Конспект уроку з інформатики для 4 класу. "Файли та папки"

Про матеріал

Урок творчості.

Конспект уроку з інформатики для 4 класу. "Файли та папки".

Підготували: Кутасевич Юлія (https://naurok.com.ua/profile/1543236); Нетеса Світлана

Перегляд файлу

УРОК ТВОРЧОСТІ

Нетеса С.О., Кутасевич Ю.В. ПНІм-22

 

Предмет: «Інформатика»

Клас: 4

Тема. Файли та папки

Мета:

навчальна: актуалізувати знання учнів про файли і папки та їх впорядкування; навчити переміщуватись до тек заданих файлів із вказанням визначеного шляху; розвивати логічне мислення;

розвивальна: формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: презентація, папір, олівці, фломастери.

Підручник: Інформатика. Підручник для 4 кл. закладів загальної середньої освіти. М. М. Корнієнко, С. М. Крамаровська, І. Т. Зарецька. Харків : Вид-во «Ранок», 2021. 128 с.

Тип уроку: інтегрований урок інформатики та образотворчого мистецтва, урок творчості.

Форма проведення: дистанційно.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ

1. Перевірка готовності до уроку (перевірка наявності необхідного обладнання та матеріалів на уроці).

 

2. Вправа «Я обираю настрій».

– Надішліть у час або залиште реакцію, який у вас зараз настрій чи яким би ви хотіли, щоб він був.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Повторення правил техніки безпеки

Вправа «Плескаємо в долоні»

Плескаємо в долоні, якщо озвучене правило правильне і не плескаємо, коли озвучене правило не правильне.

  •                   Гратися на комп’ютері можна досхочу.
  •                   Відстань до екрану повинна бути 50-60см.
  •                   Поїсти можна і біля комп’ютера.
  •                   Якщо комп’ютер вимкнувся, то не смикай за кабель.
  •                   Якщо в тебе мокрі руки або одяг, то сідати до комп’ютера не можна.
  •                   На клавіші потрібно тиснути сильно.
  •                   Коли пролунав дзвоник на урок, швидко біжи до комп’ютера і вмикай його.
  •                   До екрану доторкатися можна тільки пальцем.
  •                   До комп’ютерного кабінету не можна приносити їжу та напої.
  •                   Можна розпочинати роботу за комп’ютером у будь-яку хвилину без дозволу вчителя.
  •                   Можна доторкатися до розеток, кабелю та вмикачів.
  •                   Можна бігати та бавитися в кабінеті інформатики.
  •                   Руки мають бути брудними та вологими.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Для того, щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку, вам необхідно розгадати ребус.

(Файл)

(Папка)

  • Молодці, правильно.
  • Отже, сьогодні на уроці ми згадаємо основні відомості про файли і папки; навчимося впорядковувати файли та папки; навчимося переміщуватись до тек заданих файлів із вказанням визначеного шляху.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Ви вже знаєте, що всі програми, тексти, зображення, фільми зберігаються в зовнішній пам’яті комп’ютера в окремих файлах. Файли зручно впорядковувати за допомогою папок.
  • Кожний файл, кожна папка має своє ім’я. Для надання імен файлам і папкам можна використовувати літери, цифри та спеціальні символи, крім таких: \ * / : ? ” < > |.

Вправа Learningapps

  • Зараз ваше завдання з’ясувати, які записи можуть бути іменами файлів або папок.

 

IV. ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Розповідь вчителя

Ім’я файлу складається з двох частин — власне імені файлу та його розширення. Ім’я та розширення файлу відокремлюються крапкою. За розширенням можна визначити, що міститься у файлі — тексти, зображення, відео тощо. Файли, що містять різні дані, позначаються в комп’ютері різними значками (піктограмами).

 

Завдання 1

Розгляньте схему та поясніть, як утворюється ім’я файлу.

  • А зараз давайте з вами поговоримо про впорядкування файлів та папок.

Для впорядкування файлів використовують папки. Уяви, що тобі потрібно впорядкувати файли з фотографіями. Ти можеш створити папку Фото й розмістити в ній усі файли. Чи легко буде знайти потрібний? Мабуть, ні. У папці Фото доцільно створити кілька папок — їх називають вкладеними. У них можна розмістити фотографії за певними ознаками, наприклад за назвами чи датами подій. Це допоможе швидко знайти потрібні файли.

 

Завдання 2

Розгляньте схему. Простежте, як дістатися файлу монітор.jpg. У які папки потрібно послідовно зайти?

  • Послідовність вкладених папок Мої уроки, Інформатика утворює шлях до файлу монітор.jpg. Записують імена цих папок через спеціальний символ \ (зворотний слеш). Така послідовність папок разом з іменем файлу утворюють повне ім’я файлу

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто старався – притомився. Я прошу, щоб він підвівся.

Працювали ми, трудились

Так, що трішки вже й стомились.

Встаньмо, руки догори,

Помахали-раз, два, три.

Вліво, вправо нахилились,

На сусіда подивились,

Одне одному всміхнулись,

Кругом себе повернулись.

Все в порядку? Потягайтесь

І за справи  повертайтесь.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Практична робота

Завдання: переміститися по папках до заданого файлу, визначити шлях до нього.

Порядок виконання

  1. За схемою, поданою на с. 44, визнач:
  •                  на якому диску зберігаються папки й файли;
  •                  які папки вкладені в папку Мої уроки;
  •                  які файли містять текстові дані, графічні дані.
    1. Двічі клацни значок Цей ПК на робочому столі. З’ясуй, які диски містяться на комп’ютері, з яким ти працюєш.
    2. Відкрий диск за вказівкою вчителя, послідовно ввійди в задані папки та знайди потрібний файл. Визнач шлях до файлу.

*Підказка: вийти з папки можна за допомогою кнопки Назад.

  1. Закрий вікна всіх папок.
  2. Зроби висновок: чи вдалося тобі знайти потрібний файл, що слід знати, щоб дістатися потрібного файлу.

 

  • А Зараз давайте ви проявите свою творчість. Візьміть підготовлені вами папір, олівці або фломастери і намалюйте послідовність упорядкування папок та файлів.

(Приклад роботи)

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Наш урок добігає кінця. Я дякую вам за роботу.

Вправа «Продовж речення»

  • Діти, зараз перед вами будуть з’являтися незакінчені речення. Ваше завдання закінчити їх.
  1. «Для мене сьогодні важливим було...»
  2. «Сьогодні я дізнався про...»
  3. «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись...»

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 травня 2023
Переглядів
1702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку