Тема. Задачі на знаходження суми і різниці
Мета: : формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми і остачі, закріплювати знання про структурні елементи задачі, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення.
Формувати життєвонеобхідні компетентності першокласників: предметну (вчити складати задачі за малюнком і коротким записом і розв'язувати їх); соціально-громадянську (бажання ділитися своїми знаннями з іншими; приходити на взаємодопомогу, співпрацювати з партнерами); когнітивну (мислення, пам'ять, інтерес, творчу ініціативу, старанність, охайність).
Обладнання: малюнок із зображенням зайчика, картки з ейдетики, таблиця «Задачі на знаходження суми і різниці», підручник С.П.Логачевської, зошит(Логачевська С.П. Математика. Зошит для 1 класу. — 2018, Літера ЛТД), презентація до уроку
Перебіг уроку
І. Організація учнів до уроку. Емоційний настрій
Добрий день! У добрий час
Радо ми вітаєм вас!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок. По дорозі до школи я зустріла зайчика, який дуже сумував, бо не міг потрапити додому (вчитель демонструє малюнок зайчика).
- Скажіть, скільки друзів у зайчика? (слайд 3)
- Я запросила його до нашого класу з тією думкою, що ви допоможете йому згадати склад числа 10.
- А дорога зайчика пролягатиме через ліс, у якому зустрінете різних звірів, які пропонуватимуть вам цікаві завдання. За правильні відповіді звірі даруватимуть яблука. А в яблуках багато вітамінів, і дітям необхідно їсти цей фрукт, щоб рости міцними, здоровими і розумними.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
- Яку треба виконати дію, якщо в задачі є слова: приїхав, прилетів, прибіг, досипав, купив?
- Яку дію треба виконати, якщо в задачі є слова: поїхав, пішов, полетів, зрізав, витратив?
- Для того, щоб ви гарно розв’язували задачі, повторимо структурні елементи задачі (слайд 5)
Задача.
Умова: У мавпочки було 2 банани, потім вона зірвала ще 1 банан.
Запитання: Скільки бананів стало у мавпочки?
Розв’язання: 2+1=3(б.)
Відповідь: 3 банани.
ІІІ. Повідомлення теми уроку та вивчення нового
-Сьогодні ми будемо розв’язувати задачі на знаходження суми і різниці
«Напишіть» у повітрі носом і підборіддям цифри від 7 до 10.
ІV.Усвідомлення нового матеріалу
І-й етап
1-й в. – Самостійно складіть задачу за коротким записом і розв’яжіть її.
2-й в. – Розгляньте підказку. Складіть задачу і розв’яжіть ії.
Перевірка завдань. Слухають усі.
ІІ-й етап
1-й в. – Творча робота. Поставте запитання і розв’яжіть задачу.
2-й в. Колективно розглянути умову задачі, а самостійно її розв’язати.
Перевірка завдань. Слухають усі.
V. Повторення нового матеріалу і раніше вивченого
1. Спільне завдання 3, с.58. Зробити колективно висновок.
2. Руханка
3. Самостійне виконання завдань 1–3 в робочому зошиті
3. Робота в групах (формування предметно-когнітивної компетентності)
VІ. Рефлексія. Підсумок уроку.
- Яку дію треба виконати, якщо в запитанні є слова: “всього”, “разом”?
- Якою дією дізнаємося про решту предметів?
Учитель. Ось і добрався наш зайчик до своєї хатинки. Він радіє і дуже вдячний за вашу допомогу. Тільки дружба, взаємодопомога, співпраця, співпереживання допомогли йому подолати усі перешкоди. А тепер допоможіть зайчикові відшукати зайвий предмет.
1. Чи сподобалась вам подорож?
2. Що було цікавим?
3. Що корисного ви дізналися на цьому уроці?
4. Яке завдання було важким?
5. Як ви думаєте, чи можна вважати наш урок вдалим?
Ось уроку і кінець.
Хто працював — той молодець.
А хто не хтів і лиш сидів,
То той лиш лиха наробив.
А вдома, тварини просять дуже,
Побільш задач розв'язуй, друже.
Памятка