Використання методів мномотехніки на уроках географії, як один із способів формування особистості підлітка. Юрчик Людмила Володимирівна,вчитель географії та природознавства
Номер слайду 2
«Навчайте дитину якимось невідомим їй п'яти словам – вона буде довго їх запам'ятовувати, та повяжіть двадцять таких слів із картинками, і вона засвоїть їх вмить.» К. Д. Ушинський
Номер слайду 3
Мнемотехніка – це сукупність правил і прийомів, що полегшують процес запам’ятовування інформації. Спрощення процесу запам’ятовування. Розвиток асоціативного мислення. Розвиток уяви, пам’яті, уваги. Розвиток творчих здібностей. Розвиток вміння самостійно складати мнемосхеми і відтворювати їх
Номер слайду 4
Види мнемотехніки. Мнемоквадрат – окремий схематичний малюнок з певною інформацією. Місце для зображення. Мнемодоріжка (мнемоланцюжок) – це таблиця із чотирьох і більше квадратів, розміщених лінійно. Мнемотаблиця – це схема, що складається із квадратів (3×3, 4×4, кількість залежить від віку учнів та обсягу інформації, яку потрібно закодувати у зображеннях).
Номер слайду 5
Прйом Цицерона. Прийом «Піраміда»Прийом кодування Прийом символізація. Прийом утворення смислових фраз з початкових букв Рифмування. Прийоми мнемотехніки
Номер слайду 6
Алгоритм створення мнемотехніки: Підібрати інформацію, яку потрібно закодувати. Вибрати вид мнемотехніки. Пошук зображень . Створення мнемосхеми. Розгляд мнемосхеми учнями, розбір того, що на ній зображено. Декодування (Символічні образи конкретизуємо, пояснюємо. Головне, щоб учням було все зрозуміло). Прочитання інформації з опорою на мнемосхему.
Номер слайду 7
Особливості мнемотехніки. Кодування всієї інформації зображеннями. Кодування всієї інформації зображеннями, при цьому знизу під кожним зображенням (окремим мнемоквадратом) пишемо текст, що кодувався. Кодування частини інформації. Зображення можуть бути різнокольоровими, однотонними. Кожне зображення може передавати одне конкретне слово, словосполучення.
Номер слайду 8
Використання на уроках географії та природознавства. Характеристика географічних обєктів . Складання розповіді. Відгадування і загадування загадок. Кодування прислів’я. Під час вивчення термінів, нових географічних понять .
Номер слайду 9
Чому потрібно використовувати мнемотехніку на уроках географії та природознавства?У дітей з’явиться бажання працювати самостійно. Збільшаться знання про навколишній світ. Розшириться словниковий запас. З’явиться інтерес до навчання . Діти долають сором’язливість і стають більш впевненими у собі.
Номер слайду 10
АЛЯСКА-КОЛЯСКА
Номер слайду 11
Гудзонова затока - гудзик
Номер слайду 12
Чомуне. Пишеш?Книголюб?Юрати. Педагогу. Книгу. ДаруєСтудент. Освітчений. Кожен. Кожен освітчений студент дарує книгу педагогу. Ти Юра книголюб? Не пишеш чому? Навпаки Пишу навіть часто.