Конспект уроку з математики для 1 класу на тему "Додавання і віднімання виду 10 + 4, 14 - 4, 14 - 10. Задачі на знаходження остачі"

Про матеріал

У цікавій ігровій формі діти вивчають новий матеріал. За допомогою гри "Фішбоун" учні закріплюють вивчений матеріал. Завдання для гри разорівневі. Діти працюють в групах, самостійно вибирають захисників своєї проблеми. Інтеграція уроків математики та трудового навчання - діти виконують аплікацію гри "Фішбоун".

Перегляд файлу

Тема. Додавання й віднімання виду: 10 + 4, 14 – 4, 14 – 10. Задачі на знаходження остачі.

Мета. Формувати в учнів навички розв’язування прикладів виду 10 + 4, 14 – 4, 14 – 10, продовжити роботу над розвитком  вміння  розв’язувати задачі на знаходження остачі; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес і бажання вивчати математику.

Обладнання. Картки з прикладами, малюнок сніжинок, таблиця задачі, заготовки до гри «Фішбоун», мінусовка «Вийди, вийди, сонечко».

Хід уроку.

І.  Організація класу

Ось і дзвоник продзвенів,

Стали всі рівненько.

Всі розмови в кулачок

Й покладем в кишеньку.

Девіз уроку.

Вправно рахуємо,

Швидко міркуємо,

Пишемо охайно всі,

Бо знання потрібні всім.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Очікувані результати
  • На уроці ми навчимося віднімати одиниці і десятки, повторимо задачі на знаходження остачі, поправляємось в усній лічбі.
  1. Ігрова ситуація
  • Але урок у нас непростий, а урок-допомоги, порятунку. Погляньте, хто завітав до нас? (Весна)
  • Весна просить допомоги, бо не пускає її Зима на землю. А земля вже відпочила і хочеться прокинутись від сну. Щоб на ній зійшла травичка, почали розцвітати квіти, по небу попливли блакитні хмаринки, засяяло сонечко тепле. То ж допоможемо Весні?

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Усний рахунок
  • Зима любить рахувати та весна не вміє. Нам потрібно показати, як ми вміємо рахувати.
  • Робота по групах

1 група

  • Назвіть числа першого десятка

2 група

  • Назвіть числа першого десятка у зворотному напрямку

3 група

  • Назвіть числа другого десятка

4 група

  • Назвіть числа другого десятка у зворотному напрямку
  • Фронтальна робота
  • Назвіть сусідів числа 13 (12 і 14)
  • Назвіть сусідів числа 10 (9 і 11)
  • Яке число знаходиться між числами 15 і 17? (16)
  • Як називаються числа при додаванні? Отже, яку дію обираємо, коли знаходимо суму?
  • Як називаються числа при відніманні? Яку дію обираємо, коли знаходимо різницю чисел?
  • Яку дію обираємо, коли збільшуємо числа? А коли зменшуємо?
  • Назвіть числа, які зима заморозила: 10 + 1, 10 + 4, 10 + 8, 10 + 10, 10 + 3, 10 + 7, 10 + 9
  • Розкладіть число 16 на десятки і одиниці. А тепер число 12.
  1. Математичний диктант
  • Весна радіє допомозі, а Зима здивована вашими знаннями. І вирішила Весні наказати – математичний диктант написати. Готові допомогти?
  • Запишіть число 3
  • Запишіть число 13
  • Запишіть сусідів числа 19: попереднє і наступне
  • Запишіть число, яке складається з 1 десятка і 6 одиниць
  • Запишіть число, яке складається з одного десятка
  • Знайдіть суму чисел 6 і 3
  • Знайдіть різницю чисел 6 і 3
  • Число 4 збільшити на 2
  • Число 4 зменшити на 2

3, 13, 18, 20, 16, 10, 9, 3, 6, 2.

  • Погляньте над  Весною зявилися хмарки блакитні. А сірі та чорні поповзли на північ.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя
  • Весна радіє, а Зима лютує

І нові приклади нам готує.

  • Погляньте на сніжинки і складіть приклад на додавання

C:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.png

C:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.pngC:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\10817912.png

10 + 4 = 14

  • Скільки десяток і одиниць у числі 14? А що таке 1 десяток?
  • А тепер від сніжинок заберемо 1 десяток. Скільки сніжинок залишилося?
  • Складіть приклад

14 – 10 = 4

  • А тепер від всіх сніжинок заберемо 4. Скільки сніжинок залишилося? Складіть приклад

14 – 4 = 10

  • Отже, коли отримуємо 1 десяток, тобто 10? (Коли віднімаємо одиниці)
  • Коли отримуємо одиниці? (Коли віднімаємо 1 десяток, тобто 10)

1 дес. 4 од.

  1. Розв’язування прикладів
  • Всі сніжинки з неба опустилися,

І в приклади перетворилися.

То і ми часу не гаємо

І Весні допомагаємо.

10 + 6 =                 18 – 8 =

10 + 3 =                 19 – 10 =

17 – 7 =                 15 – 10 =

  1. Фізкультхвилинка
  • Треба всім нам відпочити,

Й сонечком теплим Весну зігріти.

То ж усім нам треба встати

І закличку проспівати

 

 Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко,
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Там вони граються,
Тебе дожидаються.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота над задачею
  • Ось і сонце піднялося

Та Зимі не йметься.

Шле вона задачу в клас

Про бурульки на дахах.

 

Висіло – 15C:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\icicles-isolated-clipping-path-design-element-33026719.jpg

 

Розтануло – 5C:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\icicles-isolated-clipping-path-design-element-33026719.jpg

 

Залишилося - ? C:\Documents and Settings\Таня\Рабочий стол\icicles-isolated-clipping-path-design-element-33026719.jpg

  • З яких частин складається задача?
  • Складіть задачу за коротким записом?
  • Складіть приклад на розв’язання
  • Дайте відповідь на запитання.
  • Запишіть приклад у зошит.
  1. Гра «Фішбоун». Робота в групах
  • Зима здалася, але на річках ще є лід.

Щоб лід розтопити і Зиму перемогти,

 Весна пропонує гру провести.

  • Запросила на урок Весна рибок, щоб ви показали, як у «Фішбоун»  вмієте грати.
  • 1 група

Проблема: Знайти відповідні числа.

Обєкти: 1 дес. 2 од., 1 дес. 4 од., 2 дес., 1 дес. 9 од..

Числа: 12, 14, 20, 19, 2.

Висновок: Двоцифрові числа складаються з десятків і одиниць. Двоцифрові числа складаються з одиниць.

  • 2 група

Проблема: Розкласти числа на десятки і одиниці.

Обєкти: 14, 20, 15, 12

Ознаки: 10 + 4, 10 + 10, 10 + 5, 10 + 2, 10 + 3.

Висновок: Двоцифрові числа – це десятки і одиниці. Двоцифрові числа – це тільки одиниці.

  • 3 група

Проблема: Дібрати арифметичний знак.

Об’єкти: Сума, різниця, збільшити, зменшити.

Знаки: +, -, =,+,-.

Висновок: Приклади читаються по-різному. Приклади читаються однаково.

  • 4 група

Проблема: Скласти і розвязати задачу.

Об’єкти: Умова, питання, розв’язання, відповідь.

Ознаки:

  • На калині сиділо 12 снігурів, полетіло 2 пташки.
  • Скільки пташок залишилося на калині?
  • 12 – 2 = 10, 12 + 2 = 14
  • Залишилося 10 снігурів. Залишилося 14 снігурів.

Висновок: Це задача на додавання. Це задача на віднімання.

  • Будьте уважні! У грі є зайві ознаки і висновки. Виберіть вірні.
  • Ось і лід розтанув, і річка звільнилась.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • На уроці ви були молодці. Всі завдання Зими виконали. Що найбільше було для вас цікавим?
  • На парті у вас є квіточки з обличчями. Щоб Весна була впевнена у своїй перемозі і знала, що її дуже чекають намалюйте свій настрій і прикріпіть до дошки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
6487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку