Конспект уроку з математики для 1 класу на тему " . Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел. "

Про матеріал

Цей урок дає можливість закріплювати навички табличного додавання і віднімання,уміння розв'язувати задачі, практично користуватися одиницею вимірювання об'єму рідини – літром; розвивати логічне мислення,обчислювальні навички, кмітливість; виховувати бажання вчитися.

Перегляд файлу

                                           МАТЕМАТИКА

Тема.  Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел.

Мета:  закріплювати навички табличного додавання і віднімання,уміння розв’язувати задачі, практично користуватися одиницею вимірювання об’єму рідини – літром; розвивати логічне мислення,обчислювальні навички, кмітливість; виховувати бажання вчитися.

zvonokОбладнання: банки на 1,2,3 л, таблиця,ілюстрації,плакат « Лісова школа», малюнки тваринок.

Перебіг уроку

I. Організація класу        

                                       Дзвоник весело лунає.

                                       До уроку закликає.

                                       За парти тихенько сідаємо,

                                       математику  вивчаємо.

II .Повідомлення теми уроку

- Як ви вважаєте,що ми будемо робити на уроці?

img3                                                  Я запрошую всіх вас

                                                  На урок в лісовий клас.

                                                  Приклади обчислити,

                                                  задачі роз’язати,

                                                  нові знання здобути,

                                                  розумниками стати!

III.  Актуалізація  опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка

Це завдання від Сови.

Його слід  вірно  виконати.

- Яке сьогодні число?

- Які цифри знадобилися для його запису?

- Що ви можете розповісти про число 2? 6?

- Назвіть сусідів числа 2; числа 6.

- Як утворити число 2? Число 6?

- Пропишіть ці цифри: 2 2 6 6 22 66 26 62

2. Усний рахунок

а) Розв’язання віршової  задачі.

vinni_puh_pyatachok                                                 Допоможіть звірятам

                                                 задачу розв’язати.

                                                 Вінні Пух пішов на річку,

                                                 упіймав там шість плотвичок.

                                                 Дві він П’яточку  віддав,

                                                 інші у відро поклав.

                                                 Ось питання дітворі:

                                                 Скільки рибок у відрі? ( 6 – 2 = 4)

б)  Гра « Веселі ланцюжки»

                              Попрацюємо колективно:

                              і уважно,і активно!

                              Та покажемо звірятам,

                              як ми вмієм рахувати.

  • Обчисліть ці ланцюжки.

                         7                 8                  10                  6

                       +3                -2                  -6                +3

                       - 4                -4                + 5                 -5

                          6                 2                   9                  4

- Розташуйте  числа  в порядку зростання.

- Яке число зайве? Чому?

- А тепер прочитайте слово                              

1  2  3  4 5  6  7  8  9 10

А Л П І Е Т О Н Р В

 

 

IV.  Опрацювання нового матеріалу

1. Практичне ознайомлення

 - А ви знаєте,що означає це слово?

 - Де ми з цим словом можемо зустрітися?

litra4109915 - Літр – це одиниця об’єму  рідини. ( Демонструю предмети місткістю 1 літр.)

fairy_orange_l_1                                                Дала козичка молока

                                                білкам та зайчатам.

                                                Яке відро у них в руках?

                                                Чим можна виміряти?

2. Робота з підручником.  ( с.72)

Завдання 1

- Розгляньте малюнки. Усі ці предмети містять 1 літр.

-  Що крім води вимірюють літрами?

- 1 літр скорочено записують 1 л

Завдання 2

                                     Перед вами різний посуд,

                                     поруч кенгурятко босе.

                                     Не придумає, хоч плач,

                                     кенгуру таких задач!

- Розгляньте малюнки та складіть задачі.

- Якого виду перша задача? Чому?

- А друга задача?

- Поясніть їх розв’язання.

ФІЗХВИЛИНКА

Завдання 3

                           Самостійно попрацюємо:

                           поміркуєм, порахуєм.

- Складіть приклади.

- Що знаходили, розв’язуючи  приклади?

- Які математичні дії використовували?

- Як називаються числа при додаванні? При відніманні?

- Складіть приклади на дві дії.

3. Робота в зошиті на друкованій основі ( с.62)

а) Складання та розв’язування задач за малюнком. (завд.2)

б)  Творча робота над задачею. (завд.3)

в) Гра « Знайди помилку» (завд.6)

                            Вовчисько в школу не ходив

                            та уроки він не вчив.

                            І тому, малята,

                            не вмів вовчисько рахувати.

                            Ви йому допоможіть,

                            помилки  усі знайдіть .

ФІЗХВИЛИНКА

г) Завдання з логічним навантаженням.  (завд.4)

                           Ця задачка особлива:

                           подарунок  для кмітливих!

г)  Гра « Знайди невідомий компонент»

4. Геометричний матеріал.

                                     До нас тваринки прийшли

                                     Та завдання принесли.

                                     Хочуть ці звірятка

                                     Загадати вам загадки.

  Ось загадка непроста:

не маю жодного кута.

Фігура я геометрична,

Не круг,а дуже симпатична. (Овал)

• Чотири маю сторони,

усі однакові вони.

Всі четверо кутів – прямі,

ім’я моє назвіть самі. (Квадрат)

• Немов натягнута струна,

така рівнесенька вона.

Початку і кінця нема.

Що це за лінія? (Пряма)

• У нього всього є по три:

три сторони і три кути,

вершин у нього також три,

як не крути,як не верти! (Трикутник)

• Не маю жодного кута.

На сонце дуже схожий я.

Скоріш назвіть моє ім’я!(Круг)

5. Робота в групах.

Кожна група отримує геометричні фігури , які зустрічалися в загадках. Завдання кожної  групи створити цікаву істоту з цих фігур,придумати їй  ім’я.

V. Підсумок уроку

Зробимо останній крок:

Підсумуємо урок.

- Що ми вчилися робити на уроці?

- Про що ви дізналися на уроці?

- Що вимірюють літрами?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Bernadska Lidia
    за яким підручником складений урок?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 липня 2018
Переглядів
7131
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку