11 клас
Тема. Органічні речовини як основа сучасних матеріалів. Синтетичні каучуки,
гума. Штучні й синтетичні волокна.
Мета.
|
учень/учениця пояснює суть поняття полімер; реакцій полімеризації і поліконденсації як способів добування полімерів; наводить приклади синтетичних високомолекулярних речовин і полімерних матеріалів на їх основі; розрізняє пластмаси, каучуки, гуму та синтетичні волокна; описує властивості полімерних матеріалів; порівнює природні, штучні і синтетичні волокна, пластмаси; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням полімерів; обґрунтовує значення полімерів у створенні нових матеріалів та синтетичних волокон;
учень/учениця вдосконалюють вміння оцінювати значення природничих наук і технологій для сталого розвитку суспільства; використовувати сучасні пристрої для пошуку хімічної інформації, її оброблення; створювати інформаційні продукти хімічного змісту; демонструють прагнення до самовдосконалення; осмислення результатів самостійного вивчення хімії; розуміння перспектив власного розвитку упродовж життя, пов'язаного із хімічними знаннями; уміння залучати партнерів до виконання спільних проектів з хімії; виявляти здатність до роботи в команді, бути ініціативним/ініціативною, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання навчальних проектів; зміцнюють віру в себе, у власні можливості та можливості команди; готовність до змін та інновацій; усвідомлюють причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; розуміють важливість гармонійної взаємодії людини і природи; відповідального й ощадного ставлення до використання природних ресурсів як джерела здоров’я і добробуту та безпеки людини і спільноти. |
Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань.
Методи й методичні прийоми: словесні, частково-пошукові.
Форми роботи: колективна (групова), індивідуально-відокремлена, фронтальна.
Хід уроку
МОБІЛІЗУЮЧИЙ ЕТАП УРОКУ
БЛОК «ВХІД»
І. Організаційний етап. Створення сприятливої атмосфери.
- привітання;
- визначення відсутніх;
- перевірка готовності учнів та класного приміщення до уроку;
- організація уваги.
ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.
ІІІ. Мотивація.
Чи є актуальними для сьогодення вироби із гуми та волокон?
Чи повинна сучасна людина розбиратись у них? Чому?
Чи пов’язане їхнє використання зі здоров’ям людини?
Отже, на уроці повинні
ІV. Цілепокладання.
Так, темою сьогоднішнього уроку є «Синтетичні каучуки, гума. Штучні та синтетичні волокна».
Клас ділиться на 6 груп (вибір спонтанний по 4-5 учнів): Ви група спеціалістів, яким необхідно користуючись матеріалом підручника та інтернет-ресурсами скласти «мотиваційний проект» для випуску продуктів із каучука та волокон (по три групи на кожну тему) – блок-схеми.
На уроці ви не тільки познайомитесь з фізико-хімічними характеристиками речовин на особливостями їхнього виробництва та застосування, а й опинитесь в ситуації, яка вас чекає вже зовсім скоро, бо ви є випускниками, станете абітурієнтами та студентами вузів. Тому, у вас є ще одна можливість отримати досвід: виконання типових соціальних ролей - члена групи, визначати власне місце в ній; планувати, розробляти й реалізовувати колективний проект; опановувати моделі толерантної поведінки та способи емоційної саморегуляції та самоконтролю; удосконалювати навички використання джерел інформації та раціонального використання часу.
ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ
БЛОК «ТЕОРІЯ»
V. Введення нового матеріалу.
Робота в групах – створення спільного продукту (20 хв)
БЛОК «ПРАКТИКА»
VІ. Презентація результатів виконання завдань.
Для впровадження вашого проекту щодо випуску даної продукції необхідні інвестори. Виберіть в кожній групі представника, який піде на зустріч з інвесторами (в іншу групу), щоб переконати в необхідності та перспективності вашого виробництва. (5-7 хв)
VІІ. Первинне закріплення знань
Варіанти розвитку подій:
БЛОК «РЕФЛЕКСІЯ»
VІІІ. Підбиття підсумків.
ІХ. Власне рефлексія.
Х. Інформація про домашнє завдання:
4-6 б. Опрацювати матеріал відповідних параграфів.
7-9 б. Проаналізуйте етикетки вашого одягу. Які волокна переважають в його
складі? На основі узагальнення знань про волокна зробіть висновок щодо
придатності різних типів волокон для використання в конкретних умовах і
конкретно вами.
10-12 б. Створіть колекцію «Волокна».