Презентація"Створення ситуації успіху на уроці і в позаурочний час важлива умова формування творчої, всебічно розвиненої особистості учня

Про матеріал
Виступ на педраді Успіх – це переживання стану радості, задоволення від того, що результат, до якого прагнула особистість у своїй діяльності, або збігся з її очікуваннями, надіями, або перевершив їх. На базі цього стану формуються нові, більш сильні мотиви діяльності, змінюються рівні самооцінки, самоповаги
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Створення ситуації успіху на уроці та в позаурочний час– важлива умова формування творчої, всебічно розвиненої особистості учня

Номер слайду 2

Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. У нас не повинно бути нещасливих учнів, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

За словами В. О. Сухомлинського, пристрасне бажання вчитися, усвідомлення мети навчання – найважливіший стимул навчальної діяльності учнів. Виховання бажання вчитися сприяє організації і зміцненню учнівського колективу, розвиває почуття колективізму й прагнення до взаємодопомоги. Завдання учительського колективу – всіляко виховувати це почуття, спрямовувати його на правильний шлях. У цьому – запорука дальшого підвищення якості знань учнів, розвитку бажання в них проявити себе у різних видах діяльності, адже у кожної дитини є особливі здібності, а наше завдання – відкрити їх і розвивати, щоб допомогти їй стати успішною в майбутньому житті. Навчання – світло, що дає людині впевненість у своїх діях і вчинках

Номер слайду 4

ЧОМУ САМЕ ЦЮ ТЕМУ МИ СЬОГОДНІ ОБГОВОРЮЄМО?ЗНИЖУЄТЬСЯ ЗАХОПЛЕНІСТЬ НАВЧАННЯМ;ВСЕ ЧАСТІШЕ МИ ГОВОРИМО ПРО НЕУСПІШНІСТЬ.

Номер слайду 5

ЧОМУ?Низький рівень мотивації в сім’ї, взаємовідносин з оточуючими,статус в школі,класі,групі.Інтелектуальна пасивність. Неправильні способи і навички навчальної роботи. Неправильне фомування відношення до навчання.

Номер слайду 6

ЩО Ж РОБИТИ? Використовувати технологію “Створення ситуації успіху!”

Номер слайду 7

що таке успіх? Поняття «успіх» (психологічна точка зору)Успіх – це переживання стану радості, задоволення від того, що результат, до якого прагнула особистість у своїй діяльності, або збігся з її очікуваннями, надіями, або перевершив їх. На базі цього стану формуються нові, більш сильні мотиви діяльності, змінюються рівні самооцінки, самоповаги.

Номер слайду 8

Поняття «успіх» (педагогічна точка зору)Успіх – це таке цілеспрямоване, організоване поєднання умов, при яких створюється можливість досягтизначних результатів в діяльності як окремо взятої особистості, так і колективу в цілому

Номер слайду 9

успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися… Тонкий знавець дитячої психології, В. О. Сухомлинський стверджував, що

Номер слайду 10

Отже,головна мета діяльності вчителя полягає в тому, щоб створити кожному вихованцю ситуацію успіху,дати можливість відчути радість досягнення успіху,усвідомлення своїх здібностей,віри у власні сили.

Номер слайду 11

Ситуація успіху – це цілеспрямований, спеціально організований комплекс умов, що дозволяє учневі досягти значних результатів у діяльності, які супроводжуються позитивними емоційними, психологічними переживаннями

Номер слайду 12

Переживання учнем ситуації успіху:- підвищує мотивацію навчання і розвиває пізнавальні інтереси, дозволяє учневі відчути задоволення від навчальної діяльності;- стимулює до високої результативності праці;- коригує особистісні особливості (тривожність, невпевненість, самооцінка); розвиває ініціативність, креативність іактивність;підтримує в класі сприятливий психологічний клімат

Номер слайду 13

Алгоритм створення ситуації успіху:- зняття страху;- авансування успішного результату;- персональна винятковість;- педагогічні навіювання; - висока оцінка частини роботи- внесення мотиву;

Номер слайду 14

Зняття страху. Допомагає подолати невпевненість у власних силах, боязкість, боязнь самої справи та оцінки оточуючих «Ми всі намагаємося, і шукаємо,тільки так може щось вийти»«Люди вчаться на своїх помилках і знаходять інші способи вирішення»«Контрольна робота досить легка, цей матеріал ми з вами проходили»

Номер слайду 15

Авансування успішного результату. Цей прийом допомагає вчителю висловити свою тверду переконаність в тому, що його учень обов'язково впорається з поставленим завданням «У вас обов'язково вийде»«Я навіть не сумніваюся в успішному результаті»

Номер слайду 16

Прихована інструкція. Уникнути поразки дитині допомагає приховане інструктування в способах і формах здійснення діяльності. Досягається це шляхом натяку чи побажання«Можливо, найкраще почати з ... »«Виконуючи роботу, не забудьте про ... »

Номер слайду 17

Внесення мотиву. Важливо показати дитині заради чого, заради кого відбувається та чи інша діяльність, кому буде добре після виконання«Без твоєї допомоги твоїм товаришам не впоратися ... »

Номер слайду 18

Персональна винятковість. Персональна винятковість означає важливість зусиль конкретної дитини в майбутній або здійснюваній діяльності«Тільки ти і міг би ...»«Тільки тобі я і можу довірити ...»«Ні до кого, крім тебе, я не можу звернутися з цим проханням ...»

Номер слайду 19

Висока оцінка частини роботи. Якщо результат роботи невисокий, то висока оцінка частини роботи допомагає емоційно пережити успіх не результату в цілому, а його окремої деталі«Тобі особливо вдалося це пояснення»«Найбільше мені в твоїй роботі сподобалося ...»«Найвищої похвали заслуговує ця частина твоєї роботи»

Номер слайду 20

Прийоми створення ситуацій успіху:

Номер слайду 21

Категорії учнів:«Надійні» - учні, що мають добрі здібності, працюють самостійно, сумлінно ставляться до своїх обов'язків, упевнені в собі. У групі такі учні почуваються спокійно, упевнено, захищено«Упевнені в собі» - здібності таких учнів можуть бути і вищими, ніж у «надійних», однак система їх роботи не настільки відлагоджена. Періоди успіху, злету змінюються розслабленням, занепадом. Діти дуже емоційно реагують і на досягнення, і на невдачі«Невпевнені» - це загалом успішні учні, пізнавальні інтереси яких пов'язані, зазвичай з навчанням. Вони більш-менш відповідально ставляться до справи. Головна їх розпізнавальна риса – невпевненість у своїх силах. У педагогічній технології “Створення ситуації успіху” всі учні умовно поділяються на категорії:

Номер слайду 22

Категорії учнів:«Зневірені» - це переважно учні, що мають непогану підготовку, здібності. Однак після відчутої колись радості сподівань, що здійснилася, з різних причин втратили її«Майже втрачені» - це учні з великими прогалинами в знаннях, мають здібності різного рівня, але найчастіше – середнього або низького. Вони втратили надію на успіх, відкрито заявляють про своє небажання вчитися

Номер слайду 23

«Надійні» «Упевнені в собі» «Невпевнені»

Номер слайду 24

«Зневірені»«Майже втрачені»

Номер слайду 25

Отже, педагогічне призначення ситуації успіху полягає в створенні умов особистого індивідуального розвитку учня. Кожна дитина особлива, по-своєму неповторна й обдарована. Звернення вчителя до її найкращих почуттів обов’язково матиме успіх і знайде відгук у дитячих серцях. 

Номер слайду 26

Пам’ятка для вчителя Дії вчителя, що забезпечують ситуацію успіху1. Не загострюйте увагу на негативному: частіше посміхайтеся,використовуйте елементи гумору при спілкуванні.2. Проявляйте інтерес і великодушність до своїх учнів.3. Не давайте дітям прізвиська, не вішайте на них ярлики.4. Не порівнюйте дитину з іншими, відзначайте «персональну винятковість».5. Аргументуйте необхідність Ваших дій.6. Оцінюйте дії учня з акцентом на деталі.7. Не говоріть багато за дітей, викликайте їх на діалог, дозволяйте виражати їм свою думку.8. Не висловлюйте невдоволення учнем при всьому класі, не застосовуйте загрози.9. Пам'ятайте, що Ви, як педагог, формуєте особистість учня, його самооцінку й частково несете відповідальність за його подальшу долю.

Номер слайду 27

Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, що породжує енергію для подолання труднощів, бажання вчитися ДЯКУЮ ЗА УВАГУ І БАЖАЮ УСПІХУ !

pptx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
1256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку