Мета тренінгу розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді. Закріплювати знання в з екологічного виховання, формування у дитини основ екологічної культури і творчого мислення через виховання:
-любові, чуйності і доброзичливості до об'єктів природи;
-потреби у спілкуванні з природою, уміння спостерігати і відчувати її красу й гармонію;
-відповідальності за свої вчинки та своє здоров'я.
А також формування екологічного світогляду та розвиток екологічної культури , створення єдиного інформаційного простору для обміну інформацією у галузі екологічної освіти та виховання, охорони навколишнього середовища.
Тема: «Стумочок, річечка, ріка.»
Тип заняття: еколого-психологічний тренінг.
Мета: розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді. Закріплювати знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання, формування у дитини основ екологічної культури і творчого мислення через виховання:
- любові, чуйності і доброзичливості до об’єктів природи;
- потреби у спілкуванні з природою, уміння спостерігати і відчувати її красу й гармонію;
- відповідальності за свої вчинки та своє здоров’я.
формування екологічного світогляду та розвиток екологічної культури , створення єдиного інформаційного простору для обміну інформацією у галузі екологічної освіти та виховання, охорони навколишнього середовища.
Обладнання: клубок ниток яскравого кольору, аркуші паперу, фломастери, стікери, картки із завданнями, мультимедійне обладнання.
Місце проведення: клас
Вік дітей: 12 – 13 років
Хід тренінгу
1.Прийняття правил групи.
- Для того, щоб робота нашої групи була активною і ефективною
пропоную дотримуватись таких правил:
- Якщо ви не заперечуєте, то ми приймаємо ці правила і намагатимемось їх дотримуватись. Якщо у когось є бажання щось додати, прошу.
2. Знайомство
Учасники тренінгу сідають півколом.
Вчитель пропонує кожному назвати своє ім’я та назву річки або моря на ту букву з якої починається ім’я.
3. Розповідь вчителя
Чи пробували ви жити без води?
Чи пам’ятаєте колір і смак цілющої вологи, яку можна зачерпнути звичайним деревинним кухликом з чистого й прозорого джерельця? Чи доводилось вам стояти обличчям до знаменитого Шешорського водоспаду і вдихати на повні груди міріади крапельок справжнісінької нічим не забрудненої води?
І справді, вона нічим не нагадує ту, котру переважна частина людства споживає щодня.
Вода – це життя і здоровя кожного землянина, а отже кожного з нас, і оберігаючи її, ми захищаємо себе і нашу Планету.
Всесвітня програма ООН з оцінки водних ресурсів оприлюднила такі дані: два мільйони людей гине через вживання неякісної води, ще 200 мільйонів хворіють, а два мільярди потерпають через її нестачу.
А що ми, українці, в нашому Богом даному раї, з його великими ріками і маленькими річечками, морями, озерами, багатими запасами підземних вод – чи бережемо те, що маємо? Екологи щодень констатують погіршення якості питної води.
Уже виросли кілька поколінь наших громадян, які навіть не знають смаку справжньої чистої , живої води. Це Миколаївська, Кіровоградська, Херсонська області. Навіть там, де води вистачає, людям доводиться пити неякісну воду.
Природа рано чи пізно помститься людині за нерозумне господарювання, зверхнє ставлення до повітря, землі, води.
Тож давайте згадувати про це не лише в окремі дні, а щоденно, і не тільки згадувати, а й практично допомагати замуленим джерелам, річечкам, озерцям.
Та нажаль люди викидають сміття, промислові об’єкти скидають у річки хімічні відходи, нищать довкілля поблизу річок.
Наше з вами, друзі, завдання допомогти малим річкам, джерелам і озерцям відновити свої функції, розчистити русла річок, обгородити і розчистити джерело, взяти під свою охорону водні артерії річок.
4. Гра «Асоціації»
Вода, повітря, вогонь,земля.
Станьте під тим надписом. Який вам більше подобається. Поясніть свій вибір.
5. Пантоміма.
Етюд «Я— струмочок»
Ви читаєте текст, а діти відтворюють пантомімою текст і повторюють разом: «Я — маленький струмочок. Біжить струмок, пустун маленький, Тече з малого джерельця, І голосок його тоненький Дзвенить, дзюркоче без кінця.
Етюд «Я—річечка»
Ви читаєте текст, а діти повторюють його вголос і супроводжують пантомімою: «Тече ріка гарнесенька прозора наче шкло, На неї я подивлюся і бачу в ній я все, І верби кучеряві що тягнуться у низ, І рибок різних гарних які пливуть кудись, На неї ти подивлюся і настрій піднесеш, Яка чудова річечка, і навіть у цю мить... Яка чудова річечка, Куди ж вона біжить?»
Етюд «Я— озерце»
«Мов той коштовний камінець, Блищить маленьке озерце.
Я йшла до нього навпростець, І вітер бив мені в лице.
Небесна синь у воду впала, Рогіз ласкаво шелестить,
І тільки зараз я пізнала, Життя – то є чарівна мить!..»
5. Екологічна гра «Павутинка»( 8 учнів)
Інструкція: дітям прикріплюють малюнки з назвами: липа, сонце, повітря, білочка, горішки ліщини, комаха, лелека, людина. Діти стають у коло, 1 (липа) — тримає клубок ниток та каже:—
«Я липа, мені потрібне сонце» (передає сонцю клубок).—
«Я сонце, сонце нагріває повітря» (пере-дає повітрю)...—
«Повітрям дихає білочка».—
«Білочка їсть горішки ліщини».—
«На ліщині живуть комахи».—
«Комах поїдають лелеки».—
«Лелеки приносять весняне сонечко людині».—
«Людям потрібне сонце».
(Так зав'язується павутинка.)
Релакс. Визначення звуків природи(шум річки, озера, водопада).
6. Вправа «Знайди свою пару» (10 учнів)
-Творіння природи досконаліші за творіння мистецтва.
-Людина не господар природи, а лише її частина.
-У природи немає для нас ні нагород, ні покарань, у неї є лише наслідки.
-Природу неможливо побачити очима, її можна лише зрозуміти розумом і відчути серцем.
- Люди коряться законам природи, навіть коли діють проти них.
7. Вправа "Екологічний плакат"
Представники команд презентують свій плакат, учасникам тренінгу, після чого відбувається жваве обговорення порушеної проблеми.
8.Підведення підсумків тренінгу.