Конспект уроку з біології для 7 класу на тему:"Різноманітність ссавців. Ряди: хижі, ластоногі, китоподібні, парнокопитні та непарнокопитні"

Про матеріал
Дану розробку вчителі біології можуть використовувати при підготовці до уроку про різноманітність ссавців. Або для уроку- узагальнення. Розробка містить різні форми роботи на уроці.
Перегляд файлу

Плацентарні ссавці. Ряди: хижі, ластоногі, китоподібні, парнокопитні та непарнокопитні

Мета:    розширити уявлення учнів про різноманітність класу Ссавці; ознайомити з особливостями організації та процесів життєдіяльності рядів: хижі, ластоногі, китоподібні, парнокопитні та непарнокопитні;

виховувати гуманне ставлення до представників тваринного світу; закріплювати навики роботи в групах.

 

Очікуванні результати: учні називають представників різних рядів класу Ссавці; характеризують особливості їх будови та поведінки

 

Обладнання:  мультимедійне обладнання, презентація про  представників рядів: хижі, ластоногі,китоподібні, парно та непарнокопитні, підручники.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

  1. Організація класу (учні сідають по групах, оголошують назву і девіз)
  2. Актуалізація знань
  • Вкажіть правильну відповідь (так чи ні)
  1. Кінцівки ссавців розташовані під тулубом (так)
  2. Ссавці – це теплокровні тварини  (так)
  3. Зуби ссавців однакові за будовою та функцією (ні)
  4. У ссавців чотирикамерне серце (так)
  5. Для звірів характерним є турбота про потомство (так)
  6. Запліднення у ссавців зовнішнє (ні)
  7. Їжаки і кроти належать до яйцекладних (ні)
  8. Качкодзьоб і єхидна належать до сумчастих (ні)
  9. Кенгуру та коала належать до плацентарних ссавців (ні)

 

  • Знайди пару (ряд і представник)

А   Сумчасті                1. Їжак звичайний                   6. Кровосос

Б   Комахоїдні             2. Єхидна                                 7. Бобер  європейський

В   Рукокрилі               3. Вечірниця велетенська       8. Кріт  звичайний               Г   Гризуни                  4. Білка звичайна                      9. Кенгуру рудий                  Д   Першозвірі             5. Коала                                     10. Качкодзьоб

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Прийом «Здивуй»(факти з життя тварин)
  1. В спекотних районах Африки і Південної Азії живуть антилопи, родичі наших корів і кіз, які харчуються травою. Але маленькі антилопи виду дукер полюють на пташок та інших дрібних тварин.

Вони забивають свою жертву прицільним ударом копита і з’їдають її.

  1. Ягуари вигадали дуже хитрий трюк, щоб ласувати свіжою рибою. Вони ховаються у заростях на березі струмка і хвіст опускають у воду. Лишень риба хапає кінчик хвоста. Ягуар миттєво висмикує його з води. Риба не може так швидко відчепитися від хвоста і швидко опиняється на березі.

(Хто це за тварини, до яких рядів вони належать ми з вами дізнаємося завітавши в наш зоопарк, тобто ми будемо знайомитися з представниками ряду: хижі, ластоногі, китоподібні, парно та непарнокопитні)

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Робота в домашніх міні групах

( Були створені  домашні групи і ви отримали випереджальне завдання: за підручником і додатковими джерелами дати характеристику ссавцям , ряду: хижі, ластоногі і т.д.)

Перша – хижі

Друга – ластоногі, китоподібні

Третя – копитні

  • Гра «Екскурсія в зоопарк»

Зараз ми зробимо екскурсію в наш зоопарк.

(Вчитель дає коротку характеристику рядам, а учні розповідають про представників ).

  1. Закріплення та систематизація знань
  • Гра «Плутанина», учні вгадують тварин і називають до якого ряду їх відносять.

Елв           (лев)                                            девімьд  (ведмідь)

Раполед  (леопард)                                     латошак  (кашалот)

Исиляц   (лисиця)                                       тасокак    (косатка)

Жмор    (морж)                                            бурз             (зубр)

Безар   (зебра)                                              ньлое          (олень)

  • Закінчити речення
  1. Моржі мають виступаючі з рота величезні ікла верхньої щелепи, які називаються ….. (бивнями)
  2. Вусаті кити замість зубів мають…. (китовий вус)
  3. Підряд Жуйні мають складний шлунок, який має відділи:….. (рубець, сітка, книжка, сичуг)
  4. Густе волосся на шиї родини Конячі утворює…. (гриву)
  5. У тюленя кінцівки перетворилися на….. (ласти)
  • Розгадування кросворду

Кросворд «Ссавці»

п

 

 

 

 

 

 

 

 

л

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ц

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

 

т

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. У якому органі розвивається зародок? (плацента)
  2. Чим представлена видільна система у першозвірів? (клоака)
  3. В якій країні живуть коала і кенгуру? (Австралія)
  4. Здатність вловлювати ультразвукові хвилі. (ехолокація)
  5. Представник котячих, поширений у Африці і небезпечний для людини. (леопард)
  6. Як називають ікла у моржа? (бивні)
  7. До якого ряду відносять тварин, у яких кінцівки перетворились на ласти? (ластоногі)
  8. Яку назву має невеликий дельфін, який живе у теплих морях? (афаліна)
  9. До якого ряду відноситься – лось, олень? (парнокопитні)
  10. До якого ряду належить – бабак, шиншила, капібара? (гризуни)
  11. До якого ряду відносять – лисицю, лева, борсука? (хижі)

 

  1. Підсумок уроку
  1. Які факти про вивчені ряди  вам були відомі до сьогоднішнього уроку?
  2.     Що нового ви дізналися на цьому уроці?

(учні один одному висловлюють побажання.)

Використана література:

  1. С.В. Межжерін, Я.О. Межжеріна «Біологія 8 клас.
  2. Н.Ю. Матяш, О.В. Костильов «Завдання для державної підсумкової атестації» (за курс основної школи)
  3. Ніколаус Ленц «1000 чудес світу тварин»

 

 

 

 

docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
2152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку