Конспект уроку з географії для 7 класу на тему: «Північна Америка. Фізико-географічне положення, берегова лінія та дослідження Північної Америки.»

Про матеріал
Конспект уроку з географії для 7 класу на тему «Північна Америка. Фізико-географічне положення, берегова лінія та дослідження Північної Америки.» Мета: • сформувати в учнів загальне уявлення про особливості природи материка Північна Америка; • ознайомити з історією і дослідженням даного материка; • удосконалити практичні навички учнів характеризувати географічне положення материка; • розвивати вміння працювати з географічними картами та додатковими джерелами знань; • виховувати пізнавальний інтерес до вивчення нового. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, додаткові джерела знань (енциклопедії), мультимедійна дошка, ілюстративний матеріал. Хід уроку. І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Учитель. Перед початком вивчення нової теми нам необхідно налаштувати наш емоційний стан для подальшої і плідної роботи. Саме тому, пропоную, на полях у своїх зошитах зобразити відповідний «смайлик», який буде відповідати тому настрою, з яким ви прийшли на урок. ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ Прийом «Інтерв’ю» Уявіть, що ви відомий дослідник (наприклад, Дмитро Комаров)і прибули на новий материк для знімання телепередачі. Вам необхідно взяти інтерв’ю у місцевих жителів. Які б питання ви задали для початку зйомок. ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Прийом «Візитка туриста» Материк Північна Америка дуже контрастний по своїй природі, але турист може тут віднайти багато «крутих» місць і познайомитись з досить привітними людьми. Таким чином, пропоную відвідати такі місця як : «острови диявола», «мішок з льодом», пройтись по «землі орача», познайомитись з «людьми, які їдять сире м’ясо», відвідати «китове місце», скупатись у «гарячій сковорідці» та прогулятись берегами «зеленої землі». Щоправда, для цього знадобиться не один урок, отож вирушаймо!!!!! ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Прийом «Творча лабораторія» Кожен географ повинен мати просторове уявлення розміщення будь якого об’єкту. Тому, пропоную вам зобразити в письмовому зошиті власну контурну карту, яка буде максимально схожа до справжньої. Саме на ній ми і будем відзначати крайні точки материка та основні об’єкти, які вивчимо сьогодні на уроці. (приклад учнівської роботи) План визначення фізико-географічного положення материка. 1. Площа материка. Розташування материка щодо екватора та нульового меридіана За допомогою підручника учні відшукують необхідну інформацію. 2. Розташування материка щодо тропіків та полярних кіл Використовуючи фізичну карту світу учні наводять на своїй карті межу тропіку та описують розташування материка відносно полярного кола. 3. Моря та океани, що омивають береги материка Учні самостійно шукають на карті 4. З якими материками межує даний материк 5. Крайні точки материка (північна, південна, західна, східна) 6. Протяжність материка з півночі на південь 7. Протяжність материка із заходу на схід Розповідь вчителя На відміну від материків тропічних широт Північна Америка має більш розчленовану берегову лінію: тут багато островів, півостровів, заток і проток. Біля північних берегів материка розміщені острови материкового походження. Один із них - найбільший острів світу Гренландія. Прийом «Проблемне питання» Спробуйте використати знання з англійської мови та перекласти назву острова. Як ви думаєте, чому саме таку назву має зледенілий острів? У холодні води Північного Льодовитого океану занурюються острови Канадського Арктичного архіпелагу. Вони лежать усього в тисячі кілометрах від Північного полюса. Ці острови виникли після відступу давнього льодовика, який «виорав» вузькі протоки, що відокремили їх від материка (Гудзонова протока) та від Гренландії (Дейвісова протока). Біля східного берега Північної Америки знаходиться острів Ньюфаундленд (спробуйте знову перекласти назву з англійської мови на українську). Прийом «Телефон на уроці правильно» учні переходять за посиланням та переглядають коротеньке відео. https://youtu.be/f5Tq1SUVtsw V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ Прийом «Логічна задача» Клас поділити на дві групи. І група - визначити протяжність материка Північна Америка (у кілометрах) з півночі на південь. ІІ група - визначити протяжність материка Північна Америка ( у кілометрах) із заходу на схід. Прийом «Хвилина слави» Учень стоїть біля карти та показує на карті все те, що йому підказують інші учні, тобто матеріал вивченого уроку. VІ. ПІДСУМОК УРОКУ  Що на уроці було найцікавіше?  У що важко повірити?  Що було найважче запам’ятати?  Про що ви вже знали?  Що ще б хотіли обговорити на наступних уроках? Учитель. Отож на завершення нашого уроку пропоную вам також відобразити свій настрій у вигляді «смайликів», але вже той, який у вас присутній в кінці уроку. VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Опрацювати текст підручника відповідного параграфа. 2. Підготувати повідомлення про загадкові місця вивченого материка.
Перегляд файлу

Північна Америка. Фізико-географічне положення, берегова лінія та дослідження Північної Америки.

Мета:

  • сформувати в учнів загальне уявлення про особливості природи материка Північна Америка;
  • ознайомити з історією і дослідженням даного материка;
  •  удосконалити практичні навички учнів характеризувати географічне положення материка;
  • розвивати вміння працювати з географічними картами та додатковими джерелами знань;
  • виховувати пізнавальний інтерес до вивчення нового.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, додаткові джерела знань (енциклопедії), мультимедійна дошка, ілюстративний матеріал.

 

Хід уроку.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

See the source imageУчитель. Перед початком вивчення нової теми нам необхідно налаштувати наш емоційний стан для подальшої і плідної роботи. Саме тому, пропоную, на полях у своїх зошитах зобразити відповідний «смайлик», який буде відповідати тому настрою, з яким ви прийшли на урок.

See the source imageSee the source image 

 

 

 

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ

Прийом «Інтерв’ю»

Уявіть, що ви відомий дослідник (наприклад, Дмитро Комаров)і прибули на новий материк для знімання телепередачі. Вам необхідно взяти інтерв’ю у місцевих жителів. Які б питання ви задали для початку зйомок.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Прийом «Візитка туриста»

Материк Північна Америка дуже контрастний по своїй природі, але турист може тут віднайти багато «крутих» місць і познайомитись з досить привітними людьми. Таким чином, пропоную відвідати такі місця як :

«острови диявола», «мішок з льодом», пройтись по «землі орача», познайомитись з «людьми, які їдять сире м’ясо», відвідати «китове місце», скупатись у «гарячій сковорідці» та прогулятись берегами «зеленої землі». Щоправда, для цього знадобиться не один урок, отож вирушаймо!!!!!

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Творча лабораторія»

Кожен географ повинен мати просторове уявлення розміщення будь якого об’єкту. Тому, пропоную вам зобразити в письмовому зошиті власну контурну карту, яка буде максимально схожа до справжньої. Саме на ній ми і будем відзначати крайні точки материка та основні об’єкти, які вивчимо сьогодні на уроці.

(приклад учнівської роботи)

План визначення фізико-географічного положення материка.

  1. Площа материка. Розташування материка щодо екватора та нульового меридіана

За допомогою підручника учні відшукують необхідну інформацію.

  1. Розташування материка щодо тропіків та полярних кіл

Використовуючи фізичну карту світу учні наводять на своїй карті межу тропіку та описують розташування материка відносно полярного кола.

  1. Моря та океани, що омивають береги материка

Учні самостійно шукають на карті

  1. З якими материками межує даний материк
  2. Крайні точки материка (північна, південна, західна, східна)
  3.  Протяжність материка з півночі на південь
  4. Протяжність материка із заходу на схід

Розповідь вчителя

   На відміну від материків тропічних широт Північна Америка має більш розчленовану берегову лінію: тут багато островів, півостровів, заток і проток.

    Біля північних берегів материка розміщені острови материкового походження. Один із них -  найбільший острів світу  Гренландія.

 

Прийом «Проблемне питання»

Спробуйте використати знання з англійської мови та перекласти назву острова. Як ви думаєте, чому саме таку назву має зледенілий острів?

 

   У холодні води Північного Льодовитого океану занурюються острови Канадського Арктичного архіпелагу. Вони лежать усього в тисячі кілометрах від Північного полюса. Ці острови виникли після відступу давнього льодовика, який «виорав» вузькі протоки, що відокремили їх від материка (Гудзонова протока) та від Гренландії (Дейвісова протока). Біля східного берега Північної Америки знаходиться острів Ньюфаундленд (спробуйте знову перекласти назву з англійської мови на українську).

 

Прийом «Телефон на уроці правильно» учні переходять за посиланням та переглядають коротеньке відео.

 

https://youtu.be/f5Tq1SUVtsw

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ

 

Прийом «Логічна задача»

Клас поділити на дві групи.

І група - визначити протяжність материка Північна Америка (у кілометрах) з півночі на південь.

ІІ група - визначити протяжність материка Північна Америка ( у кілометрах)  із заходу на схід.

 

Прийом «Хвилина слави»

Учень стоїть біля карти та показує на карті все те, що йому підказують інші учні, тобто матеріал вивченого уроку.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Що на уроці було найцікавіше?
  • У що важко повірити?
  • Що було найважче запам’ятати?
  • Про що ви вже знали?
  • Що ще б хотіли обговорити на наступних уроках?

 

Учитель. Отож на завершення нашого уроку пропоную вам також відобразити свій настрій у вигляді «смайликів», але вже той, який у вас присутній в кінці уроку.

 

 

 

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати текст підручника відповідного параграфа.
  2. Підготувати повідомлення про загадкові місця вивченого материка.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку