоля ;

 в) хлоропласт;

 г) цитоплазма;

 

8. Позначте правильні твердження знаком «+», а неправильні – знаком «-».

 а) Фотосинтез здійснюється в хлоропластах.

 б) Р. Броун – автор клітинної теорії.

 в) Кристали, здатні до росту, є живими організмами.

 

 

  ІІІ рівень (7 - 9 бала)

9. Серед обраних термінів виберіть зайвий і поясніть свій вибір.

 Об’єктив, окуляр, дзеркальце, предметний столик, мітохондрія, гвинт.

10. Встановіть відповідності між групами організмів та їхніми представниками (можливі декілька правильних варіантів відповіді).

 а) мухомор;   1. Тварини;

 б) тарган;   2. Гриби;

 в) кактус;   3. Рослини.

 г) равлик;

 ІV рівень (10 – 12 бали)

11. Заповніть таблицю.

 

 

 

Будова клітини

Функції

1.  Клітинна мембрана

 

2.  Цитоплазма

 

3.  Хлоропласти

 

4.   Ядро

 

5.  Комплекс Гольджі

 

 

 

12.ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТЕРМІНІВ 1 ВИЗНАЧЕНЬ

Терміни                                            Визначення

А.   ДНК   1.Надає пружність клітинам.

Б. Органічні речовини  2. Надходять з грунту.

В.   Вода   3. Носій спадкової інформації.

Г. Мінеральні солі                        4.  Утворюють живі організми.

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

  ІІІ рівень (7 - 9 бала)

9. Серед обраних термінів виберіть зайвий і поясніть свій вибір.

 Світловий мікроскоп, штативна лупа, підзорна труба, електронний мікроскоп, ручна лупа.

10. Встановіть відповідності між групами організмів та їхніми представниками (можливі декілька правильних варіантів відповіді).

 а) медуза;   1. Тварини;

 б) мох;   2. Гриби;

 в) корал;   3. Рослини.

 г) лисичка;

  ІV рівень (10 – 12 бали)

11. Заповніть таблицю.

 

Будова клітини

Функції

1.Ендоплазматична сітка

 

2.Вакуолі

 

3.  Рибосоми

 

4.   Мітохондрія

 

5.  Ядро

 

 

 

 

12.ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТЕРМІНІВ 1 ВИЗНАЧЕНЬ

             Терміни                                 Визначення

А.   Жива природа  1.Збільшення розмірів та маси.

             Б.  Неорганічні  речовини 2. Білки, ліпіди, вуглеводи.

В.   Органічні речовини 3. Речовини неживої природи..

     Г.   Ріст        4.  Сукупність усіх організмів,що населяють Землю

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

 

Контроль знань за темою

"Рослини"

І варіант

  І рівень (1 - 3 бали)

1. Клітини, подібні за будовою й виконуваними функціями, обєднуються:

 а) у частини тіла;   б) організм рослини;

 в) тканини ;    г) органи.

2. Процес утворення органічних сполук з неорганічних із використанням енергії світла називають:

 а) диханням;    б) живленням;

 в) фотосинтезом;   г) транспірацією.

3. Кореневі волоски розташовані:

 а) у кореневому чохлику;  б) зоні поділу;

 в) зоні розтягування;  г) всисній зоні.

4. Ділянку стебла, до якої прикріплюються листки називають:

 а) основною;    б) міжвузлям;

 в) вузлом;    г) брунькою.

5. Квітка – це орган:

 а) нестатевого розмноження; б) вегетативного розмноження;

 в) статевого розмноження;  г) який не бере участі в

           розмноженні.

6. Плід утворюється:

 а) з квітконіжки;   б) віночка;

 в) завязі;     г) тичинки.

  ІІ рівень (4 - 6 бала)

7. Укажіть назви частин плода, позначених на малюнку цифрами (одна назва зайва):

 а) соковитий оплодень;

 б) шкірочка;

 в) залишок чашечки;

 г) насіння.

8. Позначте правильні твердження знаком «+», а неправильні – знаком «-».

 а) Пилкові зерна утворюються в пиляку.

 б) Маточка складається з приймочки та стовпчика.

 в) Сімядолі це перші зародкові стеблинки.

Контроль знань за темою

"Рослини"

ІІ варіант

  І рівень (1 - 3 бали)

1. Тканини складаються зі схожих між собою:

 а) молекул;    б) клітин;

 в) органів;    г) частин тіла.

2. Процес випаровування води поверхнею листка називають:

 а) диханням;    б) живленням;

 в) фотосинтезом;   г) транспірацією.

3. Кінчик кореня, що росте, від ушкоджень захищає:

 а) кореневий чохлик;  б) кореневий волосок;

 в) коренева бульба;   в) коренеплід.

4. Ділянку стебла між точками прикріплення листків називають:

 а) пагоном;    б) міжвузлям;

 в) вузлом;    г) брунькою.

5. До ягід НЕ належить плід:

 а) помідора;    б) винограду;

 в) смородини;   г) малини.

6. Генеративна брунька містить зачатки:

 а) квітки;    б) насіння;

 в) кореня;    г) стебла й листка.

  ІІ рівень (4 - 6 бала)

7. Укажіть назви частин квітки, позначених на малюнку цифрами (одна назва зайва):

 а) маточка;

 б) тичинка;

 в) чашолисток;

 г) пелюстка.

8. Позначте правильні твердження знаком «+», а неправильні – знаком «-».

 а) Яйцеклітина у квіткових рослин розташована в зародковому мішку.

 б) Тичинка складається з тичинкової нитки і пиляка.

 в) Під час запліднення центрального ядра утворюється ендосперм.

 

  ІІІ рівень (7 - 9 бала)

9. Уставте в речення пропущені слова.

 Виокремлюють такі зони кореня:                                                                       . Зона                                                 покрита кореневими волосками й забезпечує надходження                                                          і мінеральних речовин у корінь.

10. Встановіть відповідності між рослинами та типами їх суцвіть.

 1) конюшина;   а) китиця;

 2) черемха;    б) кошик;

 3) ромашка;    в) головка;

 4) подорожник;   г) колос;

 5) яблуня;    д) щиток.

  ІV рівень (10 – 12 бали)

11. Схарактеризуйте зображені на малюнку плоди.

 1. Запишіть назви плодів:

  1)               4)              

  2)               5)              

  3)               6)              

 2. Укажіть тип плода за будовою оплодня, записавши номери плодів у відповідний рядок:

  сухі:                           

  соковиті:                        

 3. Укажіть тип плода за способом вивільнення насіння, записавши номери плодів у відповідний рядок:

  розкривні:                       

  нерозкривні:                      

 

 

 

 

 

 

 

  ІІІ рівень (7 - 9 бала)

9. Уставте в речення пропущені слова.

 У складі деревного стовбура виокремлюють такі шари:                                                 . Шар, що називають                                                         , складається із ситоподібних трубок і забезпечує рух органічних речовин від листків до                                           .

10. Встановіть відповідності між рослинами та типами їхніх плодів:

 1) рис;    а) стручок;

 2) гірчиця;   б) кістянка;

 3) персик;   в) зернівка;

 4) виноград;   г) коробочка;

 5) блекота;   ягода.

  ІV рівень (10 – 12 бали)

11. Схарактеризуйте зображені на малюнку суцвіття.

 1. Запишіть назви суцвіть:

  1)               4)              

  2)               5)              

  3)               6)              

 2. Укажіть тип суцвіття, записавши номери суцвіть у відповідний рядок:

  прості:                               

  складні:                              

 3. Укажіть тип розміщення квіток, записавши номери суцвіть у відповідний рядок:

  на довгій квітконіжці:                    

  сидячі:                               

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
12507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку