Конспект уроку з математики для 2 класу на тему " Досліджуємо квадрат "

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 2 класі за підручником С.Скворцової, О.Онопрієнко. Учні ознайомляться з характерними рисами квадрата; продовжать роботу по вдосконаленню техніки усної лічби; формуватимуть навички аналізу задачі, умінь розв'язувати задачі з геометричним матеріалом.
Перегляд файлу

Конспект уроку з  математики  у  2 класі  за підручником С.Скворцової, О.Онопрієнко

Тема уроку.  Досліджуємо  квадрат

Мета уроку.  Ознайомити учнів з характерними рисами квадрата; продовжити роботу по вдосконаленню техніки усної лічби; формувати навички аналізу задачі, умінь розв'язувати задачі з геометричним матеріалом;формувати вміння знаходити числові значення буквених виразів.  Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, просторову уяву.  Виховувати спостережливість і допитливість.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вправа «Мікрофон»

- Добрий день, дорогі  учні! Ми починаємо урок. А на уроці ми…

Оберіть зі списку якостей ті, які б взяли з собою сьогодні на урок. Обґрунтуйте свою відповідь.

• уважні             • розгублені

                                          • розумні             • активні

                                          • організовані      • кмітливі

• галасливі

- То ж девізом нашого уроку будуть слова :

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним, уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Геометричний матеріал

— Яка фігура не є многокутником?

image74

2. Гра «Продовжіть речення»

У косинця один кут прямий, а два інших... гострі

Кут, менший від прямого кута, називають …  гострим кутом.

Кут, більший від прямого, називають …  тупим кутом.

За допомогою косинця знайдіть у п’ятикутнику прямі, тупі кути й гострий кут.

3. Гра «Віконечка»

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image074.jpg

4. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

11; 22; 33; ... ; ... ; ... ; ... ; ... ; ...

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся,

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота. Пояснення нового матеріалу

Я прочитаю Вам казку. Вона незвичайна, математична, і називається                  «Родичі».

Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма
людьми, оскільки при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: «Подивіться, який у мене красивий вигляд: сторони мої всі рівні, кути всі прямі. На світі немає фігури красивішої від мене!»

Учитель показує малюнок.

  •     Назвіть цю фігуру, діти! (Квадрат).
  •     Як ви дізналися? (Сторони рівні, кути прямі).

Ходив Квадрат по світу, і стало йому самотньо: ні з ким поговорити і попрацювати в хорошій і дружній компанії, адже весело і легко буває тільки з друзями. І вирішив Квадрат пошукати родичів... «Якщо зустріну родича, то відразу його взнаю, — думав Квадрат, — адже він має бути схожий на мене».
Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру (учитель показує прямокутник).

Придивився Квадрат до неї і побачив щось знайоме. «Як тебе звуть?» — запитує.

  •     Дізналися, діти? (Це прямокутник).
  •     Чому він так називається? (У нього всі кути прямі).
  •     А тепер послухайте продовження казки.

Квадрат запитує у Прямокутника:

  •     А ми не родичі з тобою?
  •     Я б теж був радий дізнатися про це, — говорить Прямокутник. — Якщо у нас знайдеться чотири ознаки, за якими ми схожі, це означає, що ми з тобою близькі родичі й у нас може бути одне прізвище.
  •     Давайте допоможемо фігурам знайти такі ознаки, узагальнимо отримані знання (У фігур чотири кути, всі кути прямі, у них по чотири сторони, протилежні сторони рівні.)
  •     А яке ж у них загальне прізвище? (Прямокутники)

Зраділи фігури, що знайшли один одного. Тепер завжди разом відпочивають  та працюють.

  •     Що ж є спільного між прямокутником і квадратом? (У них чотири сторони, усі кути прямі).
  •     Чим вони відрізняються між собою? (У прямокутника рівні лише протилежні сторони, а у квадрата – всі сторони рівні).

Отже, Прямокутник, у якого всі сторони рівні, - КВАДРАТ.

2.Робота за підручником

Завдання 2 с.77.

  • Визначте довжини сторін кожного прямокутника.
  • Чи треба щоразу виконувати чотири вимірювання? (Ні, протилежні сторони одинакові)
  • Чим цікаві прямокутники MCNS i IPTV ? (В них рівні всі сторони і прямі кути)

Завдання 3 с.77.

  • Відшукай довкола себе предмети, що мають  квадратну форму.
  • Знайди серед зображених фігур прямокутники, які не є квадратами. Назви їх.

V. Фізкультхвилинка

По стінах кабінету розвішені картки із зображенням вивчених геометричних фігур. Учитель називає фігуру, діти знаходять її поглядом.

Приклади 4 с.77 

Самостійна робота( 1 варіант- 1верхній  рядок;  2 в. – 2 нижній рядок).

Два учні за дошкою. Взаємоперевірка.

Задача 5 с.77

  • Про що розповідається у задачі? (У задачі розповідається проСашка, який накреслив прямокутники, деякі з них були квадратами)
  • Скільки прямокутників накреслив Сашко? (12 прямокутників)
  • Скільки з них було квадратів ? (7 квадратів)
  • Що потрібно дізнатися у задачі? (У задачі потрібно дізнатися на скільки більше Сашко накреслив квадратів, ніж прямокутників, що не є квадратами)
  •     Чи можемо ми відразу про це дізнатися? (Ні).
  • Чому? (Тому що ми не знаємо, скільки прямокутників, що не є квадратами)
  • Як ми це взнаємо? ( від всих прямокутників(12) віднімемо квадратів(7) і буде 5 )
  • Чи можемо тепер дізнатися на скільки більше Сашко накреслив квадратів, ніж прямокутників, що не є квадратами? (Так)
  • Як ми про це дізнаємось? ( Щоб дізнатися на сільки одне число менше, або більше від іншого, треба від більшого числа відняти менше. Тобто від 7-5=2)
  • Запишіть відповідь (Відповідь: на 2 квадрата більше Сашко накреслив, ніж прямокутників, що не є квадратами)

Завдання 6 с.77

  • Знайди значення зі змінною  а+8, якщо а=6; а=34.

Якщо а=6, то а+8=6+8=14

Якщо а=34, то а+8=34+8=42

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 Розв'язування логічних задач

- На дереві сиділи три пташки. До них прилетіли ще дві пташки. Кіт підкрався й схопив одну пташку. Скільки пташок залишилося на гілці? (Жодної)

- Сума трьох парних чисел дорівнює 12. Напиши ці числа, якщо відомо, що доданки не рівні між собою.   __ + __ + __ = 12. (2 + 4 + 6 = 12)

VІІ. ПІДСУМОК  УРОКУ.

  • Діти, що ж нового ви дізнались, на сьогоднішньому уроці?
  • Що таке квадрат?
  • Що таке периметр?
  • Як його знайти?
  • З чим у Вас виникли труднощі?
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
3444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку