Конспект уроку з інформатики 4 клас на Тему: "Програми та засоби ,які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами".

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики 4 клас на Тему: "Програми та засоби ,які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами".
Перегляд файлу

   

 

                                                           Інформатика

«До уроку допущено                                                                    Оцінка:

Зауважень до конспекту немає.

(Підпис вчителя)

Дата:                                                                                                                День тижня

          Тема. Програми та засоби ,які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами.

Мета: формувати предметні компетентності: повторити правила роботи з програмою
"Раіnt"; формувати навички дій з об’єктами в графічному редакторі та створення зображення об’єктів, набирати текст у графічному редакторі; закріпити навички користування інструментами у графічному редакторі;  ознайомити учнів з поняттям домашні обов’язки, пристроями, які допомагають заощадити час, що корисного можна робити у вільний час, що таке «власна справа» розвивати ключові компетентності: спілкування рідною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися.

 

Обладнання: комп’ютер, навчальна презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок систематизації знань учнів.
                                                                                   

Хід уроку

І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

1. Повторення правил техніки безпеки.

Зараз пограємо в гру. Якщо моє твердження вірне – ви плескаєте у долоні, якщо ні – сидите тихенько.

 

  •   Не можна перебувати у комп’ютерному класі без учителя. (так)
  •   Під час уроку можна ходити по комп’ютерному класу. (ні)
  •   Починати роботу з комп’ютером можна без вказівки вчителя. (ні)
  •   Коли працюєш з комп’ютером, потрібно тримати спину рівно, ноги поставити на підлогу. (так)
  •   Схиляючись близько до монітора, ти псуєш зір. (так)
  •   Клавіатура має бути на столі, на рівні твоїх ліктів. Не можна класти її на коліна. (так)
  •   Можна торкатися пальцями екрана монітора. (ні)
  •   Не можна класти будь-що на клавіатуру. (так)
  •   Можна їсти й пити за комп’ютерним столом. (ні)

 

2. Фронтальне опитування.

Вправа «Мікрофон»

  • З яким графічним редактором ви працювали на попередніх уроках?
  • Що можна робити з його допомогою?
  • З яких елементів складається вікно програми Paint?
  • Які дії можна виконувати з елементами малюнка?
  • Як завантажити програму Paint?
  • Як змінити колір фігури?
  • Як установити колір фону?
  • Що таке палітра?
  • Як вибрати колір для фігури?
  • Для чого використовують "Фігури"? 
  • Для чого призначені "Букви"?
  • Які ви знаєте інструменти програми Paint?

(Пензлик, Гумка, Заливка, Фігури…) Добре, молодці…

3. Гра «Доповни речення»

 А зараз давайте разом з вами перевіримо ваші знання інструментів графічного редактора Paint, пограємо в гру «Доповни речення». Я читаю речення, а ви продовжуєте його.

  • Сонце, м’ячик, око ми малюємо якою фігурою?... (еліпсом).
  • Усе, що пряме чи похиле, ми зображуємо чим?... (лінією).
  • Гляньте, гілочка яка! Та це ж лінія …(крива).
  • Непотрібне на малюнку стерти допоможе ...(гумка).
  • Щоб написати нам слова, ми візьмемо букву…(А).             Добре, молодці…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимося з поняттям домашні обов’язки, пристроями, які допомагають заощадити час, з тим що корисного можна робити у вільний час, та що таке «власна справа».

Також в графічному редакторі Paint ви вже навчилися робити малюнки за допомогою олівця і пензлика, прямих і кривих ліній та за допомогою різних фігур. Вмієте зафарбовувати частини малюнка та робити написи за допомогою інструменту «текст». На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо навички роботи з графічним редактором і будемо застосовувати

всі інструменти для створення малюнку.

У вас буде приклад малюнку, і якщо він вам сподобається, то вам залишиться лише розфарбувати його.

- Тож тема нашого уроку: «Пристрої, що полегшують роботу людини».

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя. Удома ти допомагаєш старшим створювати затишок і дотримуватися чистоти та порядку. Для цього ви розподіляєте обов’язки – правила й відповідальність щодо своїх дій.

  • А що входить до твоїх обов’язків удома?
  • Як ти розумієш вислів: чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять?

Щоб менше часу та сил витрачати на домашню роботу, люди придумали багато пристроїв і пристосувань.

  • Як пристрої полегшують роботу людини?
  • Які з пристроїв для домашньої роботи ви використовуєте вдома?
  • Як вони заощаджують час?

Час, який звільнився від виконання домашніх обов’язків, часто використовують для:

дозвілля або заняття улюбленою справою.

Улюблена справа не тільки приносить задоволення. Вироби, виготовлені власноруч, можна дарувати друзям і знайомим. Можна займатися благодійністю – роздавати їжу нужденним або доглядати за тваринами.

  • Як ти та твоя родина допомагаєте іншим або природі?
  • Чому важливо робити добрі справи?

Якщо виготовлене власноруч продавати чи обмінювати на щось інше, то це може забезпечити додатковий дохід родині або заощадити кошти.

  • Що означає «заощадити кошти»?
  • На які потреби ви витрачаєте зароблені кошти?

Ти також можеш долучитися до заощадження коштів родини. Наприклад, за допомогою комп’ютера можна: намалювати  малюнок, створювати ребуси, робити картки для настільних ігор, створювати ілюстрації для вивчення англійських слів.

V. Практична робота за ПК.

Пояснення вчителя з елементами демонстрації.


1. Інструктаж до практичної роботи.

 

- А тепер, користуючись графічним редактором Paint, спрпобуйте відтворити з поданого зразка комп'ютерний малюнок. Спочатку за допомогою клавіатури наберіть текст. Або спочатку малюнок, а потім – текст.

 

2. Виконання практичної роботи.

 

- А зараз переходимо до виконання практичної роботи.

- Хто виконав - піднімає руку.

- Молодці, діти.

3. Релаксація.

- А зараз виклали все з рук. Заплющили очі. Уявіть море, сонце, пісок, як ви йдете по ньому, вам тепло, спокійно і затишно. А тепер намалюйте заплющеними очима коло, квадрат, овал, прямокутник, трикутник.

- А тепер відкривайте очі.»

V. Підсумок уроку.

  1. Чи сподобалася вам програма Paint?
  2. Що таке домашні обов’язки?
  3. Чого ви навчились впродовж вивчення теми?
  4. З якими пристроями ви познайомилися, які допомагають заощадити час
  5. Які об'єкти графічного редактора Paint ви знаєте?
  6. Що корисного можна робити у вільний час?
  7. Чи можна перенести створений рисунок на аркуш?
  8. Що таке «власна справа»?

 


Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
2.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кірія Анжела Віталіївна
    Взагалі тема уроку не розкрита. Люди з ООП, які додатки допомогають в спілкувані з ними ....?
    Загальна:
    2.3
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
540
Оцінка розробки
2.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку