Конспект уроку з математики у 2 класі за підручником С.Скворцової, О.Онопрієнко
Тема уроку. Досліджуємо квадрат
Мета уроку. Ознайомити учнів з характерними рисами квадрата; продовжити роботу по вдосконаленню техніки усної лічби; формувати навички аналізу задачі, умінь розв'язувати задачі з геометричним матеріалом;формувати вміння знаходити числові значення буквених виразів. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, просторову уяву. Виховувати спостережливість і допитливість.
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вправа «Мікрофон»
- Добрий день, дорогі учні! Ми починаємо урок. А на уроці ми…
Оберіть зі списку якостей ті, які б взяли з собою сьогодні на урок. Обґрунтуйте свою відповідь.
• уважні • розгублені
• розумні • активні
• організовані • кмітливі
• галасливі
- То ж девізом нашого уроку будуть слова :
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним, уважним будь!
І про кмітливість не забудь!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Геометричний матеріал
— Яка фігура не є многокутником?
2. Гра «Продовжіть речення»
У косинця один кут прямий, а два інших... гострі
Кут, менший від прямого кута, називають … гострим кутом.
Кут, більший від прямого, називають … тупим кутом.
За допомогою косинця знайдіть у п’ятикутнику прямі, тупі кути й гострий кут.
3. Гра «Віконечка»
4. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
11; 22; 33; ... ; ... ; ... ; ... ; ... ; ...
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся,
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота. Пояснення нового матеріалу
Я прочитаю Вам казку. Вона незвичайна, математична, і називається «Родичі».
Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма
людьми, оскільки при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: «Подивіться, який у мене красивий вигляд: сторони мої всі рівні, кути всі прямі. На світі немає фігури красивішої від мене!»
Учитель показує малюнок.
Ходив Квадрат по світу, і стало йому самотньо: ні з ким поговорити і попрацювати в хорошій і дружній компанії, адже весело і легко буває тільки з друзями. І вирішив Квадрат пошукати родичів... «Якщо зустріну родича, то відразу його взнаю, — думав Квадрат, — адже він має бути схожий на мене».
Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру (учитель показує прямокутник).
Придивився Квадрат до неї і побачив щось знайоме. «Як тебе звуть?» — запитує.
Квадрат запитує у Прямокутника:
Зраділи фігури, що знайшли один одного. Тепер завжди разом відпочивають та працюють.
Отже, Прямокутник, у якого всі сторони рівні, - КВАДРАТ.
2.Робота за підручником
Завдання 2 с.77.
Завдання 3 с.77.
V. Фізкультхвилинка
По стінах кабінету розвішені картки із зображенням вивчених геометричних фігур. Учитель називає фігуру, діти знаходять її поглядом.
Приклади 4 с.77
Самостійна робота( 1 варіант- 1верхній рядок; 2 в. – 2 нижній рядок).
Два учні за дошкою. Взаємоперевірка.
Задача 5 с.77
Завдання 6 с.77
Якщо а=6, то а+8=6+8=14
Якщо а=34, то а+8=34+8=42
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Розв'язування логічних задач
- На дереві сиділи три пташки. До них прилетіли ще дві пташки. Кіт підкрався й схопив одну пташку. Скільки пташок залишилося на гілці? (Жодної)
- Сума трьох парних чисел дорівнює 12. Напиши ці числа, якщо відомо, що доданки не рівні між собою. __ + __ + __ = 12. (2 + 4 + 6 = 12)
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.