Конспект уроку містить різні види вправ і завдань для учнів 1 класу, що надає змогу провести урок в цікавій та пізнавальній формі. основний вид запропонованої на уроці діяльності - ігровий. Що збільшує можливість залучення до роботи більшої кількості дітей та продуктивність уроку вцілому.
додавання. Написання цифр.
Мета уроку: повторити склад числа 10, вправляти учнів у засвоєнні складу числа 10, вдосконалювати вміння складати приклади на додавання, закріпити нумерацію в межах 10, формувати навички лічби, вправляти в написанні чисел, особливо, числа 10;
розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, зв’язну мову ;
виховувати увагу, спостережливість, акуратність ведення записів.
Обладнання: таблиця № 32, геометричний матеріал, силуетні малюнки, картки.
Тип уроку: закріплення знань і умінь учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Наш урок буде не просто урок математики. Ми будемо з вами ще й трішки казкарями. Я вам прочитаю уривок казки, а ви скажіть її назву.
“ Жили собі дід та баба. Ось одного дня дід просить бабу: “Спечи мені, бабо,...”.
Сьогодні я йшла зі школи і зустріла Бабу. Вона була засмучена, бо їй не подобається кінець їхньої казки. Тому, щоб врятувати Колобка, я вам пропоную скласти свою казку з щасливим кінцем. Та для цього ми повинні виконувати всі завдання, які даватимуть герої цієї казки. Ви згодні?
Тоді розпочинаємо нову казку “Колобок”.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Лічба в межах 10.
Баба спекла колобок та поклала на вікно вихолоняти. Набридло Колобку лежати. Йому хотілося подорожувати. Але він не втік, а спочатку спитався в діда. Дідові не дуже хотілося його відпускати, тому він дав такі завдання, щоб перевірити знання Колобка:
ПОРАХУВАТИ від 1 до 10, від 10 до 5, від 3 до 7.
2. Гра “Назви сусідів”
Але дід ще не хотів Колобка відпускати, тому запропонував йому назвати сусідів чисел (таблиця на дошці вивішується).
Молодці, допомогли Колобку. Дід відпустив нашого героя.
3. Написання 10.
Та не встиг Колобок викотитися в двір, як зустрів Бабу. Він спитався дозволу. Та його теж не відпустила, доки не виконає її завдання. Баба, мабуть, не ходила до школи і не знала як записується число 10. Давайте Колобку допоможемо.
Показ дітьми на дошці запису числа 10, пояснення запису. Письмо в зошиті.
4. Малюнковий диктант.
А ще йому Баба запропонувала кількість предметів на малюнках записати цифрами. Давайте й ми покажемо, як вміємо виконувати таке завдання.
-Молодці, з завданням справилися! Колобок покотився далі.
ІY. Фізкультхвилинка.
Колобок зупинився і говорить, що дуже заморився. Давайте і ми з ним відпочинемо.
Діти виконують вправи з музичної фізкультфилинки «Птахи» .
Y. Продовження роботи.
Прикотився Колобок до лісу і зустрів Зайчика, який був дуже заклопотаний, бо не міг прикрасити свою улюблену ялинку, під якою жив.
Іграшки – числа висять на протилежних гілочках – у сумі мають становити 10.
Зайчик залишився задоволений допомогою Колобка і наш герой подорожував далі.
Недалеко Колобок відкотився і натрапив на Вовка. Той саме йшов з рибалки і ніяк не міг порівняти кількість рибок, яких він ловив на цьому тижні. Колобок запропонував йому свою допомогу .
Таблиця з числами, де треба поставати знаки.
І з цієї пригоди наш герой з вашою допомогою вийшов переможцем і побіг.
Знову біжить та й біжить дорогою... Перестріває його Ведмідь. Він був дуже сердитий, що й Колобок злякався. А причина була дуже проста. Ведмежата були самі вдома і гралися речами, які без дозволу дорослих брати не можна. Вони, граючись, зламали телефон, а Ведмідь ніс його ремонтувати. Колобок згодився йому допомогти. Давайте й ми подивимося чим можемо допомогти героям казки.
Потрібно вставити в диск телефону відповідні цифри.
Я відчуваю, що ви разом із Колобком втомилися і тому зробимо зупинку.
( Імітація рухів тварин)
І знову біжить наш Колобок... Коли це зустрічає його Лисичка.
Вона була засмучена, тому Колобок зупинився, хоча і боявся, та запропонував свою допомогу . Лисичка несла картки з завданням своїм діткам, які хворіли. Та діточок у неї двоє, а карток аж 12. Колобок питає, чи допоможемо ми діткам Лисички.
Один учень складає приклад, а інший записує його і вираховує.
І побіг Колобок далі... Та ліс, по якому він подорожував, закінчився і наш герой побачив свою хатину. Давайте назвемо геометричні фігури, з яких складено будиночок.
YІ. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»