Урок з географії для учнів 6 класу. Розділ "Географічні відкриття". Тип уроку - конференція. Інноваційний метод проведення уроку стане цікавим для учнів та полегшить роботу вчителя на уроці. Учні зможуть зробити висновки про значення навколосвітніх експедицій. Цікаві прийоми та методи перевірки знань учнів.
Урок 5 6 клас Дата___________
ТЕМА Навколосвітні подорожі. Ф. Магеллан
МЕТА
знаннєвий компонент: дати учням уявлення про відомих мореплавців та мандрівників, які здійснили видатні географічні відкриття в різні епохи;
діяльнісний компонент: розвивати вміння використовувати джерела додаткової інформації, працювати з картою простежуючи маршрути мандрівників;
ціннісний компонент: виховувати в учнів повагу до людей котрі займаються вивченням і дослідженням географії, розуміти їх внесок у розширення знань про Землю.
ОБЛАДНАННЯ: підручник, довідники, атлас, роздатковий матеріал, фізична карта світу
ТИП УРОКУ: урок-конференція
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ми продовжуємо вивчати історію пізнання Землі, але сьогодні урок буде незвичайним. Проведемо його у формі прес-конференції, яку проведе ведуча ТСН каналу school number 4. Наш урок без вчителя і учнів. Усі ви сьогодні виконаєте свої ролі, які по своєму цікаві та захопливі.
Ведуча ТСН
Доброго дня, шановні глядачі. В ефірі телевізійна служба новин. Сьогодні в нашому випуску:
(Музика ТСН)
Як відомо, саме учні 6 класу починають вивчати географії з теми «Географічні відкриття». На уроках учні знайомляться з видатними дослідниками нових земель.
Своїми знаннями учні діляться на уроках, а до нас в студію завітали з цікавою вікториною.
Доброго дня.
Учні. Доброго дня
Ведуча ТСН. Дівчата з чим ви до нас завітали?
Учні. Для ваших глядачів у нас цікава географічна вікторина
Ведуча ТСН. Будь ласка
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Географічна вікторина
Ведуча ТСН. Дякуємо дівчата дуже чудові запитання. Нашим глядачам бачу теж сподобалось. Успіху вам у вивченні географії.
Продовжуємо наш випуск. Через декілька хвилин у нашій студії з’явиться особливий гість.
Мрія. З нею люди пов’язують ціле життя, ставлять конкретні цілі, досягають мети.
Стародавні мислителі теж мали мрію «Довести, що Земля кругла». Уперше цю мрію втілив у життя наш гість. Його ми зустрінемо після невеликої перерви.
РЕКЛАМА
Айфон? Смартфон? Чи просто персональний комп’ютер? Не має значення. Скоро, зовсім скоро новий додаток school new. Будь в курсі шкільних новин.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Ведуча ТСН. В ефірі телевізійна служба новин. І так таємничий гість нашого випуску – мореплавець, який здійснив першу навколосвітню подорож – Фернан Магеллан.
Доброго дня!
Ф. Магеллан Доброго дня!
Ведуча ТСН. Ви організатор і учасник першої навколосвітньої подорожі. Чому Ви вирішили плисти на захід, щоб здійснити навколосвітню подорож?
Ф. Магеллан. Виходячи з ідеї про кулястість Землі, я вирішив здійснити навколосвітню подорож. Я був упевнений, що в Південній Америці існує протока, через яку можна вийти в інший океан.
Ведучий ТСН. Дуже захопливо. Сьогодні в нашій студії присутні кореспонденти, які маютьдо вас низку запитань.
Ф. Магеллан. Будь ласка. Я з радістю відповім на всі ваші запитання.
Кореспондент 1. Чи підтвердились ваші сподівання стосовно протоки?
Ф. Магеллан. Так. Я знайшов цю протоку між материком і архіпелагом Вогняна Земля, яку було названо моїм ім’ям (показує протоку на карті)
Кореспондент 2. Чому ці острови Ви назвали Вогняна Земля?
Ф. Магеллан. Пливучи власне Магеллановою протокою, зліва на узбережжі, я побачив багато вогнів, які горіли біля кожного помешкання місцевих жителів. Мені здалось, що ці острови ніби палають вогнем. Звідси і така назва – Вогняна Земля.
Кореспондент 3. Мені і всіх тут присутніх цікавлять деталі вашої експедиції. Зокрема кількість суден, склад екіпажу.
Ф. Магеллан. До складу експедиції входило 5 суден, а загальна кількість екіпажу становило 265 осіб. Це плавання було дуже важким, тривалим і драматичним.
Кореспондент 4. Повернемось до вашої подорожі. Через протоку між Південною Америкою і островами Вогняна Земля, Ви опинились у водах Тихого океану. Що ж було далі?
Ф. Магеллан. О! Тихий океан. В той час він звався «Південним морем». Справжніх розмірів його ніхто не знав. Почалося довге та виснажливе плавання. Поступово зіпсувалися запаси харчів та прісної води. Поповнити їх не було звідки, бо по дорозі суша не зустрічалась. Люди почали хворіти. На щастя нам сприяла погода – не було штормів, постійно дув несильний попутній вітер, тому і назвав океан Тихим. Це дуже рідкісний випадок та справжнє везіння, адже за три місяці плавання, ми не зустріли жодної бурі, бо як мені відомо цей океан аж ніяк не є тихим щодо погоди.
Кореспондент 5. Що ж сталося через три місяці?
Ф. Магеллан. У березні 1521 року експедиція досягла Філіппінських островів, де мене було вбито в сутичці з тубільцями.
Кореспондент 6. Що ж сталося після? Як команда діяла без капітана?
Ф. Магеллан. Командування доручили Ель. Кано. Залишивши один із кораблів, що став непридатним до плавання, двома іншими допливли до Молуккських островів, де дешево закупили багато прянощів. Перепливаючи Індійський океан, експедиція втратила ще один корабель, який захопили португальці, посадивши команду в тюрму.
Кореспондент 7. Виходить тільки одне судно повернулось додому? А скільки членів екіпажу було на борту?
Ф. Магеллан. Судно «Вікторія», обійшовши Африку, 6 вересня 1522 року допливла до берегів Іспанії, завершивши першу у світі навколосвітню подорож. Додому повернулися тільки 18 осіб. Прянощі привезені покрили всі витрати й принесли великий прибуток.
Кореспондент 8. Яке значення мало Ваше навколосвітнє плавання?
Ф. Магеллан. Велике значення. Було доведено, що Земля має форму кулі. Стало відомо, що між Америкою та Азією є водний простір – Тихий океан. А всі води на землі між собою сполучені, утворюючи єдиний Світовий океан, який втричі перевищує площу всієї Землі.
Ведуча ТСН. Дякуємо Вам за те, що вичерпно відповіли на всі наші запитання. Спасибі, що завітали до нашої студії. Я також знаю, що Ви прийшли до нас з певним подарунком.
Ф. Магеллан. Так. Я привіз з собою цікаві, інтелектуальні ігри, які сподобаються вашим глядачам. Ви дозволити їх провести?
Ведуча ТСН. Звичайно. Я сама залюбки братиму участь.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Ф. Магеллан. Отже почнемо.
1 – гра називається «Хрестики-нулики». Хоча часи змінилися, але ігри якими граються в дитинстві зберегли свої традиції. Думаю всім відома гра дитинства «Хрестики-нулики». Так от за принципом цієї відомої гри необхідно знайти «виграшний шлях» установивши правильний ланцюг. Це стосується географічних відкриттів та географічних об’єктів.
Ф. Магеллан |
Тихий океан |
Навколосвітня подорож |
Марко Поло |
Атлантичний океан |
Америка |
Х. Колумб |
Індійський океан |
Індія |
Ф. Магеллан |
Мис Доброї надії |
Новий Світ |
Х. Колумб |
Філіппінські острови |
Африка |
Америго Веспучі |
Багамські острови |
О. Вогняна Земля |
2 – гра «Знайди шпигуна»
Однаковим кольором зафарбуй пари географічних об’єктів, які стосуються мого плавання. Географічний об’єкт, який залишиться і є шпигуном. Обведіть його червоним.
МАНЕЛЛАН
Вогняна Земля |
Тихий |
Магелланова |
Вікторія |
протока |
судно |
Мадагаскар |
океан |
острів |
3 – гра «Вгадай географічний об’єкт на карті»
За наліпкою-характеристикою вгадай географічний об’єкт та знайди його на карті, наклей наліпку.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Ведуча ТСН. Ще раз дякуємо. Нам всім дуже сподобалось. Ще раз нагадую у нас в гостях був мореплавець Фернан Магеллан. Наш випуск новин закінчується з вами була ведуча ТСН _______________ телеканалу school number 4. діліться своїми враженнями на нашій офіційній сторінці у Фейсбук. А при наступній зустріч ми продовжимо знайомство з мореплавцями.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ