Конспект уроку з історії України 7 клас на тему:"Київська Русь за правління Ярослава Мудрого"

Про матеріал
Використання опорних схем,таблиць та розв"язування кросвордів на уроці історії допоможе засвоїти основи матеріалу.
Перегляд файлу

 


          

 

 

 

                                       Конспект  уроку

 

                  з  історії  України  7 клас

     Тема: « Київська Русь за часів правління князя

                      Ярослава  Мудрого»

 

 

 

 

 

                                                                                   Вчителя   історії

                                                                                        санаторної

                                                                           школи-інтернату №22

                                                                            Оболонського  району

                                                                                   

 

                                                                                         Семенової

                                                                                           Анжеліки

                                                                                         Олександрівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       2019р.


Тема уроку: « Київська Русь за часів правління князя

                               Ярослава  Мудрого»

Мета уроку: разом  з учнями  з′ясувати  хід міжусобної  боротьби  між

                          синами Володимира  Великого та утвердження в Києві

                          Ярослава  Мудрого, процес  зміцнення  великокняжої  влади

                          і  стабілізації внутрішнього  життя  країни, дати  їм уявлення

                          про  культурно-освітню  та  зовнішньополітичну  діяльність

                         Ярослава, ознайомити  з  основними  положеннями  першого

                         писаного  збірника  законів «Руська правда».

                             Розвивати  пізнавальні  інтереси, творчі  здібності  учнів,

                        здатність аналізувати  історичні  джерела  і робити висновки.

                             Виховувати  учнів  на  принципах загальнолюдської  моралі,

                         любові  до  рідної  землі , повагу до  видатних історичних

                         діячів, почуття  гордості  за  минуле  свого народу

 

Тип  уроку:  урок  засвоєння  нових знань

Основні  поняття:  «Руська правда», смерд, огнищанин, тіун, зовнішня та     внутрішня  політика. 

Обладнання :  1. Карта «Київська Русь в IX на поч. XIIст.

                           2. Картина « Я. Мудрий приймає французьких  послів.

                           3. Уривки  з  «Руської   правди».

                           4. «Повість  минулих  літ» - К. Веселка. 1989р. 

                           5. Костюми  для  інсценації.

                           6.Підручник  для  7 класу.

                           7. Ілюстрації  підручника

 

                                 Хід   уроку

 

1.Організаційна  частина  уроку

Вчитель : Добрий  день, шановні  учні! На урок  до нас завітали з минулого

XI ст. князь, син  Володимира  Великого, Ярослав  Мудрий  та його дочка

майбутня  королева  Франції – Анна.

На столах у  вас  лежать аркуші  з документами, які вам знадобляться  під

час  уроку.

     Перш ніж  розпочати  урок  пригадаймо попередній  матеріал.

 

II. Актуалізація  опорних  знань учнів

Бесіда: 1. Хто такий  Володимир  Великий?(князь Київської  Русі , син

                 Святослава , внук княгині  Ольги )

              2. Показати на карті державу Київську  Русь.

              3.Чи  були  діти у князя  В. Великого? Скільки?(12 синів).

Вчитель: А зараз я пропоную  вам  розгадати  кросворд ( див.додаток№1)

                 1.Діяльність   щодо здійснення зовнішньої  політики (дипломатія)

                 2. Старший  син Володимира  Великого (Святополк)

           3.Місто , в  якому  Володимир  прийняв  християнство (Корсунь)

           4. Поклоніння  одному  богу (монотеїзм).

           5. Християнство  було запроваджено з Константинополя. Який  це

               обряд?(православний)

           6. Поширена  назва  церкви Пресвятої  Богородиці , спорудженої  за

               часів правління князя  Володимира (десятинна)

           7. Головне  язичницьке  божество  за  релігійною  реформою Володи-

               мира (Перун).

           8. Прагнення  до відокремлення (сепаратизм).

           9. Син , проти  якого Володимир  готував  військовий  похід (Ярослав).

 

 

III.  Оголошення  теми  і  мети  уроку

 

       Мотивація  навчальної  діяльності  учнів

Вчитель:  А  тепер перейдімо  до  вивчення  нової  теми  за  планом:

  1. Боротьба  за київський  престол.
  2. Розгром  печенігів.
  3. Внутрішня  політика  Ярослава  Мудрого.
  4. Зовнішня  політика , династичні зв′язки.

  На  сьогоднішньому  уроці  ми  познайомимось з ходом міжусобної  боротьби  між  синами  Володимира  Великого  та  утвердженням у Києві

Ярослава  Мудрого , прослідкуємо  процес  зміцнення  великокняжої  влади

і стабілізації внутрішнього  життя  Київської  Русі. Проаналізуємо зміст

збірника  законів  «Руської  правди».

 

 IV.  Основний  зміст  уроку

       ( перше  питання  плану)

Пояснення  вчителя:

       Після  смерті  князя Володимира  між  його  синами  почалася  боротьба

за  київський  престол.  Старший  син Святополк  проголосив  себе  київським  князем. Він  розумів , що  його брати можуть також претендувати

на  великокняжий  престол , тому  підступно вбив  своїх  братів  Бориса ,

Гліба і  Святослава , за  що народ  його  прозвав  Окаянним. Та  головним

противником  Святополка  залишався  Ярослав , який княжив у Новгороді.

У  1016р. за  допомогою  новгородської  дружини  Ярослав  оволодів  Києвом

Святополк  утік  до  Польщі. За  допомогою  свого  тестя , польського короля

Болеслава  Хороброго і поляків  Святополк  знову  увійшов  до Києва. Через

кілька  місяців Болеслав  мусив під тиском  киян повернутися  до  Польщі.

Тоді  Святополк  запросив  печенігів. Київ  кілька  разів  переходив  з рук  в

руки. У вирішальній  битві  Святополк  був  розгромлений  військом Ярослава. Втік  він  у  Польщу  і  більше  ніколи  не  повертався  на  Русь.

  Бесіда: 1. Чому  розгорілася  боротьба  між  синами  князя  Володимира

                   Великого після  його  смерті? (кожен з  них хотів стати київським

                   князем).

              2. Чому  Святополка  народ  прозвав  Окаянним? ( він жорстоко

                  повбивав  своїх  братів ).

              3. Хто був головним  противником  Святополка  у  мрії  про київ-

                  ський  престол? ( Ярослав).

             4.   До  кого  звернувся  Святополк  по  допомогу? (до польського

                   короля  Болеслава  Хороброго

              5.  Чим скінчилася вирішальна  битва  між  Святополком  і  Ярос-

                  лавом ?

Вчитель:  З 1019 року  київським  князем  остаточно  утвердився  Ярослав.

Його  менший  брат  Мстислав правив у Тмутаракані , це  східне узбережжя

Азовського  моря. Його військо перемогло  Ярослава , але  Мстислав

звернувся  до  брата: «Сідай  у своєму  Києві , ти старший  брат , а мені  хай

буде  ця сторона  Дніпра». Уклали  вони  мир  і  розділили  землю  Руську

по Дніпру: Ярослав став правити в Києві , а Мстислав – у Чернігові.

У 1036 році  Мстислав помер, а син його помер раніше, то всі руські землі

об′єдналися  тепер під владою Ярослава.

Бесіда: 1. В  яке  становище попала Русь в ході  чотирьох  років братовбивчої

                  війни між  синами Володимира Великого? ( країна була зруйнова-

                  на, господарство занепало, кордони Русі були не захищені).

             2. Як  ви  гадаєте, на що потрібно було звернути увагу в першу чергу

                 Ярославу ставши великим князем всієї  Русі? (зосередитися  на

                 відбудові країни, захисті ї кордонів).

Вчитель: Так, Київську Русь ще молоду  і ослаблену  війнами оточували

вороги, які готові  були  пограбувати  і  підкорити  її  землі. Найлютішими

були  кочові , войовничі  племена  печенігів, які  жили  на Південний  Схід

від  Київської  держави. До  1036року  печеніги  не  робили  набіги на  Русь.

Але  в  1036році  це  був масовий  набіг печенігів, вони оточили  навіть

місто  Київ.

 

  Самостійна  робота  з  документом  Нестора  Літописця  «Повість временних  літ».

  Вчитель:  Я  вам  пропоную  самостійно опрацювати  уривок «Повісті

временних  літ»  Нестора  Літописця. У  кожного з  вас на  парті є  цей

документ, а нижче  завдання  до  нього.

 

  Уривок: І було печенігів безліч. Ярослав  же  виступив з города, підготував

військо  до битви. І поставив  варягів  посередині, а з правого краю – киян,

а на лівому  крилі – новгородців. І  стали  перед  городом. А печеніги почали

наступати. І  зійшлися на  місці, де  нині  собор святої  Софії – митрополія

руська. А  тоді було  там поле  за  городом. І була січ  люта. І  ледве  здолав

надвечір  Ярослав. Побігли  печеніги  врізнобіч, і  не  знали куди  біжать.

І  одні  втікачі  втонули  в  Симмомлі , інші  ж – у інших ріках.

 

 

 

                                   Завдання  для  I та II груп :

 

 

              Перша група

                 Друга  група

 Прочитавши  документ , скласти

розповідь  про вирішальну битву

війська Ярослава з кочовими

племенами – печенігами.

Прочитавши  документ , скласти схему

битви війська  Ярослава  з печенігами.

 

 

 

Вчитель:  Яких наслідків зазнала  Русь після  перемоги  над печенігами?

                   (були  укріплені  південно-східні  кордони  держави. На  честь

                   перемоги  над  печенігами  Ярослав  наказав збудувати  церкву –

                   собор  Святої  Софії  в  1037 році.)

Тепер  давайте з′ясуємо , що  ж таке внутрішня  та  зовнішня  політика.

Внутрішня політика – відображає  взаємовідносини  у  суспільстві Київсь

                                          кої

                                        Русі , направлена на  розбудову міст , війська ,швид-

                                        кий розвиток  господарства , освіти , культури.     

Зовнішня політика -  політичний  курс  держави щодо  її  відносин з іншими

                                    державами і  народами. Ці  політики  взаємопов′язані  і

                                   залежать одна  від  одної.

                                   Наприклад , якщо вороги  не будуть  нападати , а будуть

                                   хороші  відносини , то  буде  успішно розвиватися

господарство , торгівля з  іншими  державами.

        Першим  пунктом внутрішньої  політики  князя  Ярослава  було упорядкування  законодавства. У  роки  його  правління було  створено

Перший  писаний  збірник  законів  «Руська  правда». Слово  «правда» тут

означає  « закон».  «Руська  правда  регулювала тогочасні  відносини  в

суспільстві , зміцнювала  владу  князя , встановлювала  відповідальність за

злочин. «Руська  правда» охороняла  життя , особисту недоторканість , а також  приватну  власність.

Вчитель:  А зараз ми  попрацюємо з  кількома  статтями «Руської  правди»:

проаналізуємо  з  точки зору  сучасної  людини.

           ( Роздати  трьом  групам  для  самостійної  роботи)

 

«Руська правда»  витяг

       Завдання   учням

 Група №1  1. Стаття

Якщо вб′є  вільна людина вільну,

то за  неї мають право помсти-

тися: брат за брата, або батько

за  сина. Якщо хтось з них не

бажає або немає можливості

помститися, то нехай одержить

40гривень за вбитого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Група №2. 5 стаття.

Якщо хтось стане на розбій свідомо, то люди  общини за нього не сплачують штраф , але

повинні  вигнати його, дружину

і дітей , з рідного краю і конфіс-

кувати  їхнє майно на користь

князя.

 

 

Група №3.  17 стаття.

Якщо відповідача  звинувачують

у вбивстві ,а свідків не знайдуть,

то піддати його випробуванню

розпеченим залізом.

 1 Про яке покарання йдеться в законі?

Як ви його розумієте?

(за  вбивство пропонується законом кровна помста або замінюється штрафом.

Кровна помста – покарання ,яке існувало за часів язичництва і призводило до наступного вбивства і хаосу в державі.

Штраф , я  вважаю , це слабка міра покарання  за вбивство.)

2 Подумайте і визначте з точки зору

Сучасної людини , які покарання можна було б встановити за вбивство людини?

( Вищою мірою покарання є довічне

ув′язнення).

 

 

1.Відомо , що вигнання і конфіскація

майна були вищою мірою покарання  в

Київській  Русі. Порівняйте із сучасністю:

Який  вид покарань більш гуманний?

( В наш час розбій карають кількома роками позбавлення  волі , але дружина  і

діти  не  винні , тому вони проживають на

місці  і користуються  майном.)

 

 

1.Чи правильним  є такий метод дізнання?

Чи досконалий  він в епоху  Київської

Русі? ( Не досконалий , бо може постраж-

дати невинна людина ).

Яке покарання можна встановити  за

вбивство  в  наш час?

( довічне  ув′язнення).

 

Вчитель:  За  часів Ярослава  Мудрого почалося  велике  будівництво в Києві. Частину міста обнесли  високими  валами  з  воротами – Лядські ,

Львівські , Золоті  та  Софійські. Золоті ворота  були  парадними  і головним

в′ їздом  до  Києва. Їх будо зруйновано  монголо-татарами у 1240році , а

відбудовані  у  1982. Ми  з  вами їздили  в цьому році на екскурсію до відбу-

дованих  Золотих  воріт.

    У Києві був побудований  головний  храм – Софіївський  собор (1037р.) –

зараз  діюча церква  на одній із стін якої уже в наш час  відкрито  фреску  із

зображенням  Ярослава , 4 доньок , сина і дружини ( ст.144 підр.)

     Ярослав зміцнив православну  церкву. У1039році  засновано  Київську

митрополію  і  єпископи  зібравшись  обрали  митрополита  Іларіона. Збудовані   нові церкви і монастирі стали осередками  культури. З ім′ ям Ярослава  пов′язаний  і  небачений  доти  розквіт  давньоруської  культури  і

науки.  Він  зрозумів , що  для  управління  державою  потрібна  високоосві-

чена  еліта і взявся  за  її  виховання  й  підготовку. У багатьох  містах своєї

держави  він  відкрив  школи , куди , іноді  примусом , звозив  дітей , щоб

учити  їх грамоті , іноземним мовам , ремеслам  і  мистецтву. Він любив  і

цінував книги , власноруч їх переписував , створив першу і найбільшу  на Русі  бібліотеку. Ярослав звелів  багато книг переписати , перекласти і склав

їх  у церкві  святої  Софії. На  жаль, доля  їх невідома – книги ті загубилися  в

глибині  століть.

( до  учнів ): Діти! Які  справи в державі Ярослава  Мудрого ви  зможете  віднести до внутрішньої  політики?

  1.впорядкування  законодавства , створення першого  збірника  законів.

  2. почалося  велике  будівництво: укріплення  міста, відбудова  церков і

      монастирів.

  3. відкриття  при  церквах і монастирях  шкіл, заснування найбільшої  в

      Європі  бібліотеки.

Вчитель: Зовнішня політика – це налагодження  зв′язків з різними країна-

ми – політичних, економічних , торговельних і  особливо  дбати  про захист

держави  від  зовнішніх  ворогів.

      У налагодженні  зовнішніх зв′язків  з  різними  країнами  Ярослав  віддавав  перевагу  дипломатичним  методам , тобто укладав мирні угоди ,

шлюби  своїх  дітей  з  монархічними  особами  Європи. Сам  Ярослав  був

одружений  з  Інгігардою – дочкою  шведського короля ;  його  донька

Єлизавета  одружилася  з  норвезьким  королем  Геральдом  Сміливим ;

Анастасія з угорським  королем  Андрієм. Троє  синів одружилися з європей-

ськими  принцесами: Всеволод  одружився з дочкою  візантійського імпера-

тора  Анастасією ; Ізяслав одружився  з сестрою польського короля Казимира

  • Гертрудою. Син  Святослав – з онукою  германського цісаря Генраха II

Анна  стала дружиною французького короля  Генріха I , а після його  смерті

була  королевою  Франції  за  малолітства  сина Філіпа I .

         Такі династичні  зв′язки  сприяли  залученню  Київської  Русі до європейської  політики , піднесенню авторитету країни , зміцненню стосунків

з  іноземними  правителями.

 Вчитель: А зараз, пропоную  вам  подивитися  уривок  розмови  Ярослава

Мудрого  з  дочкою Анною. ( Сюжет з п′єси розмови  Ярослава  М. з дочкою

Анною).

( по закінченню  уривка )

Вчитель:  Шлюбні  зв′язки  Ярослав  Мудрий  використовував  для  мирної

відбудови  та зміцнення  кордонів  своєї  держави. Він  приєднав землі  від

лівого берега  Дніпра  на Схід, підкорив фінські  племена , завдав нищівного

удару  кочівникам – печенігам, підписав мирний договір з візантійським

імператором.

         Ярослав  Мудрий  помер 20 лютого  1054року  у  віці 76 років. Похований  у церкві Святої  Софії.  Часи князювання  Ярослава  позначились

посиленням  держави , зміцнення кордонів  Київської  Русі , швидким будівництвом  міст, піднесенням господарства, торгівлі. Ці успіхи  ознамену-

вали  авторитет  давньоруської  держави  та ступінь  її  розвитку.

 

V. Закріплення  вивченого навчального  матеріалу

Прочитати в підручнику  на ст. 142 і  дати відповіді  на  питання:

  1. Як  ви думаєте, чому народ прозвав Ярослава Мудрим ?

( прозваний  за  свою  освіченість і любов  до книг, був хоробрим

полководцем і розумним  правителем , у зовнішній і внутрішній  політиці  поглиблював  те , що зробив  його  батько – Володимир.)

   2.  Що нагадує  про  Ярослава Мудрого у сучасній  Україні ?

         ( Побудовані  ним  храми – Софіївський  собор, Печерський  монастир,

           Золоті  ворота. Портрет  Ярослава  на грошовій  одиниці – 2 грн.

           Є в Києві  Ярославська  вулиця та вулиця  Ярославський  вал.

           Заснований в Україні орден «Ярослава  Мудрого» у 1995році.

           Постать Ярослава  Мудрого  описується  у творах  літератури та

          мистецтва.

 

VI. Підсумки  уроку

       Оголошення  результатів  діяльності  учнів

Вчитель:  Сьогодні  ви  познайомились  з  постаттю  Ярослава  Мудрого , який  як політик і державний  діяч зробив  дуже  багато.  На уроці  ви працювали  активно , показали свою творчість , тому я виставляю такі

оцінки …..

VII.  Завдання  додому:  параграф 21 , Малюнок « На князівському суді».

 

                              

 

     

 


    Додаток № 1  Кросворд  ( фрагмент )

 

 д

 

 

и

с

в

я

т

о

 

п

о

л

к

л

 

 

о

м

 

с

е

п

 

а

р

а

т

и

з

м

 

т

 

і

я

р

о

с

л

а

в

 

 


 

         Додаток  № 2  « Руська  правда» - збірник  законів написаний  за

                                    Ярослава  Мудрого

 

                                          Група №1

 

                1 стаття

            Завдання  учням

 Якщо вб′є вільна  людина вільну,

то за неї мають право помститися

брат за брата або син за батька або батько за сина. Якщо хтось з них не бажає або не має можливості помститися , то нехай

одержить 40 грн. за  вбитого

1.Про яке покарання  йдеться в законі? Як ви його розумієте?

( за вбивство законом пропонується кровна  помста або замінюється штрафом

в 40 грн. Кровна  помста – покарання, яке було за часів язичництва  і яке призводило  до  наступного вбивства  і

хаосу  в державі. Я  вважаю, що штраф –

це слабке  покарання за вбивство людини.

2. Подумайте і визначте з точки зору сучасної  людини, які покарання можна було б встановити за вбивство

людини?

( в Україні  немає  вищої  міри покарання – смертна кара замінена  довічним  ув′яз-

ненням. В цьому випадку зараз було б

15- 25 років позбавлення волі або за серійні  вбивства – довічне ув′язнення.

 

 

  « Руська  правда» - перший збірник  законів  написаний за Я. Мудрого

 

                                       Група №2

 

                  5 стаття

               Завдання  учням

  Якщо  хтось стане на розбій без

Причини , свідомо, то люди общини за нього не сплачують штраф, але дружину і дітей з рідного краю виганяють і конфіскують їхнє майно на користь князя.

1.Відомо , вигнання  і конфіскація майна

були вищою мірою  покарання в Київсь-

кій Русі. Порівняйте із сучасністю: який

вид покарань  більш  гуманний?

( в наш  час за розбій  карають кількома

роками  позбавлення  волі, але  дружина

та  діти не  винні, тому вони  проживають на своєму місці і корис-

туються  майном).

 

 


   Додаток№2 ( продовження )

   « Руська  правда» -  перший  збірник законів написаний Я. Мудрим

 

                                 Група №3          

                   17 стаття

             Завдання  учням

 

 

 

 Якщо відповідача звинувачують у вбивстві , а свідка не знайдуть,

то піддати його випровуванню

розпеченим залізом.

1.Поміркуйте: чи правильним є такий

метод дізнання , чи досконалий  він в

епоху  Київської  Русі?

( Ні, і на той час цей метод не досконалий  тому, що під такими страшними тортурами людина і в той час і  сьогодні , хоч не винна , але признає свою  вину.)

2.Поміркуйте і визначте з точки зору

сучасної дюдини , яке покарання  можна

встановити  за вбивство.( 15-25років

позбавлення  волі , а за серійне вбивство – довічне ув′язнення.)

 


                    Уривок «Повість  минулих літ» Нестора  Літописця

                                            ( для самостійної  роботи )

                                                           I група

 

 

     І  було печенігів безліч. Ярослав же виступив з города  Києва, підготував

військо до битви. І поставив варягів посередині, а з правого краю – киян, а на

лівому  крилі – новгородців. І стали перед городом. А печеніги  почали наступати. І зійшлися на місці, де нині собор Святої  Софії – митрополія руська. А тоді було  там поле за городом. І була  січа люта. І була  січа люта.

І ледве здолав  надвечір Ярослав. Побігли  печеніги  врізнобіч, і не знали куди біжать. І одні втікачі втонули в річці  Симомли, інші  ж – у інших ріках.

 

                                            Завдання

Прочитавши  документ складіть розповідь про вирішальну  битву Ярослава Мудрого з кочовими племенами  печенігів.

Відповідь: печеніги  у 1036 році підійшли  до Києва, щоб захопити  його, а

народ  взяти в полон. Ярослав  Мудрий виступив перед  містом де  було поле

і  підготував своє  військо. Він поставив посередині  варягів, з правого краю – киян, а на лівому крилі – новгородців. Перед військом Ярослава  розташували  своє  військо печеніги. Це були войовничі  кочовики. В бій вони ринули  першими. Їх була сила силенна. Битва була запекла і жорстока.

Тільки  надвечір  Ярослав  зі  своїм  військом  переміг печенігів. І вони почали  тікати хто куди, тонули в річках.


      Уривок «Повість минулих  літ» Нестора  Літописця

                         ( для  самостійної  роботи )

 

                                         II група

 

І було  печенігів  безліч. Ярослав же виступив з города Києва, підготував

військо  до битви. І поставив  варягів посередині, а  з правого краю – киян, а на  лівому  крилі – новгородців. І стали перед городом. А  печеніги  почали

наступати. І зійшлися на місці, де нині  собор  Святої  Софії – митрополія руська. А  тоді було  там поле за городом. І ледве  здолав  надвечір  Ярослав.

Побігли  печеніги  врізнобіч, і не знали  куди  біжать. І одні  втікачі втонули

в  річці  Симомлі, інші  ж – у  інших ріках.

 

                                          Завдання

Прочитавши  документ складіть  схему  про  вирішальну  битву Ярослава  Мудрого з  кочовими  племенами – печенігами.

 

 

                                            Ярославів вал

          ││

 

 

 

 

     

                                           Ярославів вал

 

 

 

 

Новгородці

 

 

Варяги

 

 

Кияни

 

 

 ↓ ↑ ↓↑ ↓↑

 

 Печеніги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Дія I

 2.Ярослав ( входить ):  Анно, серденько, не плач, прошу  тебе.

                                           Ти ж  розумниця. Невже батько власній

                                           дочці  не хоче  добра ? За честь мою, що

                                           поріднимося з французьким  королем.

4.Ярослав :  Гарний і розумний, моя  доню, а головне – відважний лицар.

6.Ярослав :  Анно, ти  розумієш , що зять ніколи  не  виступить проти свого

                      тестя, а в  разі  потреби  матимемо  надійного  союзника і

                      захисника. І купцям  буде  вигода. Повезуть  наш  товар у

                      Європу , а їхні  вироби  з′являться  на  київських, переяславських

                      новгородських  та  чернігівських  ринках.

8.Ярослав:  Дочко ,  будь розумницею. І нема чого  тобі  хвилюватися.

                     Ти  ж здобула  чудову  освіту : володієш  іноземними  мовами,

                     знаєш історію, читаєш  грецькі та латинські  книги, гарно

                     малюєш  і  співаєш, знаєшся на етикеті та веденні державних

                     справ. Ти не зганьбишся, а покажеш  всьму світу, що  жінка може

                     займати  гідне  місце в управлінні  державою.


                                                  Дія I

 

 

( Анна сидить біля вікна)

 

1.Анна :  - Навіщо батько  дав згоду  на  шлюб  із  Генріхом ?

                   Який  той Генріх  хоч із себе ? Господи , за що така доля ?

                   В чужі  люди , на чужу  землю… ( плаче )

3. Анна : - Але  батьку ! Я ж не маю жодного уявлення , який  він  із себе,

                   чи добра  він  людина ?

5.Анна : - Для чого нам  це заміжжя ?

                 Адже я , може , більше  ніколи  Вас  не побачу,

                 не  ступить  моя  нога  на рідну  землю , назавжди  залишусь

                 на  чужині.

7.Анна : - Тату , не хочеться  мені  бути королевою.

                        

 

 

 

 

 

            

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богдан Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
17 липня 2020
Переглядів
7454
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку