25 лютого о 18:00Вебінар: Онлайн-дошка – допоміжний інструмент у роботі педагога

Конспект уроку з математики 5 клас на тему ". Відсотки. Молоко та молочні продукти.

Про матеріал
. Показати значення відсотків у повсякденному житті . Показати зв'язок між різними природничими науками та практичним застосуванням набутих знань з математики.
Перегляд файлу

Тема. Відсотки. Молоко та молочні продукти.

Мета. Систематизувати знання учнів про відсотки. Показати значення відсотків у повсякденному житті . Формувати навички дослідження, спостереження, експериментування; розвивати логічне мислення, предметну та ключові компетентності; сприяти розвитку креативного мислення. Показати зв'язок між різними природничими науками та практичним застосуванням набутих знань з математики. Виховувати свідоме ставлення до навчання.

Обладнання. Матеріали для експерименту: молоко, барвники, миючий засіб для посуду; відео.

Інтеграція: математика,,хімія.

Епіграф. Велика книга природи написана математичними символами.

Г. Галілей

Етап уроку. Формування практичних умінь і навичок.

                                         Хід уроку

I. Організація класу

 (Учні купують питання та відповідають на них. За правильну відповідь нараховується заявлена сума, якщо відповідь неправильна-сума анулюється. Стартова ціна 1 талант).

 Вчитель. Сьогодні вам належить показати свої знання, ерудицію, вміння в галузі  математики,хімії.Ви будете заробляти таланти.

ІІ Повідомлення вчителя. Талант - це срібна монета, що мала ходіння в античну епоху. Є така притча:

Хтось, ідучи в далекі краї, доручив рабам турботу про свій стан. Одному дав 5 талантів, другому - 3, третьому - один. Двоє добре потрудилися і примножили стан господаря. Третій - ледачий і хитрий, закопав свою монету в землю. Працьовитість вперше було винагороджено. Повернувся господар і подарував двом всі зароблені гроші. Третій - не отримав нічого. Так і з'явився вираз «зарити талант у землю». Бажаємо вам свої таланти не заривати в землю, а примножувати протягом усього життя.

ІІІ Актуалізація опорних знань.

 

1.Що називається відсотком від числа?

2. Як знайти відсоток від числа?

3. Як знайти число за відсотком?

4.Перетворити число у відсоток: 16; 354; 2,27.

5. Як записати відсоток числом: 25%; 50%, 125%?

6. Від продажу товару за 1386грн. одержано 10% прибутку. Назвіть суму прибутку.

7. Що таке 1% від числа?

8. Чому дорівнює 1% від 1 гривні?

 

C:\Users\Client\Desktop\-2-638.jpg

Учитель. Відгадайте загадку 

На сметану, масло, сир

Нам воно згодиться. 

І корисне, і смачне, 

Тече, як водиця. 

Колір в нього, наче сніг, 

Пригощу їм вас усіх! 

(Молоко).

Слово вчителя. Відсотки мають широке застосування в різних галузях знань. Це хімія, фізика, соціологія, природознавство та ін.. Ми будемо говорити про молоко.

Рідкісний дар, створений самою природою, — це молоко. Вже в перші години від народження прикладає мама немовля до грудей, і дитя починає свій земний шлях.

 

C:\Users\Client\Pictures\Без названия.jpg

У молоці містяться всі основні поживні речовини, необхідні людському організму, насамперед дитячому: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінерали. Найважливішою складовою молока є білки — основний матеріал для побудови клітин та тканин живого організму.

 

Слово вчителя. Ви проживаєте в селі , і звичайно знаєте, як молоко та молочні продукти попадають нам на стіл та полиці магазинів.

 

C:\Users\Client\Desktop\111.jpg

hello_html_m7e97930b.jpg
 


 


 


 


 

 

Дивимось відео http://youtube.com/watch?v=Q_QRf_ptlKM

Формування знань

Практичне заняття.

Задача. Склад коров’ячого молока: вода – 87%, молочний цукор - 5%, жири – 4%, білки – 3%, мінеральні речовини – 1%.. Дієтологи вважають, що для нормального розвитку дитини щомісяця потрібно 15л молока. Скільки жирів, білків та мінеральних речовин вона одержить?

 

Слово вчителя  хімії.В кабінеті  ви провели експеримент з молоком.

 1.Налити домашнє молоко в широку посудину.

2.Набрати крапельничкою рідкий харчовий барвник.

3.Накрапати на поверхню молока декілька капель барвника.

4.Ушну паличку вмокнути у миючий засібі торкнутися молока.

Ви бачите рух барвників по поверхні молока. При розщепленні жирів змінюється поверхневий натяг. А чому так відбувається, ви дізнаєтесь на уроках хімії та фізики в старших класах.

Так, додаючи до молока різні барвники ( малину, суницю, банан та ін.) збиваючи суміш міксером, одержують різні коктейлі. А ще креми різного кольору, які ви бачите на тістечках.

hello_html_289c70e.jpghello_html_1fe9aeef.png
 


 


 

 

Вчитель. Як Ви розумієте  "Народну Мудрість"

 

Прочитайте українські народні приказки та прислів’я.

Як сир в маслі.

Кров з молоком.

Купатися в молоці.

Літом без молока — як узимку без кожуха.

Кашу маслом не зіпсуєш

Де млинці, там і ми.

Як ви їх зрозуміли? У чому полягає значення молочних продуктів,

згаданих у цих приказках і прислів’ях?


Домашнє завдання (індивідуальне для кожного учня). Дізнайтеся, скільки ваша сім’я витратила на комірне за попередній місяць та обчисліть, скільки це відсотків від місячного доходу сім’ї.


 


 

 

docx
Додано
9 грудня 2020
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку