Конспект уроку з курсу "Я досліджую світ". Тема:"Життєрадісність і здоров'я"

Про матеріал
Мета: дати учням уявлення про життєрадісність, настрій, розкрити їх значення та вплив на самопочуття і здоров’я ; допомогти засвоїти правила життєрадісної та здорової людини; формувати у дітей вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій; прищеплювати корисні звички в спілкуванні з іншими людьми; формувати навички спілкування у групі, колективі; розвивати мовлення, вміння формулювати та висловлювати власні думки, робити висновки; сприяти розвитку фантазії, творчості; виховувати дбайливе ставлення до себе та оточуючих, потребу радіти життю, бажання ділитися радістю з іншими.
Перегляд файлу

Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

 

Тема уроку: Життєрадісність і здоров’я.

 

Мета: дати учням уявлення про життєрадісність, настрій, розкрити їх значення та вплив на самопочуття і здоров’я ; допомогти засвоїти правила життєрадісної та здорової людини; формувати у дітей вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій; прищеплювати корисні звички в спілкуванні з іншими людьми; формувати навички спілкування у групі, колективі; розвивати мовлення, вміння формулювати та висловлювати власні думки, робити висновки; сприяти розвитку фантазії, творчості; виховувати дбайливе ставлення до себе та оточуючих, потребу радіти життю, бажання ділитися радістю з іншими.

 

Обладнання: «Я досліджую світ»: підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти  / Тетяна Гільберг. – Київ: Генеза, 2018, «Я досліджую світ. 1 клас: робочий зошит до інтегрованого курсу за підруч. «Я досліджую світ» Т. Г Гільберг / А. А. Назаренко – Харків : Вид-во «Ранок» : «Дидактика», 2019, картки для індивідуальної та групової роботи, предметні та сюжетні малюнки, картки для рефлексії, презентація, мультимедійне обладнання.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент. (СЛАЙД)

 

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,  

Й працювати розпочнемо.

 

ІІ. Рефлексія настрою та емоційного стану.

 

- Діти, сьогодні у нас на уроці гості. Давайте подаруємо їм свої посмішки і привітаємось.

- А пригадайте, як ми віталися сьогодні на ранковій зустрічі?

(Вставали в коло, бралися за руки, віталися, говорили один одному компліменти, за бажанням обнімалися)

- Які слова вітання ви говорили? Які компліменти?

- А з яким обличчям ви це робили? Покажіть.

- На ранковій зустрічі під час привітання ви показали, який у вас був настрій, поставивши картку у відповідну кишеньку на стенді «Мій настрій». (Учитель аналізує настрій дітей)

- Чи змінився у когось настрій зараз? Що до цього призвело?(Настрій може змінюватися у людини протягом дня)

- Сподіваюсь, що ваш настрій буде гарним і протягом нашого уроку.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Правила здорового життя. «Квітка здоров’я». (СЛАЙД)

 

- Ми з вами багато говорили про те, що корисно для здоров’я. Пригадайте нашу «Квітку здоров’я» і правила здорового життя, що записані на її пелюстках.

C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\квітка здоров'я.PNG

 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

 

1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети та завдань уроку.

- Одним із правил здорового життя ми назвали : «Гарний настрій». І дійсно, коли людина здорова, тоді в неї хороший настрій. А що ж таке настрій? Як здоров’я пов’язане з настроєм? Що впливає на наш настрій? Як покращити настрій собі і допомогти іншим людям? На ці та багато інших запитань ми сьогодні спробуємо відповісти. А також будемо вчитися бути життєрадісними і здоровими.

 

2. Визначення значення слова «настрій», його видів. Зв’язок настрою з емоціями. Визначення настрою за виразом обличчя. Гра «Впізнайте настрій». (СЛАЙДИ)

 

- Як ви розумієте значення слова «настрій»?

Настрій – це переживання, почуття, які виникають у людини протягом дня.

- Яким буває настрій?

- Коли у людини буває гарний настрій? А поганий?

- Скажіть, за якими ознаками можна дізнатися про настрій людини? (За виразом обличчя, за словами, за жестами, за рухами, за діями)

- Іноді ми легко помічаємо, який у людини настрій, бо часто переживання відображаються на обличчі: з’являється або зникає посмішка, піднімаються чи насуплюються брови, очі закриваються від задоволення чи страху, або, навпаки, широко відкриваються від здивування. Радість, сум, страх, подив, гнів, здивування, сором – це емоції, які відчуває людина.

Емоції – це душевні переживання, хвилювання, які відображають ставлення людини до навколишнього світу, до інших людей, до самої себе та до результатів своєї діяльності.

 

- Пропоную вам гру «Впізнайте настрій». На екрані будуть з’являтися фотографії людей, а ви за виразом обличчя, за емоціями спробуєте визначити їх настрій, а також поміркуємо, чому у людини такий настрій і що могло на нього вплинути.

 

1263568045_bessoznatelnye-yemocii-mozhno-i-nuzhno          Картинки по запросу "малыш злится"      4570556_1E60C21  

   C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\44177824_s.jpg   C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\48987.jpg

 

(Після кожної фотографії діти пояснюють, за якими ознаками вони визначили настрій)

1. Гарний, радісний, веселий настрій – дівчина посміхається, у неї від задоволення примружені очі.

 

2. Поганий, злий, дратівливий настрій – хлопчик стиснув зуби, насупив брова, у нього сердитий погляд. А ще він погрозливо показує кулак, у якому пісок.

- Як ви думаєте, що могло призвести до такого настрою?

 

3. Сумний, «плаксивий» настрій – дівчинка опустила голову,  «надула» губки, витирає сльози.

- Чому в дівчинки може бути такий настрій?

 

4. Тривожний настрій – хлопчик закриває обличчя руками, ніби чогось боїться, очі широко відкриті, брови підняті.

- Що могло призвести до таких емоцій?

 

5. Подив – хлопчик широко відкрив очі, брови трішки підняті, ротик округлений та відкритий, ніби хлопчик каже: «О-о-о!»

- Як ви думаєте, що могло здивувати хлопчика?

 

- Ми з вами розглянули лише декілька видів настрою, але їх існує ще дуже багато : натхненний настрій – коли людина про щось мріє або виконує творчу роботу, нудьгуючий – коли людині нецікаво, спокійний – коли людину ніщо не бентежить або вона не відчуває яскравих емоцій.

 

3. Гра «Вгадайте емоцію».

 

- А тепер ви спробуєте показати певний настрій та емоції. Кожній команді я буду показувати картку, на якій записана назва емоції. Учасники команди показують емоцію, а інші діти називають її.

 

1. Радість. 2. Злість. 3. Подив. 4. Страх. 5. Сум.

 

V. Фізхвилинка.

 

- Здорова людина – це активна людина. Пропоную вам зробити зарядку.

 

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаймо, пташенята.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

 

4. Визначення терміну «життєрадісність». (СЛАЙД)

 

- А тепер запитання для кмітливих, а ви в мене всі кмітливі : як можна назвати людину, у якої переважають позитивні емоції, яка в усьому бачить тільки добре і вміє радіти життю? (На екрані слово «ЖИТТЄРАДІСНА», «ЖИТТЄРАДІСНІСТЬ»)

- Які два слова заховались у великому слові «життєрадісність»?

( життя, радість)

- Якою, на ваш погляд, є життєрадісна людина? (Усміхненою, з гарним настроєм, ввічлива, доброзичлива).

 

5. Бесіда за змістом мультфільму «Ох і Ах». Робота в групах. Визначення рис життєрадісної людини. Роль друзів у створенні гарного настрою. (СЛАЙД)

 

C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\загружено (6).jpg

 

- Героїв якого мультфільму ви бачите на екрані? («Ох і Ах»)

- Ми з вами обговорювали, які різні Ох і Ах. Візьміть рожевий конверт. В ньому знаходяться зображення цих персонажів, а також картки, на яких написані риси людського характеру або настрою. Уважно прочитайте і встановіть, до якого з героїв вони підходять.

Ах – веселий, життєрадісний, бадьорий, енергійний, охайний, працелюбний, допомагає іншим.

Ох – сумний, незадоволений, неохайний, незграбний, хворобливий, ледачий.

- Як ви вважаєте, кого з цих персонажів можна назвати життєрадісним? Прочитайте риси життєрадісної людини.

- Хто допоміг Оху стати життєрадісним? (Друзі)

- Як друзі допомогли Оху?

 

C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\8de06e4b847b717a1dc4413f5c411dbb.jpg   C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\Снимок2.PNG

 

- Друзі завжди можуть допомогти покращити настрій. І для цього є багато прийомів.

- Сховайте картки в парти.

 

6. Прийоми покращення настрою. Робота в командах.

 

- Зараз в командах ви опрацюєте прийоми покращення настрою. Завдання знаходяться в жовтих конвертах.

 1 та 2 команди. На картках записані слова. Виберіть ті, які можуть покращити настрій. (На картках: «Добрий день», «Смачного», «Я тебе люблю», «Ти красивий», «Пограємось?», «Привіт», «Будь ласка», «Пробач», «Дякую», «Будемо дружити?»; «Ти поганий», «Не дружу з тобою», «Не підеш гуляти»)

3 та 4 команди. Серед малюнків оберіть ті предмети, які можуть покращити настрій (На малюнках: телевізор, книжка, велосипед, м’яч, іграшки, морозиво, цукерка, торт, комп’ютер, модний одяг; стілець, шафа, крейда, ложка, виделка)

5 команда. Оберіть малюнки, на яких зображено те, що може вам покращити настрій (На малюнках: батьки з дитиною, купання в морі, читання книги, гра з м’ячем, день народження, сміх; дівчинка кричить на хлопця, дитина хворіє, хлопці б’ються, хлопчик упав з велосипеда, вдарив коліно та плаче)

Перевірка: діти по черзі показують свої картки або малюнки та називають, що на них написано або зображено.

Висновок: -Так як можна покращити настрій собі та допомогти іншим? (Відпочити з родиною, друзями, почитати цікаву книжку, подивитися цікаву передачу або мультфільм, погратися, з’їсти щось смачненьке, сказати та почути добрі слова, комплімент, посміхнутися і т.п.) (СЛАЙД)

- Сховайте картки в парти.

 

7. Робота в зошитах. Графічне позначення емоцій та настрою – смайлики. Визначення настрою і емоцій, корисних для здоров’я. (СЛАЙД)

 

C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\Снимок1.PNG

 

- Для графічного позначення емоцій та настрою люди використовують смайлики. Це слово походить від англійського слова «smile» - посмішка. Ми з вами вже багато разів зустрічали різні смайли.

Виконайте завдання в зошиті (с.26)

 

1. Намалюй смайлики, які відповідають підписам : сумний, веселий.

2. Розглянь зображення. Намалюй відповідний смайлик до кожного з них.(На першому малюнку вся родина разом відпочиває. На другому – дитина плаче. На третьому – день народження. На четвертому – діти з цікавістю розглядають щось у комп’ютері)

3. Який настрій ти вважаєш корисним для здоров’я? Намалюй відповідний смайлик.

- Так який настрій ви вважаєте корисним для здоров’я?

- Лікарі стверджують, що позитивні емоції та гарний настрій корисні для здоров’я. Добрі, усміхнені, радісні люди менше хворіють, а якщо і захворіли, то швидше одужують. Такі люди міцно сплять, у них гарний апетит, вони краще навчаються і працюють, з ними хочуть спілкуватися і дружити.

 

8. Складання правил життєрадісної людини. (СЛАЙД)

 

- А тепер я пропоную вам скласти правила життєрадісної людини. В цьому вам допоможуть малюнки.

 

- усміхатися

- допомагати один одному

- бути ввічливим

- робити добрі справи

- ділитися з іншими

- грати разом

- гуляти на свіжому повітрі

- дружити

- дарувати подарунки

- співчувати

- робити зарядку

 

- А чи можуть ці вчинки покращити здоров’я? Тобто, правила життєрадісної людини – це правила здорової людини.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

1. Вправа «Незакінчене речення»

- Мій настрій покращується, коли …

- Мій настрій може зіпсувати…

- Щоб покращити настрій собі або другові, я…

 

2. Рефлексія настрою та емоційного стану. (СЛАЙД)

- У кожного з вас є смайлик, який треба домалювати відповідно до вашого настрою в кінці уроку.

Аналіз настрою та емоційного стану дітей в кінці уроку.

 

Пам’ятайте,  любі діти!

Істина така проста!

Найцінніші в цілім світі-

Це любов і доброта.

 

 

C:\Users\naty0\Desktop\ЯДС\квітка здоров'я.PNG

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гольдфельд Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
7110
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку