Конспект уроку з хімії для 11 (10) класу на тему: "Органічні речовини як основа сучасних матеріалів. Синтетичні каучуки, гума. Штучні й синтетичні волокна."

Про матеріал
В поданому матеріалі пропонується така організація роботи з учнями, яка дозволяє формувати не лише предметні, а й ключові компетентності (з урахуванням інтегрованих змістових ліній): осмислення результатів самостійного вивчення хімії; розуміння перспектив власного розвитку упродовж життя, пов'язаного із хімічними знаннями; уміння залучати партнерів до виконання спільних проектів з хімії; виявляти здатність до роботи в команді, бути ініціативним/ініціативною, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання навчальних проектів; зміцнення віри в себе, у власні можливості та можливості команди тощо, необхідні випускникам.
Перегляд файлу

11 клас

 

Тема.   Органічні речовини як основа сучасних матеріалів. Синтетичні каучуки,

             гума. Штучні й синтетичні волокна.

Мета.

 

  • предметні компетентності:

учень/учениця  пояснює суть поняття полімер; реакцій полімеризації і поліконденсації як способів добування полімерів; наводить приклади синтетичних високомолекулярних речовин і полімерних матеріалів на їх основі; розрізняє  пластмаси, каучуки, гуму та синтетичні волокна; описує властивості полімерних матеріалів; порівнює природні, штучні і синтетичні волокна, пластмаси; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням полімерів; обґрунтовує значення полімерів у створенні нових матеріалів та синтетичних волокон;

  • ключові компетентності (з урахуванням інтегрованих змістових ліній):

учень/учениця вдосконалюють вміння оцінювати значення природничих наук і технологій для сталого розвитку суспільства; використовувати сучасні пристрої для пошуку хімічної інформації, її оброблення; створювати інформаційні продукти хімічного змісту; демонструють  прагнення до самовдосконалення; осмислення результатів самостійного вивчення хімії; розуміння перспектив власного розвитку упродовж життя, пов'язаного із хімічними знаннями; уміння  залучати партнерів до виконання спільних проектів з хімії; виявляти здатність до роботи в команді, бути ініціативним/ініціативною, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання навчальних проектів;  зміцнюють віру в себе, у  власні можливості та можливості команди;  готовність до змін та інновацій;

усвідомлюють причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; розуміють важливість гармонійної взаємодії людини і природи; відповідального й ощадного ставлення до використання природних ресурсів як джерела здоров’я і добробуту та безпеки людини і спільноти.

 

Тип уроку:   урок вивчення та первинного закріплення знань.

Методи й методичні прийоми: словесні, частково-пошукові.

Форми роботи:  колективна (групова), індивідуально-відокремлена, фронтальна.

 

Хід уроку

МОБІЛІЗУЮЧИЙ ЕТАП УРОКУ

БЛОК  «ВХІД»

І. Організаційний етап. Створення сприятливої атмосфери.

- привітання;

- визначення відсутніх;

- перевірка готовності учнів та класного приміщення до уроку;

- організація уваги.

 

ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

  • Яку тему вивчаємо? (ВМС)
  • Які речовини називають полімерами?
  • Як класифікують полімерні матеріали? (Пластмаси, каучуки, волокна)?
  • З якими речовинами познайомились? (Пластмаси)
  • На скільки необхідними є отримані знання про пластмаси для простого пересічного громадянина?

 

ІІІ. Мотивація.

 Чи є актуальними для сьогодення вироби із гуми та волокон?

 Чи повинна сучасна людина розбиратись у них? Чому?

 Чи пов’язане їхнє використання зі здоров’ям людини?

 Отже, на уроці повинні

ІV. Цілепокладання.

Так, темою сьогоднішнього уроку є «Синтетичні каучуки, гума. Штучні та синтетичні волокна».

 

Клас ділиться на 6 груп (вибір спонтанний по 4-5 учнів): Ви група спеціалістів, яким необхідно користуючись матеріалом підручника та інтернет-ресурсами скласти «мотиваційний проект» для випуску продуктів із каучука та волокон (по три групи на кожну тему) – блок-схеми.

 

 На уроці ви не тільки познайомитесь з фізико-хімічними характеристиками речовин на особливостями їхнього виробництва та застосування, а й опинитесь в ситуації, яка вас чекає вже зовсім скоро, бо ви є випускниками, станете абітурієнтами та студентами вузів. Тому, у вас є ще одна можливість отримати досвід: виконання типових соціальних ролей - члена групи, визначати власне місце в ній; планувати, розробляти й реалізовувати колективний проект; опановувати моделі толерантної поведінки та способи емоційної саморегуляції та самоконтролю; удосконалювати навички використання джерел інформації та раціонального використання часу.

 

ЕТАП  ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ

БЛОК «ТЕОРІЯ»

V. Введення нового матеріалу.

Робота в групах – створення спільного продукту (20 хв)

 

БЛОК «ПРАКТИКА»

VІ. Презентація результатів виконання завдань.

 Для впровадження вашого проекту щодо випуску даної продукції необхідні інвестори. Виберіть в кожній групі представника, який піде на зустріч з інвесторами (в іншу групу), щоб переконати в необхідності та перспективності вашого виробництва. (5-7 хв)

 

VІІ. Первинне закріплення знань

 Варіанти розвитку подій:

  • фронтальне обговорення;
  • відповіді на запитання вчителя;
  • відтворення прослуханого матеріалу у вигляді самостійної роботи;
  • демонстрація експериментів із побутовими речовинами (випереджувальне завдання) тощо.

 

БЛОК «РЕФЛЕКСІЯ»

VІІІ. Підбиття підсумків.

  • Наскільки корисним вивчений матеріал?
  • Де можна застосувати на практиці?

ІХ. Власне рефлексія.

  • Чи легко було працювати в групі? (зважте на те, що ви працювали з однокласниками, яких знаєте дуже давно…)
  • Яка група стала б спонсором для виробництва? Оцініть роботу представників?
  • Чи залежить бажання віддати гроші від професіоналізму оратора?
  • Чи легко було представляти інтереси групи?
  • Чи знадобляться вам набуті вміння комунікації у майбутньому?
  • Оцініть самостійно вашу участь та роботу на уроці.

 

Х. Інформація про домашнє завдання:

 

4-6 б. Опрацювати матеріал відповідних параграфів.

7-9 б. Проаналізуйте етикетки вашого одягу. Які волокна переважають в його 

           складі?  На основі узагальнення знань про волокна зробіть висновок щодо

           придатності різних типів волокон для використання в конкретних умовах і

           конкретно вами.

10-12 б. Створіть колекцію «Волокна».

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
31 березня
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку