Конспект уроку з "Людини і світ" для 3 класу на тему "Бактерії"

Про матеріал
Урок з використанням технології критичного мислення.
Перегляд файлу

Людина і світ

3 клас

     Тема. Бактерії

     Мета: формувати уявлення про групу організмів бактерії, їх роль у навколишньому середовищі, застосовувати ці вміння на практиці; працювати над виробленням умінь виділяти істотні ознаки предметів, вдосконалювати вміння аналізувати інформацію, робити висновки, виробляти уміння працювати з картою; розвивати пізнавальні інтереси: пам’ять, увагу, критичне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення,збагачувати словниковий запас дітей; виховувати пізнавальний інтерес  до природи. Формувати почуття гордості за себе, як патріота України.

      Цілі 

     Учні знатимуть: про різноманітність живих організмів (віруси, бактерії, гриби, рослини, тварини), особливості їх будови, росту, розвитку, процесів життєдіяльності та поведінки; значення живих організмів у природі; представників окремих груп організмів і деякі ознаки пристосування їх до навколишнього середовища; про цілісність природи.  

     Учні вмітимуть: розрізняти предмети неживої природи, організми; встановлювати найпростіші взаємозв’язки в неживій і живій природі, між організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами на певній території та господарською діяльністю людини; застосовувати знання для охорони природи.        

     Тип уроку: комбінований урок (за Оніщуком В.А.) з використанням технології критичного мислення;                                                                  поліфункціональний (за Гавриш І.В.).

     Обладнання: компютер, телевізор, диск із відео- та аудіозаписами, дидактичний матеріал, карта світу.  

     Методи, прийоми та форми роботи:  гра «Так чи ні»,  таблиця «Знаємо, хочемо  дізнатися, дізналися», інтелектуальна карта, прийом «Взаємні запитання», прийом «Правильні – неправильні судження», використання   комп’ютерних технологій;  парна, групова,  індивідуальна, колективна, фронтальна форми навчання.

                                       

 

                                                    

Хід уроку

І. Організаційний етап. Привітання                                                                                       Природа – диво! Це – великий зодчий!                                                                                 Вона творити може чудеса.                                                                                                                    Людина – мандрівник, до див охочий,                                                                                              Пізнати хоче землю й небеса…                                                                                                                      – Отож, і ми з  вами вирушаємо у світ нових відкриттів і див.                                                                                                                    
ІІ .  Перевірка домашнього завдання.                                                                                                а)  Відновлення тексту.                                                                                                                                                                             – Як ви доповнили речення? Прочитайте утворений текст.                                                     б)  Гра «Так чи ні».                                                                                                                                     – Просигналізуйте карткою, який гриб ви можете покласти собі до кошика. Зелений колір – кладу у кошик.                                                                                          Червоний  колір –  отруйний гриб і не кладу у кошик.                                                      Вчитель показує   картки з малюнками грибів: опеньки, мухомор, бліда поганка, маслюк, білий гриб, несправжня лисичка, підосичник …                                                        Які отруйні гриби ви запам’ятали?                                                                                                                                                                                                ІІІ. Контроль,корекція та актуалізація опорних знань.                                                                                                         а)  Лист   Центаврика.

  Що нового ви дізналися ?                                                                         

 б)  Виконання тестового завдання.                                                                                                   – Які царства ми вже у третьому класі  повторили ?                                                                    – А тепер давайте пригадаємо, що ми знаємо про  царство Грибів.  Складання  інтелектуальної карти. Робота у групах.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

а) Повторення  будови гриба. Завдання 2 .                                                                                          – Розгляньте малюнок. Назвіть позначені частини гриба. Запишіть їх у зошиті.

б) Правило «Мудрої Сови».                                                                                                – Закріпимо наші знання про групу організмів  «Гриби» за допомогою правила «Мудрої Сови».                                                                                                                                                        3 рази (разом, самостійно, відтворити один одному у парах).                                                   – Діти, зверніть увагу, що дружать не тільки люди, а навіть гриби.

Фізкультхвилинка. «Пісня про дружбу».  ІКТ.

 ІV. Повідомлення теми,  завдань уроку.                                                 

Заповнення таблиці  «Знаємо, хочемо  дізнатися, дізналися»                                            Про які групи організмів  ми ще не згадували у третьому класі?                                                                         Прочитаємо тему сьогоднішнього уроку. Що ви знаєте про бактерії? А що хотіли б дізнатися?                                                                                                                                                                          

                                                          

  Отже, поставимо завдання уроку.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

V.  Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.                                                                                                       а)  Вправа «Кульки».                                                                                                                                    1 раз –  читаємо луною.

Тлумачення незрозумілих слів. (Туберкульоз, холера, без’ядерні.)                       Повторне читання слів одним з учнів.                                                                                  Читання слів на одному видиху окремими учнями.                                                                

Відтворення слів з пам’яті.

б) Робота над довідкою  бортового комп’ютера Адаптера.                                        1) Читання довідки за диктором.                                                                                                                                                                                                 2) Виконання тестових завдань.                                                                                                     3) Перегляд відеофрагменту.                                                                                                            – Що цікавого і нового дізналися?                                                                                                 4) Прийом «Взаємні запитання».                                                                                                                          – Прочитайте ще раз довідку, підкресліть речення, які ви вважаєте найголовнішими. Складіть усно запитання до цих речень. Задайте ці запитання своєму сусідові  по парті. Поміняйтеся ролями.                                                                     Декілька пар демонструють свою роботу на весь клас.

  Хвилинка релаксації.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

VI. Узагальнення і систематизація знань.                                                                                                  а)  Робота над загадками.                                                                                                               – У побуті бактерії часто називають мікробами. Як ви це можете пояснити?                                                                                                              б) Вправа «Фотоапарат».                                                                                                                    – Вправа «Фотоапарат» допоможе нам закріпити набуті  знання.                                               

в). Прийом «Правильні – неправильні судження.

VII. Домашнє завдання.                                                                                                                                 – При виконанні домашнього завдання ви ще раз пригадаєте те що вивчили на уроці. Завдання  на сторінці 38, гра «Знайди пару». Підготувати декілька запитань до утвореного тексту. 

 VIII. Підсумки.  

  1.   Теоретичний  підсумок.                                                                         

а) Заповнення третьої колонки таблиці  «Знаємо, хочемо  дізнатися, дізналися». Учитель звертає увагу на останню порожню колонку таблиці  «З-Д-Х» і ставить запитання учням:

Що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

Порівняйте другу та третю колонки.                                                                       

Якщо залишилися нерозкриті запитання, вчитель разом з учнями у ході обговорення дають на них відповідь, або пропонує учням зайти на них відповіді самостійно й розповісти про результати на наступному уроці.

 – Які  знання  з  нашого  уроку  вам   зможуть   стати  у  пригоді   зараз і    в майбутньому?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            б). Вправа «Зоряні перегони».                                                                                                                                                                                               Яке слово утворилось?                                                                                                                                                                                                                                         Назвіть і покажіть на карті  найглибший і найменший океани.                                                                   – Чи живуть бактерії у водах океанів?                                                                                                                                                                                                                                                                

2.Емоційний   підсумок.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

От і підійшла до кінця ще одна подорож з Центавриком. Давайте закінчимо наш урок його улюбленою піснею, мандруючи  разом з ним нашою  прекрасною планетою.   Пісня «Центаврик».

 

 

docx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку