Конспект уроку з географії у 8-му класі за темою "Болота і підземні води"

Про матеріал
Конспект уроку з географії у 8-му класі з теми "Болота і підземні води". У розробці подано посилання на презентацію до уроку.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Болота і підземні води

Презентація до уроку за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-bolota-ta-pidzemni-vodi-393094.html

Мета уроку: сформувати визначення понять «болото», «підземні води», дати характеристику різних типів боліт України, розкрити значення боліт; поглибити знання про особливості утворення та розміщення підземних вод та боліт; ознайомити учнів з найбільшими басейнами підземних вод; розвивати ключові компетентності здобувачів освіти на уроках географії; розвивати критичне мислення, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища та бережливого ставлення до питної води.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, зошит, атласи, олівець, лінійка, дидактичний матеріал за темою.

Хід уроку

І. Організаційний момент (слайд 1.)

                Перевірка та фіксація присутніх на уроці.

                Перевірка наявності шкільного приладдя.

                Налаштування на робочу обстановку, поділ на групи, очікування від уроку – прийом «Сходинки» (слайд 2.).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (флеш-карти; – QR код: ; слайд 3.

Учні відповідають на швидкість і отримують монетки (в кінці уроку буде підраховано).

                Що таке водний режим?

                Які ви знаєте озера за походженням?

                Наведіть приклад льодовикових озер

                Що таке штучні водойми ?

                Які ви знаєте штучні водойми?

                Яке значення штучних водойм?

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності


Очерет мені був за колиску,

В болотах я родився і зріс.

Я люблю свою хату поліську…

Я люблю свій зажурений ліс.

А поліське похмуре болото -

Пів Полісся вода залила…

Тільки де-не-де хутір самотній,

Тільки де-не-де клаптик села.


 Георгій Грищенко « Болото».

Ви вже знаєте про те, що вода – велика мандрівниця.  Здійснюючи свій великий кругообіг, вона весь час змінюється, перетворюючись то на прозору легку пару, то на крихітні крапельки води, то на льодовики. Вона навдивовижу старанна – завжди трудиться!

      Завдяки своїй унікальній здатності просочуватися між частинками гірських порід, вона утворює підземні струмки, річки, величезні сховища найчистішої прісної та частково мінералізованої солями води. У води під землею є «помічники» - гірські породи, одні з яких пропускають воду, другі затримують, а треті можуть розчинятися в ній. На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся про воду, що прихована від очей, але відіграє величезну роль у житті людей. Тож дана тема уроку – «Болота і підземні води» (слайд 4.).


IV. Вивчення нового матеріалу. Що таке болото? (слайд 5.)

Болото – це ділянка суходолу з надмірним зволоженням. Болота характерні для районів із вологим кліматом і гірськими породами, що залягають на невеликій глибині і погано пропускають воду (водотривкими). Також – наявність торфу (не менше 30 см).

Типи боліт за їх положенням над рівнем моря, характером живлення, формою поверхні й складом рослинності болота поділяють: (слайд 6.)

 

 

 

 

 

 

Де ж в Україні розміщуються болота? (Слайд 8)

 На Поліссі утворилися найбільші низинні болота, в долині Дніпра та його приток, плавнях Дунаю. атмосферними опадами. У центрі та півдні країни боліт мало. Лише в долинах річок та берегах озер трапляються низинні болота, які одержують воду з підземних джерел.

Яка ж ситуація із флорою та фауною на болотах.

 

 

 

 

 

 

 

Україна дивовижна (власні дослідження (слайд 9.)

 

Яке значення боліт у природі та для господарської діяльності? (слайд 10.)

1. Після осушення – сіножаті, пасовища, посівні площі.

2. Місце видобування торфу.

3. Водний баланс планети, природний фільтр.

4. Осередок лікарських рослин.

5. Окремі болота – мисливські й рибальські угіддя.

6. Осередок рідкісних реліктових рослин.

 

Охорона боліт (слайд 11.)

-         Зниження підземних вод;

-         Зникнення води в колодязях.

 

Підземні води (слайд 12.)  - це води, що містяться в порожнинах, тріщинах, порах гірських порід верхніх шарів земної кори.

Утворення підземних вод (слайд 13.)

 

Підземні води за глибиною залягання, їх види (слайд14).

  1.               Грунтові води
  2.               Міжпластові води
  3.               Артезіанські води (слайд 15).

Джерела (слайд 16., 17.)

4. Мінеральні і термальні (слайд 18.)

Робота з картою (слайд 19.). Нанесення на к. к. джерела мінеральних вод

Зарахування монеток

Болота, підземні води України - Географія. 8 клас. Гільберг

Україна дивовижна (слайд 20.)

Пошук інформації: «Український Цхалтубо», «Цілющі термальні води».

Збір монеток

Прийом «Ромашка Блума» (слайд 20.)

Група 1.

- пелюстка проста: Що називають болотами?

- пелюстка уточнювальна: Болота справді поділяють на три основні типи і нагромадження торфу відбувається швидше у центральній              частині, ніж по краях?

- пелюстка пояснювальна – Як утворюється болото?

- пелюстка творча – Як ви вважаєте, чи принесло велику користь суспільству осушення земель? Чому?

- пелюстка оцінювальна – Наскільки цінними є болота для навколишнього середовища? Як людство використовує їх у промисловості?

- пелюстка практична – Для чого нам сьогодні знати про негативні наслідки осушення боліт?


Група 2.

- пелюстка проста: Що таке підземні води? Які вам відомі підземні води за глибиною залягання?

- пелюстка уточнювальна: Чи може вода бути лікувальною? Що можна лікувати? 

- пелюстка пояснювальна: Які вам відомі артезіанські басейни на території України? Які цінні лікувальні властивості має Миргородська вода?

- пелюстка творча: Як ви вважаєте про яку воду була мова в казках з ознаками «жива»?

- пелюстка оцінювальна: Оцініть, наскільки важливо вживати «Поляну квасову»?

- пелюстка практична: Навіщо людству знати, які хімічні елементи є у складі води?

Україна дивовижна (слайд 20.)

Пошук інформації: «Український Цхалтубо», «Цілющі термальні води».

Водні ресурси України (слайд 22.).

Бережливе ставлення до води (слайд 23,24.).

VІ. Підсумок уроку, підрахунок монеток , «Сходинка успіху» (слайд 25.)

VI. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 31; написати есе «Болото – комора Сонця» (слайд 26).

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
1 лютого
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку