Конспект уроку з інформатики для 2-го класу на тему "Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів".

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 2-го класу на тему "Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів". по Г.В.Ломаковська

Перегляд файлу

Мета уроку: 

навчальна:

ознайомити учнів з поняттям «форматування» тексту та видами                         форматування,  вчити використовувати засоби форматування, застосовувати кнопки панелі інструментів для оформлення текстів;

розвивальна:

розвивати уважність, пам’ять, абстрактне мислення, творчий підхід до створення документів, навички самостійної роботи на комп’ютері;

виховна:

виховувати патріотичні почуття, повагу до людей, які своїми винаходами прославили Україну.

 

Тип уроку:     комбінований

 

Обладнання та наочність:   магнітна дошка, комп’ютери, презентація, проектор.

 

Програмне забезпечення:     текстовий редактор WordPad.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

1. Привітання (Привітайте наших гостей: доброго дня)

2. Перевірка готовності учнів до уроку (Ви готові до уроку? – Так!)

Дзвоник вже сигнал нам дав.

Працювати час настав.

Вчитель:  Тож і ви часу не гайте:

                 Інформатику вивчайте.

    Учні:         Цей предмет вивчають всі
І дорослі, і малі
Що, і де, і як, коли,
Можем будь-що ми знайти.
Треба трішечки терпіння
І з'являється уміння.

Сідайте.

Скажіть, діти, чого ви очікуєте  від сьогоднішнього уроку?

Тож,  розпочинаємо нашу роботу.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Вчитель:

  • Ви уже навчилися працювати із текстами на уроках інформатики. Скажіть, як називається програма для створення й опрацювання текстів?

(Ця програма називається текстовим редактором)

  • З яким текстовим редактором ви працюєте?

(Ми працюємо із текстовим редактором WordPad)

  • Що значить «редагування тексту»?

(Редагування тексту – це виправлення помилок, доповнення та зміна тексту)

  • Як можна виконати виділення слова, речення у тексті?
  • Давайте виконаємо редагування тексту:  (Слайд)
  • Прочитайте мовчки текст, проаналізуйте його, які зауваження маєте ?

 

Суспільство – група людей, об’єднаних спільною історією культурою законами виробництвом. Сімя, шкільний колектив, друзі – це частина сусільства. Людину творить країна, де народилась. Але й країну створюють люди люди, які в ній живуть.

(Колективна робота: редагування тексту за реченнями, в останньому реченні: виділити слово, тоді видалити; перевірка роботи: читання тексту вголос)

 

  • Які ще зауваження є у вас до цього тексту?

(У цьому тексті, на мою думку, потрібно виділити абзаци.)

-   Як називається процес змінення зовнішнього вигляду абзацу?

( Цей процес називається форматуванням абзацу)

  • Давайте виконаємо форматування абзацу.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Вчитель:

  • Молодці!  Із текстами ви працюєте на різних уроках, зокрема  курсу «Я у світі», де розглядаєте  науково-популярні тексти. За завданнями вчителя виділяєте головне у  них, те, на що потрібно звернути найпершу увагу, визначити основну думку. Як ви це робите?

(Позначаємо слова чи  речення олівцем)

  • За допомогою комп’ютера ці операції виконуються швидко із застосуванням різних прийомів.

 

ІV.  Повідомлення теми та мети уроку

 

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати із текстом, будемо вчитися вносити  зміни в його оформлення.

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

1. Прочитайте речення:  (Слайд)

 

Перший у Європі комп’ютер був створений у Києві.

  • Пригадайте, що знаєте про цю подію із уроків інформатики?

( У 1965 році група київських інженерів та конструкторів під керівництвом Віктора Глушкова, українського вченого в галузі кібернетики та математики, піонера комп’ютерної техніки створили   ЕОМ «МІР» (машину для інженерних розрахунків). Цю ЕОМ вважають одним із попередників сучасних персональних комп’ютерів).

  • Ми пишаємося українськими вченими, імена яких відомі усьому світу.

(Вчитель додає речення із зміненим шрифтом)

  • Порівняйте речення. Як змінився вигляд другого речення?

Зміна зовнішнього вигляду тексту називається форматуванням.

Як ви думаєте, діти, чи тільки шрифтом можна змінити зовнішній вигляд тексту? А комп’ютер зможе виконати інші операції для цього?

(Слайд)

Розгляньте малюнки. Чим відрізняються букви?

(Пояснення вчителя за схемою)

 

Фізкультхвилинка

 

Інформатика - наш "сервер",
Вчитель - добрий "провідник",
Юзером заходиш в двері,
Та й за мишку: "клік, клік, клік..."

 

Файли, папки, мегабайти
Розширяють кругозір,
Відкриваєш нові сайти,
І виходиш у "веб-простір".

Реферат, кросворди, фото -
Все тепер у нас "онлайн".
Тільки вірус би не злопав
І не викрив наших тайн!

"Ворд", "Ексель" - уже не "банер",
А твої помічники.
Ти не просто юзер-ламер!
Доростеш і до "Ай-Ті"!

 

Вчитель:   Молодці! Круто!

 

VІ. Формування умінь та навичок.

Вчитель:

  • А тепер переходимо до практичних завдань.
  • Прочитайте текст (Слайд)
     

Славетні українці

 

Українських учених сьогодні знає увесь світ.

Гордістю України є сучасні літаки «Антей», «Руслан», «Мрія». Їх розробило конструкторське бюро Олега Антонова. Ці літаки від його імені називають «Анами». Ан-225 «Мрія» - найбільший та найпотужніший у світі транспортний літак, занесений у Книгу рекордів Гіннеса за його 240 рекордів.

В Україні шанують пам'ять Євгена Патона. У Києві його ім’ям названо міст через Дніпро. Цей міст уперше у світі збудований методом електрозварювання, який винайшов видатний учений.

Син Євгена Патона – Борис Патон – також прославив нашу країну. Його наукові дослідження заклали основи космічного зварювання.

Сергій Павлович Корольов – український вчений у галузі ракетобудування та космонавтики, видатний конструктор. Його наукові здобутки спочатку вражали, а потім захоплювали планету: запуски міжконтинентальних балістичних ракет, штучних супутників Землі. Вершиною досягнень ученого став перший космічний політ на кораблі «Восток» Юрія Гагаріна 12 квітня 1961 року.

( Із підручника «Я у світі»)

  • Чому текст має назву «Славетні українці»?
  • Зараз ми спробуємо здійснити форматування цього тексту за допомогою комп’ютера. Але спочатку:

 

  • а/ пригадаємо правила безпечної поведінки при роботі на комп’ютері:

завдання «Знайдіть пару»

  • Не розпочинай роботу за комп’ютером / без дозволу вчителя.
  • Сиди правильно / спина рівна, лікті на столі, ноги – на підлозі.
  • Слідкуй, щоб відстань від очей до екрана монітора / була не меншою від 50 см.
  • Під час роботи за комп’ютером / руки мають бути чистими і сухими.
  • Не клади нічого / на клавіатуру.
  • Не торкайся екрана й задньої панелі монітора, системного блока, дротів. / Це небезпечно.

 

  • б/ вмикаємо комп’ютер: порядок виконання роботи:

натискаємо кнопку ввімкнення на моніторі,

потім – на системному блоці;

на робочому столі запускаємо документ під назвою «Славетні українці».

  • аналізуємо інструкційну картку.

 

 

 

  • Ваше завдання:

визначити та виділити ті частини тексту, на які, на вашу думку, потрібно звернути увагу при його аналізі.

 

Перевірка роботи:

  • Які прийоми форматування використали? Чому?
  • Хто застосував виділення фрагментів кольором?   Зміною шрифта?
  • Вимикаємо комп’ютери. Поверніться до екрана.
  • Так здійснив форматування тексту я. (Демонстрація слайду)

 

Вправи для очей.

 

  • Давайте створимо тезові вислови словами тексту.

(Демонстрація тез)
 

Українських учених сьогодні знає увесь світ.

Конструкторське бюро Олега Антонова.

В Україні шанують пам'ять Євгена Патона.

Борис Патон – також прославив нашу країну.

Сергій Павлович Корольов – український вчений у галузі ракетобудування та космонавтики, видатний конструктор.

 

VІІ.  Підсумок уроку.

  • Які знання отримали на уроці?
  • Давайте підсумуємо:  (Підсумок за карткою)
  • Скажіть, діти, чи змогли б ви здобуті сьогодні знання застосувати у практичній роботі? Де? Коли?

 

VІІІ.   Рефлексія.

Гра «Кросворди»

  • Знайдіть 10 слів, що заховалися, читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.

 

        К

Л

А

В

І

А

Т

У

М

Б

А

Й

Т

П

В

Р

О

М

Р

Б

К

Р

І

А

Н

И

Е

Е

О

И

Н

П

І

Ш

Т

Й

Д

Н

Ч

А

Т

К

П

С

Е

Т

Е

М

О

А

А

І

Р

Т

С

Р

А

Д

К

Р

Е

Ь

Т

 

Гра «Живий знак»

  • Встановіть закономірність між складовими частинами комп’ютера та їх призначенням.

 

ПРОЦЕСОР              введення               ПРИНТЕР               збереження

                                   інформації                                                 інформації

 

МИША                     обробка                 ВІНЧЕСТЕР             виведення

                                  інформації                                                    на папір

 

КЛАВІАТУРА        пристрій                 МОДЕМ                     пристрій

                                  управління                                                для зв’язку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку