Урок математики у 1 класі. Тема. "Задачі на знаходження остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3."

Про матеріал

Тема. Задачі на знаходження остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3.

Мета. Вправляти у засвоєнні табличного додавання і віднімання числа 3; продовжувати формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження остачі; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати бажання вчитися, самостійність.

Тип уроку: формування вмінь та навичок

Перегляд файлу

Тема. Задачі на знаходження остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3.

Мета. Вправляти у засвоєнні табличного додавання і віднімання числа 3; продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження остачі; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати бажання вчитися, самостійність.

Тип уроку: формування вмінь та навичок

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні, сподіваюсь, у нас буде цікавий урок.

До знань з математики ми зробимо ще крок.

Будемо вчитися не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а мислити.

Будемо всі дружно працювати,

Математику вивчати.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

       Яке свято скоро до нас постукає у двері? І завітає до нас в гості…А хто ж…відгадайте загадку:

Зелененьку сукню маю-

Її ніколи не знімаю.

Один єдиний раз на рік

Зірками прикрашаю. (Ялинка)

- Фрагмент відеоролика «У лісі, лісі темному…».

- Ой! Що ж трапилося? Всі новорічні іграшки вкрадені! Хто ж це зробив?

- Фрагмент відеоролика про бабу Ягу.

     У чарівному математичному лісі всі звірята так чекають на новорічне свято. Але яке ж новоріччя без яскраво прикрашеної іграшками ялинки??? А Баба Яга поцупила всі новорічні іграшки і тепер ялиночка сумна, бо не заблищать на ній сріблом і золотом іграшки, не засяють вогники, ніхто не буде водити навколо неї хороводи і співати пісні. І Дід Мороз із Снігуронькою заблукають у темному лісі, а звірята не отримають подарунки. Сумно…але ми можемо допомогти ялинці, якщо правильно виконаємо математичні завдання та отримаємо в нагороду диво-іграшки і, можливо…наша ялинка засіяє барвами новоріччя і свято буде врятовано.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Дидактична гра. «Сніжинки»

  Сніжинки-цифри так дружно танцювали, що деякі з них загубили свої цифри. Відновимо числовий ряд. Які цифри загубили сніжинки? Прочитайте числовий ряд у прямому і зворотному порядку.

2.Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю.

Навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи вже берусь.

Сніжинки полетіли далі, а вам пропонують каліграфічно написати цифру 3.

3.Дидактична гра «Зірки»

     Сяють зірки на зимовому небі і запрошують вас виконати завдання: збільшити числа на зірках на 3;

зменшити числа на зірках на 3.

- Яку дію треба виконати при виразі «збільшити на…», «зменшити на…»?

4.Усна лічба

Дидактична гра «Сонечко в снігових хмарах»

     Сонечко закрили снігові хмаринки. Швидше треба розв’язати числові вирази, щоб сонечко засіяло яскраво серед зими.

 

 

 

 

 

5.Математичний диктант

    Стало ясно, сонечко сіяє. Час написати математичний диктант:

-запиши число, яке стоїть перед 5;

-запиши число, яке стоїть після 7;

-число 3 збільш на 1;

-число 10 зменш  на 1;

-1+5, 2+3 - записати суму;

-запиши сусідів числа 3.

6. Гра «Будиночки сніговиків»

    У сніговиків є свої будиночки з відповідними номерами. Назвати сусідів чисел, які записані на будиночках (на презентації).

7. Усний рахунок. Дидактична гра «Сніговики»

Сніговики вирішили пограти в кольорові сніжки. Але розгубилися: кому який сніжок вибрати? І вирішили попросити дітей розв’язати приклади, а якщо відповідь буде 1, то віддамо сніжок сніговиту з №1, якщо 2, то цей сніжок для сніговика з №2.

8-6 2-1 1+0

7-5 9-8 6-4

4-2 8-7 4-3

1+1 5-4 2+0

8.Складання прикладів за малюнками

а) Скільки мішків з подарунками?

Скільки мішків забрав лис?

б) Скільки іграшок на ялинці?

Скільки котик повісив на ялинку іграшок?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

- Будемо на повторювати таблиці додавання і віднімання числа 3, розв’язувати задачі на знаходження остачі.

V. Опрацювання нового матеріалу

1.Повторення таблиць додавання і віднімання 3.

     Дід Мороз і Снігуронька хочуть перевірити ваші знання таблиць додавання і віднімання 3 (за командами):

- Дід Мороз - таблиця додавання 3;

- Снігуронька-таблиця віднімання 3.

1+3= 4-3=

2+3= 5-3=

3+3= 6-3=

4+3= 7-3=

5+3= 8-3=

6+3= 9-3=

7+3= 10-3=

2.Дидактична гра «Олені Діда Мороза».

    Олені Діда Мороза дуже прудкі, вони принесли для дітей завдання: порівняти вираз і число, поставивши знаки <, >, =.

4-3       3     7       5+3

6+3      9      6       7-3

3.Розв’язування задач. Творча робота над задачами. Складання задач за малюнками. (на презентації). Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

        Складемо задачі за малюнками. З яких частин складається задача?

Що означає  у задачі вираз «?, на 3 менше», «?, на 3 більше», « всього»?

Яку дію треба виконувати?

 

А) Синички - 5 б)  Дівчатка-сніговички - 10

    Снігурі - 3         ?  Хлопчики-сніговички - ?, на 3 менше

 

VІ.  Фізкультхвилинка

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Творча робота із задачами на знаходження остачі.

Ведмедик дуже хоче, щоб всі новорічні іграшки знайшлися. Він пропонує скласти за малюнками задачі на знаходження остачі і розв’язати їх.

1.Ведмедик посадив біля свого будинку 4 ялинки. Перед новим роком своїм друзям він подарував 3 ялинки. Скільки ялинок залишилось у ведмедя?

 

2.У ведмедика було 5 дощиків. 2 дощики він віддав друзям. Скільки дощиків залишилось у ведмедя?

 

3.У ведмедика було 8 новорічних кульок. 4 кульки розбились. Скільки кульок залишилось у ведмедя?

 

4.У ведмедика було 5 сніжинок. 2 сніжинки він почепив на вікна. Скільки ще сніжинок залишилось у ведмедика?

 

5.У ведмедика було 7 гірлянд. 3 гірлянди він повісив над дверима. Скільки гірлянд залишилось для ялинки?

 

- От і виконали ми прохання ведмедика. Сподобалась вам ялиночка?

2.Робота з індивідуальними картками. Самостійна робота.

10-3            4-3     4+3

8-3          6-3     3+3

5-2          2+3     7-3

     Дід Мороз дарує вам новорічні чобітки для подарунків, а чобітки з сюрпризом - треба обчислити самостійно приклади на картках.

 

 

V. Підсумок уроку.

      Адже скоро вже Новий рік. Ми його чекаємо з нетерпінням, бо він приносять усім людям радість, усмішки і приємні зустрічі.  А чи сподобався вам наш урок, чи  корисним і цікавим він був для вас? Якщо так, то візьміть сніжинки, які є у вас на партах і прикрасіть ними нашу класну кімнату.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2018
Переглядів
2162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку