Північна Америка. Фізико-географічне положення, берегова лінія та дослідження Північної Америки.
Мета:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, додаткові джерела знань (енциклопедії), мультимедійна дошка, ілюстративний матеріал.
Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель. Перед початком вивчення нової теми нам необхідно налаштувати наш емоційний стан для подальшої і плідної роботи. Саме тому, пропоную, на полях у своїх зошитах зобразити відповідний «смайлик», який буде відповідати тому настрою, з яким ви прийшли на урок.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ
Прийом «Інтерв’ю»
Уявіть, що ви відомий дослідник (наприклад, Дмитро Комаров)і прибули на новий материк для знімання телепередачі. Вам необхідно взяти інтерв’ю у місцевих жителів. Які б питання ви задали для початку зйомок.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Прийом «Візитка туриста»
Материк Північна Америка дуже контрастний по своїй природі, але турист може тут віднайти багато «крутих» місць і познайомитись з досить привітними людьми. Таким чином, пропоную відвідати такі місця як :
«острови диявола», «мішок з льодом», пройтись по «землі орача», познайомитись з «людьми, які їдять сире м’ясо», відвідати «китове місце», скупатись у «гарячій сковорідці» та прогулятись берегами «зеленої землі». Щоправда, для цього знадобиться не один урок, отож вирушаймо!!!!!
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Прийом «Творча лабораторія»
Кожен географ повинен мати просторове уявлення розміщення будь якого об’єкту. Тому, пропоную вам зобразити в письмовому зошиті власну контурну карту, яка буде максимально схожа до справжньої. Саме на ній ми і будем відзначати крайні точки материка та основні об’єкти, які вивчимо сьогодні на уроці.
(приклад учнівської роботи)
План визначення фізико-географічного положення материка.
За допомогою підручника учні відшукують необхідну інформацію.
Використовуючи фізичну карту світу учні наводять на своїй карті межу тропіку та описують розташування материка відносно полярного кола.
Учні самостійно шукають на карті
Розповідь вчителя
На відміну від материків тропічних широт Північна Америка має більш розчленовану берегову лінію: тут багато островів, півостровів, заток і проток.
Біля північних берегів материка розміщені острови материкового походження. Один із них - найбільший острів світу Гренландія.
Прийом «Проблемне питання»
Спробуйте використати знання з англійської мови та перекласти назву острова. Як ви думаєте, чому саме таку назву має зледенілий острів?
У холодні води Північного Льодовитого океану занурюються острови Канадського Арктичного архіпелагу. Вони лежать усього в тисячі кілометрах від Північного полюса. Ці острови виникли після відступу давнього льодовика, який «виорав» вузькі протоки, що відокремили їх від материка (Гудзонова протока) та від Гренландії (Дейвісова протока). Біля східного берега Північної Америки знаходиться острів Ньюфаундленд (спробуйте знову перекласти назву з англійської мови на українську).
Прийом «Телефон на уроці правильно» учні переходять за посиланням та переглядають коротеньке відео.
https://youtu.be/f5Tq1SUVtsw
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ
Прийом «Логічна задача»
Клас поділити на дві групи.
І група - визначити протяжність материка Північна Америка (у кілометрах) з півночі на південь.
ІІ група - визначити протяжність материка Північна Америка ( у кілометрах) із заходу на схід.
Прийом «Хвилина слави»
Учень стоїть біля карти та показує на карті все те, що йому підказують інші учні, тобто матеріал вивченого уроку.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Учитель. Отож на завершення нашого уроку пропоную вам також відобразити свій настрій у вигляді «смайликів», але вже той, який у вас присутній в кінці уроку.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1