Конспект уроку з фізики у 8 класі на тему "Випаровування і конденсація"

Про матеріал

План-конспект уроку з фізики на тему "Випаровування та конденсація" в результаті якого учні повинні знати й описувати процес випаровування та конденсації, володіти поняттями випаровування, конденсація, застосовувати набуті знання у побуті, для пояснення процесів, що відбуваються у природі, техніці, оцінювати практичне значення випаровування.

Перегляд файлу

Випаровування і конденсація

Тема. Випаровування і конденсація. 8 клас

Мета: навчальна: сформувати поняття випаровування та конденсації, ознайомити з механізмом переходу речовини з одного стану в інший; продовжувати формувати світогляд на основі даних понять; ознайомити з важливістю цих процесів у природі, техніці, житті людини;

розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, вміння робити висновки з побаченого, працювати самостійно й у парах;

виховна: виховувати цікавість до явищ природи, інтерес до предметів природничого циклу;

формування компетентностей: комунікативної, ключових (математична грамотність, компетентність в природничих науках і технологіях), соціальної та громадської (активно працювати в групах, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання,вміння навчатися впродовж життя), ініціативності та підприємливості (застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо  винахідницької діяльності, для вирішення життєвих проблем, пов’язаних із матеріальними й енергетичними ресурсами).

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: два роди рідини, скельця, спиртівка, фен, піпетки, проектор.

Очікувані результати: учні повинні  знати й описувати процес випаровування та конденсації, володіти поняттями випаровування, конденсація, застосовувати набуті знання у побуті, для пояснення процесів, що відбуваються у природі, техніці, оцінювати практичне значення випаровування.

 

Структура уроку

І.Організаційний момент.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності, формулювання очікуваних результатів уроку

ІV.Вивчення нового матеріалу.

V.Закріплення вивченого матеріалу.

VI.Підсумки уроку. Рефлексія

VIІ.Домашнє завдання.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Привітання.

 

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Бліц-опитування

1.Назвати агрегатні стани, що зображені на фотографіях.

D:\випаровування і конденсація\300px-Den_7_13_3.JPGD:\випаровування і конденсація\300px-Den_7_13_5.JPGD:\випаровування і конденсація\300px-Den_7_13_4.JPG

2.Із запропонованих фотографій вибрати молекулярну будову кожного агрегатного стану.

D:\випаровування і конденсація\images (3).jpgD:\випаровування і конденсація\images.jpgD:\випаровування і конденсація\images (1).jpg

3.Як рухаються молекули (атоми) в різних агрегатних станах?

4.Як залежить рух частинок від зміни енергії?

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності, формулювання очікуваних результатів уроку

Дослід з випаровування парфумів.

Що відбулося? Що впливає на даний процес? Від чого він залежить?

На ці питання ми дамо відповідь в ході уроку.

А тему сформулюємо наприкінці уроку.

 

ІV.Вивчення нового матеріалу.

У розглянутому досліді рідина (парфуми) перейшла в газоподібний стан. Цей процес називається пароутворенням.

D:\випаровування і конденсація\images (8).jpgПароутворення – це процес переходу з рідкого стану в газоподібний.

Пароутворення може відбуватися двома шляхами.

 

 

 

 

Сьогодні ми детально вивчимо випаровування.

З’ясуємо, від яких факторів залежить швидкість випаровування. Для цього,об’єднавшисьу групи, ви виконаєте експериментальні завдання та зробите відповідні висновки.

Робота в малих групах

І група – досліджує залежність швидкості випаровування від роду рідини;

ІІ група – досліджує залежність швидкості випаровування від наявності вітру;

ІІІ група – досліджує залежність швидкості випаровування від температури;

ІV група – досліджує залежність швидкості випаровування від площі поверхні.

Висновки з роботи груп.

Отже, швидкість випаровування залежить від температури рідини, площі її поверхні, від природи речовини та наявності вітру.

Давайте пригадаємо, а в природі та повсякденному житті є такі залежності? Наведіть приклади.

Як ви гадаєте, а що необхідно, для переходу з рідкого стану в газоподібний?

Що можна сказати про зміну внутрішньої енергії та температуру рідини?

Молекули рідини, що мають велику швидкість, вилітають з поверхні рідини, в рідині залишаються молекули, які рухаються повільніше. В результаті середня кінетична енергія (внутрішня енергія) зменшується, температура знижується.

Отже, якщо немає надходження енергії до рідини ззовні, то, випаровуючись, вона охолоджується.

Де на практиці можна це використати?

А зараз до вашої уваги відеофрагмент (Конденсація рідини).

Явище, яке ви спостерігали при перегляді, називається конденсація.

Конденсація – процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий.

G:\випаровування і конденсація\загруженное.jpgКонденсацією пояснюється утворення хмар, туману, дощу, роси. Особливо конденсація помітна тоді, коли холодне тіло потрапляє в тепле середовище.

А як змінюється температура при конденсації?

Що можна сказати про зміну внутрішньої енергії?

Молекули, що повертаються з пари в рідину, мають велику швидкість. В резільтатісередня кінетична енергія (внутрішня енергія) зростає.

Отже, середня кінетична енергія (внутрішня енергія) молекул рідин зростає, температура підвищується.

V.Закріплення нового матеріалу.

Пояснити явища, що зображені.

 

G:\випаровування і конденсація\images (6).jpg

Механізм кругообігу води в природі

G:\випаровування і конденсація\images (10).jpg

Процес випаровування під впливом потоків повітря

C:\Documents and Settings\Ісайкін\Рабочий стол\Стус презентации\i1.jpeg

Процес випаровування під дією сонячного випромінювання та вітру

C:\Documents and Settings\Ісайкін\Рабочий стол\Стус презентации\i2.jpeg

Випаровування та конденсація

 

 

VІ.Підсумки уроку. Рефлексія

Повернемося до питань, що були озвучені на початку уроку. Отже, що відбулося з парфумами? Що впливає на даний процес? Від чого він залежить?

А тепер давайте сформулюємо тему уроку.

Метод «Продовж речення»

На цьому уроці я… (навчився, з’ясував, зрозумів тощо)

VІІ.Домашнє завдання.

Опрацювати §13, виконати вправу №13 (2, 3, 6) (усно), підготувати повідомлення про використання випаровування та конденсації на виробництві.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 13. Випаровування та конденсація
Додано
16 березня 2018
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку