Тема: Команди і виконавці. Система команд виконавця.
Мета: формувати предметні компетентності: формувати поняття команди і виконавця, поняття система команд виконавця;
розвивати ключові компетентності:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери, підручники, зошити.
Програмне забезпечення: Google Chrome.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти.
Міні-інтерв’ю
(Вчитель пропонує відповісти на запитання, використовуючи лише прикметники).
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Доповни правило».
Повторення правил техніки безпеки та правил поведінки в комп’ютерному кабінеті.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
Оголошення теми уроку.
На сьогоднішньому уроці , ви дізнаєтесь , як правильно давати команди комп’ютеру, познайомитесь з виконавцями та їх системами команд.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Що таке команда? Хто може давати команди?
Які команди вам дає вчитель?
Отже, повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою. Команда може подаватися спонукальними реченнями, звуковими і світловими сигналами, жестами, вибором команд меню, кнопок.
Той, хто виконує команди, називається виконавцем. Виконавцями можуть бути ті об’єкти живої або не живої природи котрі здатні розпізнати та виконати команду. Наприклад людина, тварина, автоматичний пристрій, зокрема комп’ютер.
Для кожного виконавця є команди, які він може виконати, і команди, які він виконати не може. Чи може виконати тренований собака наступні команди:
Але нажаль він ніколи не зможе допомогти нам вирішити ось такий приклад (150-20)+354. Як ми бачимо наш собака є виконавцем, але виконувати він може лише те, що в його силах та те що він може зрозуміти.
Отже, кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх. Команди, які може виконати виконавець, складають систему команд цього виконавця.
V. Закріплення нових знань та вмінь учнів.
Завдання 1. Визначте, які з наведених речень є командами і запишіть це у зошит.
а ) Зачини двері.
б ) Учора подивився цікавий кінофільм.
в ) Хочеш піти завтра на концерт?
г ) Відкрийте щоденники.
д ) Приходь завтра до мене на день народження.
е ) Як пройти на майдан Незалежності?
є ) Сьогодні схід Сонця відбувся о 6.32.
ж ) Поясніть мені, будь ласка, цю задачу.
з ) Учора була чудова сонячна погода.
и ) Сьогодні твоя черга мити посуд.
Завдання 2. Складіть команди з поданих словосполучень.
Завдання 3. Розподіли команди для кожного виконавця за такою таблицею:
Учень |
Дресирований собака |
Комп’ютер |
|
|
|
Команди:
Завдання 3. Запишіть у зошит назви способів , якими подають команди на наведених малюнках:
Завдання 4. Працюємо у парі з однокласником. Запишіть кожен свою систему команд із чотирьох команд. Обміняйтеся ними. По черзі дайте один одному команди і подивіться на результат їх виконання. Чи правильно виконали кожен з вас команди?
Практичні завдання. Працюємо з комп’ютером.
Підручник с.231 ( Інформатика: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти/ Й.Ривкінд, Т.Лисенко, Л.Чернікова, В.Шакотько. – К. «Генеза», 2022.- 313.)
Інструктаж з БЖД.
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.
https://studio.code.org/s/course3/lessons/2/levels/1
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника та конспект уроку.
Підготувати невеликий текст з помилками з теми (одне означення) для проведення гри «Лови помилку».
VII. Підсумки уроку. Рефлексія.
Оцінювання роботи учнів.