Конспект уроку з хімії у 8 класі

Про матеріал
Конспект уроку з хімії для 8 класу на тему: "Основні класи неорганічних сполук"
Перегляд файлу

Конспект уроку хімії у 9-му класі

Тема №4. Основні класи неорганічних сполук

Тема уроку: класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура.

Мета уроку: сформувати уявлення про загальну класифікацію неорганічних речовин на підставі отриманих  раніше знань про прості та складні речовини.

Тип уроку: засвоєння знань.

Форми роботи: бесіда, робота з опорною схемою, самостійна робота.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, опорна схема, класифікація речовин, навчальна таблиця.

 

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань, постановка завдання.

 

Бесіда.

  1. На які два класи поділяються всі хімічні речовини? Наведіть приклади з навчальної наблиці. (Учні називають і деякі записують на дошці)
  2. А на які дві групи поділяються прості речовини? (Метали і неметали)
  3. На які групи можна розподілити складні речовини? ( З наведених на дощці обираємо органічні й неорганічні)
  4. 4. Яких речовин більше в природі, складних чи простих?  (Складних, тому що вони складаються з атомів кількох хімічних елементів, а такі, як органічні- з різної кількості тих самих елементів: СН4 , С2Н8 та ін.)
  5. А за якою ознакою можна класифікувати складні речовини? ( За складом, будовою, застосуванням, властивостями).

 

Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему: «Складні речовини», що познайомить вас не лише із способами класифікації складних речовин але й дозволить дізнатися, як склад і будова речовин впливають на їхні властивості, способи одержання й застосування.

 

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

За складом неорганічні сполуки поділяються на чотири класи:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Згадайте, де ми зустрічалися з оксидами в процесі вивчення хімії.

У 7 класі під час вивчення простої речовини – кисню. Внаслідок згоряння різних речовин у кисні утворюється продукт її взаємодії – оксид. Тому невід’ємна частка будь - якого оксиду – Оксиген.

Оксиди - це складні речовини, що складаються з атомів двох хімічних елементів, один з яких – Оксиген.

Наведемо приклади з навчальної таблиці: СО; СаО; Аl2O3 .

Назви оксидів походять від назви елемента з додаванням слова «оксид».

СаО – кальцій оксид.

К2О – калій оксид.

Якщо елемент має змінну валентність, то вона вказується римськими цифрами в дужках, після його назви:

FeO – ферум(II) оксид;

Fe2O3 – ферум( III) оксид.

Основи – це складні речовини, що складаються з атомів металів та однієї чи кількох гідроксильних груп – ОН.

Me (OH)n

Гідроксильна група

Де n – число, яке вказує на валентність металу чи гідроксильної групи.

Наприклад: Ca(OH)2; Mg(OH)2.

Назви дають так: метал + слово «гідроксид».

Наприклад: Ca(OH)2 – кальцій гідроксид.

Якщо валентність змінна, то її в вказують в дужках + слово «гідроксид».

Наприклад: Fe(OH)3ферум (III) гідроксид.

Кислоти – це складні речовини, що складаються з атомів Гідрогену й кислотних залишків. (Гідроген записується перед кислотним залишком).

Наприклад: HNO3; H2SO4 ; H3PO4.

Солі – це складні речовини, що складаються з атомів елементів і кислотних залишків.

Ml3(PO4)n

Кислотний залишок.

Число n вказує на валентність металічного елемента й кількість кислотних залишків.

Назви солей походять від назви металічного елемента + назва кислотного залишку. Наприклад: K2SO4 – калій сульфат; MgSO4 – магній сульфат.

Якщо валентність металічного елемента – змінна, то її вказують римськими цифрами в дужках з додаванням назви кислотного залишку. Наприклад: FeCl3ферум (III) хлорид; CrSO4стронцій (ІІ) сульфат.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Виберіть із 5 ряду таблиці формули оксидів.
  2. Виберіть зі стовпця В усі формули основ.
  3. Виберіть із 8 ряду формули кислот.
  4. Зі стовпця Г виберіть форми солей і відокремте кислотний залишок.

 

  1. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника, відповісти на запитання.

№ з\п

А

Б

В

Г

Д

Е

1

  S

  P

  K2SO4

  CO

  FeCl2

  CO2

2

  HNO3

  Li

  Ag2O

  CuSO4

  H2SO4

  CaO

3

  NaCl

 Ca(OH)2

 Sr(OH)2

  Na2SiO3

  Hg

  HgO

4

5

  C4H10

  K2O

H2SO3

  Na2O

  Mg

  ZnO

  FeCl3

   BaCl2

  C6H12O6

  FeS

  Al2O3

  ShO2

6

  FeS2

  Fe

  BaSO3

  C3H8

  N2

  LiOH

7

  K3PO4

  MgSO4

  P2O5

 Cu(OH)2

  Rb

  SnF4

8

  Br2

  Cl2O7

  NaCl

  HI

  KMnO4

  H3PO4

9

  Fe(OH)3

  Cr2O2

  Ca

  PbS

Mg(OH)2

  CaCO3

10

  LiCl

  K2ZnO2

  Fe2O3

  AgCl

  N2O5

  Cl2

11

  HF

  H2S

  NaOH

  O2

  FeO

  SrSO4

12

  ZnS

  Ca3P2

  Al4C3

  CH4

  Mn

  Fe2O3

 

docx
Додав(-ла)
Shymko Iryna
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
22 березня 2020
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку