23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Конспект уроку з географії для 6 класу на тему: "Практична робота 4.Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою".

Про матеріал
Конспект уроку з інструкцією щодо виконання практичної роботи №4. "Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою".
Перегляд файлу

Тема: Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

Мета: закріпити знання про зміни температури повітря та атмосферного тиску, навчитися розв’язувати задачі на зміну цих показників з висотою; формувати навички працювати з картою, розвивати математичну грамотність; виховувати наполегливість, самостійність, впевненість  у своїх знаннях та вміннях.

Обладнання: підручники географії, фізична карта півкуль і України, атласи, олівці, презентація-інструкція.

Тип уроку: практичне застосування знань, умінь і навичок.

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 - Привітання.

 - Перевірка присутності учнів на уроці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Тестове опитування
  1. Вміст водяної пари у повітрі називають:
  1. Конденсація повітря
  2. Вологість повітря
  3. Випаровування повітря
  1. Якщо повітря увібрало максимально можливу за даної температури кількість пари, його називають:
  1. перенасиченим
  2. насиченим
  3. ненасиченим
  1. Для ненасиченого повітря вказують:
  1. Абсолютну вологість.
  2. Відносну вологість.
  3. Рух Землі навколо Сонця.
  1. Найменша у світі абсолютна вологість спостерігається у:
  1. Африці
  2.  Районах екватора
  3.  Антарктиді
  1. Над екватором формується область:
  1. Високого тиску
  2. Низького тиску
  3. Тиск відсутній
  1. Для вимірювання відносної вологості використовують прилад
  1. Гігрометр
  2. Барометр
  3. Термометр
  1. Кількість водяної пари в насиченому повітрі залежить від:
  1. Тиску
  2. Температури
  3. Вологості
  1. Абсолютна вологість – це…

ІІІ. Повідомлелення теми, мети і завдань уроку.

 

  • Вступне слово вчителя

Наша мандрівка атмосферою триває. Настав час підбити підсумки, зробити головні висновки і узагальнити наші теоретичні знання. Згадаймо, які теми ми вивчили, які види досліджень здійснили та яких умінь набули?

 

 

IV. Виконання практичної роботи

 

  • Вчимося розв’язувати задачі на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

Завдання 1.1 Визначте температуру повітря на висоті 3 км над Києвом, якщо на земній поверхні вона становить +21°С.

 

 

Розвязання

  1. Визначаємо різницю температури

t1 – t2 = h×Δt;

t1 – t2 =3 км × 6°С/км = 18°С

  1. Визначаємо температуру повітря на висоті 3км

t2 = 21°С - 18°С = 3°С.

Відповідь: на висоті 3км температура повітря дорівнює +3°С, якщо на земній поверхні вона становить +21°С

 

 

 

Завдання 1.2 Атмосферний тиск біля гирла річки – 760 мм рт.ст., а біля витоку - 720 мм рт.ст. Визначте, на якій висоті над рівнем моря розташований витік річки.

 

 

 

Розвязання

  1. Визначаємо різницю атмосферного тиску

Р1 – Р2 = 760 мм рт.ст. – 720 мм рт.ст = 40 мм рт.ст.

  1. Визначаємо висоту місцевості h = = = 400 м

Відповідь: витік річки розташований на висоті 400 м над рівнем моря.

 

 

 

  • Розвязуємо задачі на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою

Завдання 2.1 На яку висоту гори Монблан у Альпах піднялися туристи, якщо біля її підніжжя температура становить +25°С, а в точці зупинки +1°С?

Розвязання

  1. Визначаємо різницю температур

t1 – t2 = 25°С - 1°С = 24°С

  1. Визначаємо, на яку висоту піднялись туристи

h =    =    = 4 км                        

Відповідь: туристи піднялись на висоту 4 км.

 

 

Завдання 2.2 На вершині Кавказьких гір (5642 м) термометр показував -10°С. Якою є температура повітря у цей час біля підніжжя гори?

Розвязання

  1. Визначаємо різницю температури

t1 – t2 = h×Δt;

t1 t2 =56.42 м × 0.6°С/м = 34°С

  1. Визначаємо температуру повітря біля підніжжя гори

t2 = -10°С +34°С = 24°С.

Відповідь: біля підніжжя гори температура становить +24°С

 

Завдання 2.3 Про яку вершину Кримських гір іде мова, якщо атмосферний тиск становить 760 мм рт.ст., а на вершині лише 605.5 мм рт.ст.

Розвязання

  1. Визначаємо різницю атмосферного тиску

Р1 – Р2 = 760 мм рт.ст. – 605.5 мм рт.ст = 40 мм рт.ст

  1. Визначаємо абсолютну висоту гори

h = = = 1545 м

Відповідь: мова йде про г. Роман-Кош

 

 

Завдання 2.4 Який атмосферний тиск на 16-му поверсі висотного будинку (приблизно на висоті 50 м), якщо тиск повітря на першому поверсі 746 мм рт.ст.

Розвязання

  1. Визначаємо різницю атмосферного тиску

h × =   = 10 мм рт. ст.

  1. Визначаємо атмосферний тиск на висоті 16-го поверху

Р2 = 746 мм рт. ст. – 5 мм рт. ст. = 741 мм рт. ст.

Відповідь: атмосферний тиск на 16-му поверсі висотного будинку становить 741 мм рт ст.

 

 

VI. Організація домашньої роботи

  • Повторити § 35 (ст.138-141), 33(ст.130-133)
  • ٭Скласти задачу на зміну температури повітря або атмосферного тиску з вистою.

VII. Підсумок уроку

Організація мозкового штурму щодо того, як можна зменшити небезпеку для здоров’я людини пов’язану із забрудненням повітря.

  • «Рефлексія».

По кабінету розклеєні листочки з надписами. Учням пропонується підійти до вибраного висловлювання, яке відображає їхню діяльність на уроці, аргументуючи свій вибір.

 

«Пізнання починається з подиву»

«Все мимо вух»

«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію»

«Я знаю, що я нічого не знаю»

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчимося розв’язувати задачі на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

Номер слайду 2

Завдання 1.1. Визначте температуру повітря на висоті 3 км над Києвом, якщо на земній поверхні вона становить +21°С. Пам’ятайте, з підняттям угору на кожні 1000м температура повітря знижується приблизно на 6°С. Розв’язання. Визначаємо різницю температури t1 – t2 = h×Δt;t1 – t2 =3 км × 6°С/км = 18°СВизначаємо температуру повітря на висоті 3кмt2 = 21°С - 18°С = 3°С. Відповідь: на висоті 3км температура повітря дорівнює +3°С, якщо на земній поверхні вона становить +21°С

Номер слайду 3

Завдання 1.2 Атмосферний тиск біля гирла річки – 760 мм рт.ст., а біля витоку - 720 мм рт.ст. Визначте, на якій висоті над рівнем моря розташований витік річки. Пам’ятайте, у тропосфері до висоти 5000 м атмосферний тиск падає: з підняттям угору на кожні 10м атмосферний тиск знижується на 1 мм рт. cт.; відповідно, на 100м – тиск знизиться на 10 мм рт.ст., а на 1000м – на 100 мм рт.ст. Розв’язання. Визначаємо різницю атмосферного тиску. Р1 – Р2 = 760 мм рт.ст. – 720 мм рт.ст = 40 мм рт.ст. Визначаємо висоту місцевості h = = = 400 м. Відповідь: витік річки розташований на висоті 400 м над рівнем моря.

Номер слайду 4

Розв’язуємо задачі на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою

Номер слайду 5

Завдання 2.1 На яку висоту гори Монблан у Альпах піднялися туристи, якщо біля її підніжжя температура становить +25°С, а в точці зупинки +1°С?Розв’язання

Номер слайду 6

Завдання 2.2 На вершині Кавказьких гір (5642 м) термометр показував -10°С. Якою є температура повітря у цей час біля підніжжя гори?Розв’язання

Номер слайду 7

Завдання 2.3 Про яку вершину Кримських гір іде мова, якщо атмосферний тиск становить 760 мм рт.ст., а на вершині лише 605.5 мм рт.ст. Розв’язання

Номер слайду 8

Завдання 2.4 Який атмосферний тиск на 16-му поверсі висотного будинку (приблизно на висоті 50 м), якщо тиск повітря на першому поверсі 746 мм рт.ст. Розв’язання

zip
Додано
26 березня 2019
Переглядів
3289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку