Мнемотехніка – це сукупність правил і прийомів, що полегшують процес запам’ятовування інформації. Спрощення процесу запам’ятовування. Розвиток асоціативного мислення. Розвиток уяви, пам’яті, уваги. Розвиток творчих здібностей. Розвиток вміння самостійно складати мнемосхеми і відтворювати їх
Види мнемотехніки. Мнемоквадрат – окремий схематичний малюнок з певною інформацією. Місце для зображення. Мнемодоріжка (мнемоланцюжок) – це таблиця із чотирьох і більше квадратів, розміщених лінійно. Мнемотаблиця – це схема, що складається із квадратів (3×3, 4×4, кількість залежить від віку учнів та обсягу інформації, яку потрібно закодувати у зображеннях).
Алгоритм створення мнемотехніки: Підібрати інформацію, яку потрібно закодувати. Вибрати вид мнемотехніки. Пошук зображень . Створення мнемосхеми. Розгляд мнемосхеми учнями, розбір того, що на ній зображено. Декодування (Символічні образи конкретизуємо, пояснюємо. Головне, щоб учням було все зрозуміло). Прочитання інформації з опорою на мнемосхему.
Особливості мнемотехніки. Кодування всієї інформації зображеннями. Кодування всієї інформації зображеннями, при цьому знизу під кожним зображенням (окремим мнемоквадратом) пишемо текст, що кодувався. Кодування частини інформації. Зображення можуть бути різнокольоровими, однотонними. Кожне зображення може передавати одне конкретне слово, словосполучення.
Чому потрібно використовувати мнемотехніку на уроках географії та природознавства?У дітей з’явиться бажання працювати самостійно. Збільшаться знання про навколишній світ. Розшириться словниковий запас. З’явиться інтерес до навчання . Діти долають сором’язливість і стають більш впевненими у собі.