Конспект уроку з інформатики
у 11 класі на тему: Поняття моделі даних, бази даних.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань;
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти.
Перед початком уроку обов’язково повторимо правила поведінки.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Згадаємо, що інформаційна система (ІС) – це система, яка здійснює або в якій здійснюються інформаційні процеси.
Як же інформаційна система може взаємодіяти з інформаційними джерелами та споживачами інформації?
Звичайно інформація надходить споживачеві саме у вигляді даних: таблиць, графіків, малюнків, фільмів, усних повідомлень, які фіксують у собі інформацію певної структури й типу.
Таким чином, дані виступають як засіб подання інформації у певній, фіксованій формі, придатній для обробки, зберігання й передачі. Хоча дуже часто терміни "інформація" й "дані" виступають як синоніми, варто пам'ятати про цю їхню істотну відмінність. Саме в даних інформація знаходить інтерпретацію у конкретній ІС.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV Вивчення нового матеріалу
Так як сьогодні ми почанаємо тему баз даних, розберемось, що вони собою представляють:
База даних – впорядкована сукупність даних, призначена для їх зберігання, накопичення і обробки за допомогою комп’ютера.
Для того, щоб працюваи з базами даних існують спеціальні програми, які називаються системи управління базами даних (СУБД) – це програми для введення, зберігання, пошуку та обробки інформації в базі даних.
Наведіть приклади, які можуть бути бази даних.
Бази даних складаються з об’єктів, до яких відносяться:
Кожна БД містить кілька об'єктів та зв'язків між ними
Кожен об'єкт характеризується параметрами (властивостями)
Екземпляр об'єкта – набір відомостей про той чи інший об'єкт
Розрізняють різні бази даних:
Окрім того, розрізняють різні моделі баз даних:
Ми з вами будемо розглядати реляційну модель. Прикладами програм, в яких працюють з реляційними базами даних (СУБД):
Переваги використання СКБД:
Розглянемо вікно програми Access:
V. Застосування набутих знань й формування вмінь та навичок
11. Використовуючи таблицю ознайомтесь із основними командами, способами, методами при роботі з БД.
Дія |
Способи виконання |
Переключення в режим конструктора |
Кнопка на панелі інструментів у режимі таблиці |
Меню Вигляд ––> команда Конструктор |
|
Переключення в режим таблиці |
Кнопка на панелі інструментів у режимі конструктора |
Меню .Вигляд ––- команда Режим таблиці |
|
Пересування курсора по полях і записах |
Клацанням миші |
Курсорними клавішами |
|
Кнопками переходу в нижній частині таблиці |
|
Додавання нового запису в режимі таблиці |
Кнопка на панелі інструментів. Після натискання цієї кнопки в кінці таблиці з'являється незаповнений рядок |
Видалення запису в режимі таблиці |
|
Додавання рядка в точку вставки в режимі конструктора |
Кнопка на панелі інструментів |
Меню Вставка ––> команда Рядки |
|
Видалення поточного рядка в режимі конструктора |
Кнопка панелі інструментів |
Меню Правка ––> команда Видалити рядки |
|
Додавання нового поля в таблицю в режимі таблиці |
|
Пересування полів у режимі таблиці |
лівій кнопці миші |
Створення або зміна ключового поля |
Кнопка на панелі інструментів у режимі конструктора |
Меню Правка ––> команда Ключове поле |
|
Створення зв'язків між таблицями |
1. Закрити всі відкриті таблиці. 2. Натиснути кнопку на панелі інструментів. 3. У вікні Додавання таблиці вибрати назви таблиць, між якими необхідно встановити зв'язок, і закрити вікно.
5. Створити зв'язок, натиснувши кнопку Створити |
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Вії опускаються...
Очі закриваються...
Ми спокійно відпочиваємо... (2 рази)
Сном чарівним засипаємо...
Наші руки відпочивають...
Важчають, засинають...(2 рази)
Шия не напружена,
А вона розслаблена...
Губи трохи відкриваються...
Так приємно розслабляються. (2 рази)
Дихається легко, рівно, глибоко.
Ми чудово відпочиваємо.
Сном чарівним засипаємо...
VI. Підбиття підсумків уроку
Опитування