Конспект уроку з курсу "Я досліджую світ" для 2 класу з теми "Властивості води"

Про матеріал
Розробка заняття з курсу "Я досліджую світ", містить картки для самостійної дослідницької діяльності другокласників.
Перегляд файлу

  УРОК З КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

Тема. Властивості води

Мета: розширити уявлення про найпоширенішу речовину в природі – воду, її значення в природі, про три стани води і властивості (не має власної форми, прозора, безбарвна, без запаху рідина, під час нагрівання розширюється і стискується під час охолодження);  виробляти вміння самостійно виконувати досліди, узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки; виховувати пізнавальну цікавість, самостійність.

Обладнання: склянки з водою, палички,  пляшки різної форми, тарілки, ілюстрації, ватмани, маркери.

 

ХІД  УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності

1.Оголошення теми уроку

Відома з віку рідина,

 Усяк її вживає.

 Буває хмаркою вона,

 Сніжинкою буває,

 Бува, як скло,

 Крихка, тверда —

 Звичайна, підкажіть, ...  (вода)

-  Хто здогадався, про що йтиме мова?

З природознавства кілька уроків —

У світ незвичайний ще кілька кроків.

Світ природи пізнати маємо,

Багато цікавого ми вже знаємо.

Що таке рослини, де живуть синиці.

Хочем ще дізнатися, де взялась вода в криниці.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів

   Чи доводилося вам бачити воду в природі?

   Де вона знаходиться?

   Для чого потрібна вода?

   У яких станах може перебувати вода?

   Які властивості води ви знаєте?

   Чому говорять: «Без води не було б життя на Землі»?

 

III. Опрацювання нового матеріалу

  1. Бесіда

Вода — багатство Землі. Вона необхідна для життя всіх живих організмів.

 

 

 

 

Суша

 

 

 

 

 


 

    А тепер пригадаємо, з чого складається будь-яка речовина?

   Які молекули води за формою і розміром в усіх трьох станах?

 А які відстані між молекулами у воді-рідині, воді - твердому тілі і у воді - газоподібному тілі?

    Висновок: отже, у природі вода перебуває у трьох станах: рідкому (дощ, туман, вода), твердому (сніг, лід, іній, крига, бурульки), газоподібному (водяна пара).

 

  1. Формування різнорідних учнівських груп відповідно трьом станам води. Використовуються малюнки хмари, краплини, сніжинки.

 

3. Дослідницька діяльність

Ознайомлення з властивостями води.

Проведення дослідів та заповнення карток.

 

Дослід 1. У склянку налийте води. Якого вона кольору?

 

 

Дослід 2. Піднесіть склянку з водою до носа. Чи є у води запах?

__________________________________________________________

 

Дослід 3. Випийте ковток води. Який смак?

__________________________________________________________

 

Дослід 4. У склянку з водою опустіть предмет. Чи проглядається він? Про яку властивість води це свідчить?

 

 

 

Висновки:

1____________________________

2____________________________

3____________________________

4____________________________

 

IV.   Підсумки

         Вода - найпоширеніша речовина на Землі. У чистому вигляді вона не має ні запаху, ні смаку, ні кольору. Але насправді вода ніколи не буває такою. Це відбувається тому, що вона вбирає в себе, розчиняє і проникає майже в усе, що її оточує. Водою заповнені океани, моря, річки, озера, болота, струмки і ... калюжі. Вода є і в повітрі. У воді зародилося життя. Ми самі також складаємося з води. І без води не може існувати все живе. З водою ми зустрічаємось щодня.

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку