Конспект уроку з курсу "Пізнаємо природу" 5 клас. "Розчини"

Про матеріал
Створено конспект інтегрованого уроку з курсів "Пізнаємо природу" та хімія. Під час уроку здійснюється практична робота "Створення розчину". Урок інтерактивний, пов'язаний з пошуком найважливішого скарбу - води. Використовуються ігрові моменти, театралізована руханка, проведення цікавого досліду. Використано міжпредметні зв'язки з українською літературою, мистецтвом, хімією.
Перегляд файлу

Пізнаємо природу 5  клас.                                          Дата:___________

 

Тема уроку

 

Приготування та вивчення розчинів. Практична робота

Формування компетентностей

 

 

 

 

 

 

Математична: робота з цифрами, що означають кількість речовин потрібних для розчину

Спілкування рідною мовою: уміння правильно будувати речення,використовувати наукову термінологію, створювати поширені речення

Володіння англ. мовою: завдання з перекладом слів (вода, море)

Інформаційно-цифрова: робота зі слайдами презентації, створення відеороликів

Соціальна та громадянська: уміння працювати в команді з метою досягнення спільного результату

Обізнаність і самовираження у сфері культури: ознайомлення з жанром народної творчості – приказками, прислівями. Уміння пояснити їхній зміст. Ознайомлення з картинами І. Айвазовського

Уміння вчитись впродовж життя: організовувати та оцінювати свою діяльність у групі

Підприємливісь та ініціативність: уміння генерувати ідеї

Екологічна грамотність і здорове життя: розуміти значення для здоровя зменшення споживання солодких напоїв, промислових соків

Основні компетентності  у природничих науках та технологіях:

пояснювати факти та явища природи,використовуючи наукове мислення, робити висновки з дослідів, знати застосування розчинів у побуті, діяльності людини, уміння працювати з хімічним приладдям, створювати прості розчини, критично мислити

 

 

Реалізація наскрізних ліній

 

Здоров’я і безпека

Очікувані результати

Учні володіють термінами: «розчин», «розчинник», «мірний циліндр», «обєм». Створюють розчин, застосовуючи знання про  кількість речовини, що входить до розчину. Виявляяють ціннісне ставлення до води. Застосовують знання про розчини у повсякденному житті

 

Тип уроку

Практична робота

Обладнання,використані джерела

Презентація «Вода - розчинник»,фізична карта півкуль, глобус, відео учениці,маршрутні листи, пірат в образі, скриня, бандани, мішечки з мішковини з шоколадними монетками 26 штук,  лабораторне обладнання: колби для води – 8 шт, мірні циліндри – 8 штук, скляні палички – 4 палички, лійки – 4 штуки, штативи для пробірок- 4 штуки ,мірні ложки – 4 штуки, пісок кольоровий, сода в коробці, лимонна кислота у пакетику, мед у банці,вода, плити для посуду, вологі серветки, пляшка води, колонка із записом руханки, книжка про піратів, інструкції до дослідів, родруковані прислів'я. Обладнання для демонстраційного досліду: колби – 2 штуки, скляна поличка, калій перманганат, розчин лугу натрій гідроксиду.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент. Привітання. Організація робочого місця груп. Нагадування правил поведінки.

ІІ. Налаштування на роботу.

Вступ учителя.

Сьогодні ми зустрілись з вами на незвичайному уроці.  Будемо шукати скарб. А яких ви знаєте моряків, що дуже полюбляли шукати скарби?

- Так, це пірати. Але ми набагато добріші, миролюбивіші, ніж вони. Схоже з піратами лиш те, що ми шукаємо скарб на нашому уроці. До речі, слово «пірат» означає людина, що випробовує долю

- Цікаво, на карті увіковічнено прізвище одного з відомих мореплавців, який був піратом – Ф. Дрейка. Протока Дрейка. Отже, ваші групи – команди човнів і ми маємо вирушити у подоріж, але для цього потрібно обрати капітана, який відповідає за дисципліну команди, слідкує за виконанням завдань, допомагає, роздає доручення.

Пропоную повязати бандани обраним капітанм. Кожне вирішення завдань буде наближати нас до скарбу. За правильно виконані завдання команда отримує піастри – золоті монети піратів. Але у криптовалюті. В кінці уроку ця валюта конвертується у солодкі монети.

ІІІ. Активізація знань.

Тема нашої подорожі є «Вода- розчинник». Ми повторимо терміни та створимо розчини. Але перед цим зробимо зарядку для розуму.

  1. У вас на столах лежать квадрати слів «Головоломки». Серед цих слів потрібно знайти ті, що стосуються нашої теми. За кожне вгадане слово по 1 піастру - балу. Капітан до капітанської книги занесе кількість балів.
  2. Пропоную командам відео вашої однокласниці. Після перегляду прошу відповісти на питання, що є на столах. Кожна правильна відповідь – 1 піастр. На відео дитина показує дослід зі змішуванням олії, води, фарби, шипучої таблетки.

ІV. Практична частина. Прийом «Здивуй»

До класу заглядає і заходить пірат (вчителька хімії)

-Я чув, що у вас тут піратська вечірка, а як же без справжнього пірата, без його допомоги?

Перед тим, як розпочати нашу «вечірку» давайте розімнемося. Любі друзі, а чи знаєте ви що таке Тік-ток? А чи любите ви переглядати різні відео та повторювати трендові (безпечні) рухи? І ми, пірати, теж полюбляємо все сучасне та трендове. Отже, зараз я вам покажу декілька дуже важких рухів і ви спробуємо їх відтворити. У кого буде виходити найкраще, той і отримає додаткові бали.

(Руханка під веселу музику. Пірат показує рухи, діти повторюють.)

  1. Вчителька хімії.

- Вміємо весело відпочивати – то потрібно тепер і плідно попрацювати.

Крім того, що пірати гарно танцюють, вони ще і добре знають хімію. Ми з вами не лише будемо говорити про розчини, але і  готуватимемо їх сьогодні.

Пірат нагадує правила безпеки, та проводить свій дослід.

До розчину марганцівки додати лугу, потім додати розчин глюкози. Спостерігаємо за зміною забарвлення: рожеве-жовте-зелене-синє.

Проте, завжди потрібно пам’ятати про правила техніки безпеки.

1) Речовини на смак не куштуємо.

2) Поводимо себе дуже обережно під час роботи зі скляним посудом, уникаємо механічних ударів та різких рухів.

3) Скляною паличкою помішуємо повільно, не поспішаючи і ледь торкаючись колби

4. А тепер пропонуємо вам  створити свої розчини. Скористайтесь для цього інструкцією.

Перш ніж виготовити розчин солі з певною масою розчиненої речовини, що перебуває в твердому агрегатному стані, необхідно:

1) взяти розчинену речовину;

2) перенести її в колбу (стакан);

3) відміряти необхідний об’єм розчинника – води;

4) додати воду до розчиненої речовини;

5) перемішати компоненти скляною паличкою. (мал. 1).

6) Зробити висновок.

https://naurok.com.ua/uploads/files/141773/169716/182352_html/images/169716.001.png

І- розчин води та лимонної кислоти ( кількість 1 мірна ложка)

ІІ- розчин води та піску

ІІІ - розчин води та соди

ІV- розчин води та меду

Після створеного розчину представники команд виходять на клас, демонструють свої склянки з розчинами.

- Чи  у всіх склянках ми спостерігаємо однакову розчинність речовин? Поясніть, що бачите, чому так сталось.

Формування висновку: «Доповни речення»

1.Універсальним розчинником на Землі є …..(вода)

2. (Не)…всі речовини розчиняються у воді, є добре розчинні, ….(нерозчинні) та  мало розчинні речовини

3. Щодня ми користуємось … (розчинами)

4. Щоб виконати дослід потрібно мати …

  1. А тепер питання командам: чи робили ви чи батьки такі розчини, для чого ?

(можливі відповіді: чай з медом- лікувати простуду, вода з медом- покращення травлення. Вода з содою – полоскати зуб, кашка на укус комахи. Лимонна кислота – у соки добавляють, салати, але краще сік з лимону, чистять пральні машинки. Вода та пісок – суміш)

V. «Хвилинка здоров’я»

- Чи всі розчини є корисними для здоров’я?

Ознайомимось зі слайдом «Вміст цукру у напоях, що ти споживаєш»

VІ. «Наш народ про розчини»

Пропонуємо командам прочитати народну мудрість, виражену у прислів’ях. Щоб заробити 2 піастри потрібно пояснити зміст прислів’я та знайти у ньому розчин.

Приклади прислів’їв.

Хто літом працює до поту, зимою поїсть в охоту.

За морем тепліше,  та вдома світліше

Хоч сльозами вмивайся, а в тугу не вдавайся

Людська кров не водиця – проливати не годиться

 VІІ. Художник – мариніст Айвазовський любив малювати море. Чи має море відношення до нашого уроку? Так, це вода, розчин. А чи була б наша Земля блакитною без морів, океанів, річок, озер? Чи існувало б життя на планеті? Тому ви здогадались, який скарб ми шукали? (дістає зі скриньки Пірат пляшку води)

VІІ. Рефлексія. Море буває дуже мінливим, з різним настроєм. Давайте оцінимо свої знання за картинами Айвазовського, де зображено море у різному настрої: від штормового до лагідного..

 

Надання Д/З : повторити параграф про розчини.

 

 

 

 

 

 

 

Картина Кораблик+ContinentDECOR+P3030.SEA.0000.PR1.01 - купить в Москве,  цены на Мегамаркет            Додаток 1

Капітанська книга

Команда :

Прізвище

«Загадковий квадрат»

«Домашня лабораторія від однокласникаї»

Практична робота «Створи свій розчин»

Руханка «Піратський тренд»

Народна мудрість. Приказки

Додаткові бали

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H:\Інтегрований урок . Вода - розчинник\0-02-05-60e455c623e80c455b42cc5cb12bf2c7cb22ebf8ccac929e1bb3f1177f3515bc_afb2d8e97d381af7.jpg

docx
Додано
19 березня
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку