Конспект уроку з інформатики для 4 класу. "Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів".

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 4 класу.

Тема. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів.

Тип уроку: актуалізація знань.

Форма проведення: урок-римування.

Підготували: Кутасевич Юлія (https://naurok.com.ua/profile/1543236); Нетеса Світлана

Перегляд файлу

УРОК РИМУВАННЯ

Нетеса С.О., Кутасевич Ю.В. ПНІм-22

 

Предмет: «Інформатика»

Клас: 4

Тема. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів.

Мета:

навчальна: формувати поняття алгоритму, вміння виконувати алгоритми, вміння складати прості алгоритми;

розвивальна: розвивати логічне мислення, зорову пам’ять, творчу уяву;

виховна: виховувати вміння працювати за вказівками, розвиток комунікативних здібностей.

Обладнання: презентація, папір, олівці, фломастери.

Підручник: Інформатика. Підручник для 4 кл. закладів загальної середньої освіти. М. М. Корнієнко, С. М. Крамаровська, І. Т. Зарецька. Харків : Вид-во «Ранок», 2021. 128 с. (С. 63-64)

Тип уроку: актуалізація знань.

Форма проведення: урок-римування.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ

1. Перевірка готовності до уроку (перевірка наявності необхідного обладнання та матеріалів на уроці).

Вітаю, діти, знову вас в ефірі зуму,

Інформатику вивчатимем без суму,

До уроку підготувалися всі?

Вже готові! Молодці!

 

2. Вправа «Коло побажань»

Діти передають один одному м’яку іграшку або м’ячик і промовляють слова побажання.

Посміхайся, не журися!

Будь веселим, потягнися.

Будь здоровим, не хворій!

Досягай ти своїх мрій!

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Впіймай команду» (якщо учні чують команду-плескають в долоні)

– Розгорніть зошити     – Підійди

– Гарна погода      – Виконайте завдання

– Сіли!       – На вулиці дощ

– Зверніть увагу!      – Намалюй!

– Ви снідали?     – Посміхнись!

 

Впіймати команду – це ваша мета,

Уважно слухайте, щоб не пропустити біта,

В долоні плескайте, коли її чуєте,

І виграєте ви, якщо вчасно зреагуєте.

 

– Всі готові? Починаймо!

 

Швидко зошит розгорни,

Олівця до рук візьми,

Подивися навкруги,

Будь щасливим ти завжди.

 

Заплющте очі, посміхніться,

В думках до сонця притуліться.

Співають птахи за вікном,

Шепочуть квіти під містком.

 

Сонечко світить і річка тече,

Дівчинка в сукні стежинкою йде.

Нумо, погляньте, весна за вікном,

Треба вже бігти й гуляти разом.

 

2. Побудуйте речення так, щоб вони звучали як команда.

– Ми йдемо гуляти на вулицю

– Діти зірвали квітку.

– Учні виконували ранкові вправи.

Завдання:

Ми йдемо гуляти разом,

Будем бігать й танцювать,

Позаймаємося джазом,

І підем додому спать!

Виконане:

Йдіть на вулицю, гуляйте!

Потанцюйте, пострибайте,

В танці-джазі закружляйте,

І додому завертайте!

 

3. Гра «Кому належить команда» (робота в групах)

Дітям роздають картки на яких написані команди і малюнок учня та собаки.

Завдання: розкласти картки з командами на дві групи: команди, які може виконати людина; команди, які виконує тварина

Фас!       Розгорнули зошит

Відповідайте!     Сидіти!

Дай лапу!      Відчини двері.

Кроком руш!     Підійди

 

Ляж! Сиди! І лапу дай!

Покружляй та пострибай!

М’яч впіймай і принеси

І хвостом ти потряси!

 

Холодильник відкривай,

Сир ти з відти діставай,

Обережно нарізай,

І до рота подавай!

 

Умикай хутчіш ютуб,

І уводь: «БТС, Чонгук»

Насолоджуйся, не дякуй,

Краще друзів всіх здивуй!

 

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

– Як ви гадаєте, чи достатньо однієї команди для виконавця? Чи може є такі випадки, коли потрібно виконати декілька команд? Наведіть приклад.

Мамо, приготуй щось смачненьке (не зовсім зрозуміло що саме)

Приготуй, матусю, м’ясо,

Щоб було воно м’яке,

І картоплю, щоб смакувало,

І солоденьке будь-яке.

А точніше…

Хочу кекси!

Шоколадні та пухкі!

І компотику ще можна.

– Приготуєш?

– Залюбки!

 

– З яких команд складається вказівка виконавцеві приготувати чашку чаю? (відповіді учнів)

Воду в чайника налий!

На плиту постав, нагрій!

Візьми чашку, цукор, чаю

Все водою заливаю!

 

– Добре, ось така послідовність команд має назву – алгоритм. Про нього ми сьогодні і поговоримо.

 

 

V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником c.63-64

Визначення поняття алгоритму.

Алгоритм – це послідовність команд для виконавця, спрямованих на розв’язання певного завдання.

– Зверніть увагу на те, що для того, щоб наш алгоритм був правильним, треба дотримуватися певних правил:

1. Правильний порядок дій;

2. Алгоритм не повинен містити команди, яких не може виконати виконавець;

3. Кожен алгоритм завершується здобуттям результату.

 

По порядку розташуй,

Чітко думку сформулюй,

Виконавцеві запропонуй,

Й результат в кінці отримуй!

 

Гра «Кухарі» (для гри потрібно каструля і всі необхідні овочі по 1 шт, можна іграшкові)

– А зараз ми з вами попрацюємо командами. Уявіть, що ви кухарі і вам потрібно приготувати обід. Одній команді потрібно зварити борщ, а іншій команді – суп. Ваша задача: скласти алгоритм приготування борщу (супу).

(учні в групах обговорюють алгоритм приготування страви, потім по черзі називають дії, які потрібно виконати і імітують приготування страви складаючи овочі в каструлю)

 

Спочатку варимо бульйон,

Та до кипіння його доводимо.

Картоплю нарізаємо,

І в борщ вкидаємо.

 

Цибулю чистимо та нарізаємо,

Й на сковорідку викладаємо,

Очищену морквину натираємо,

Та до цибулі додаємо.

 

Дрібно капусту нарізаймо,

Та до борщу вкидаймо.

Трохи часнику і зелень візьмемо,

І з борщем потім подаємо.

 

 

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто старався – притомився. Я прошу, щоб він підвівся.

Працювали ми, трудились

Так, що трішки вже й стомились.

Встаньмо, руки догори,

Помахали-раз, два, три.

Вліво, вправо нахилились,

На сусіда подивились,

Одне одному всміхнулись,

Кругом себе повернулись.

Все в порядку? Потягайтесь

І за справи повертайтесь.

 

 

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практична робота за комп’ютером

1. Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.

Гра «Правильно – неправильно!»

– Давайте пограємо цікаву гру, я буду зачитувати віршовані рядки, які обов’язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп’ютерному класі. Ви відповідаєте: «так» або «ні»

  • В клас комп’ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили... (ні)
  • Витри старанно взуття, не потрібне нам сміття! (так)
  • За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)
  • А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)
  • Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)
  • Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п’ятдесят! (так)
  • Голова болить моя, потерплю годину я! (ні)
  • Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)
  • Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)

2. Інтерактивна вправа

https://learningapps.org/4584435

 

3. Офтальмологічна пауза «Колесо огляду»

 

4. Інтерактивна вправа

https://learningapps.org/5051379

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Вправа «Мікрофон»

  • Сьогодні на уроці я вивчив….
  • Я зрозумів…..
  • Я навчився…
  • Мені сподобалося…
  • Мене здивувало….

 

Вже й урок скінчився наш

І прощатися нам час.

Добре ми поримували,

Алгоритми знов згадали!

Дружно ви співпрацювали

І команди подавали

Й взагалі не сумували!

Отже, дякую я усім!

Ви, як завжди, молодці!

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 травня 2023
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку