Конспект уроку з математики для 2 класу на тему: "Коло, круг та їхні елементи: центр, радіус, діаметр"

Про матеріал
Урок сприяє формуванню цілісної картину світу, готовності розв’язувати проблеми із застосовуванням досвіду математичної діяльності для вирішення повсякденних задач.
Перегляд файлу

 

Тема. Коло, круг та їхні елементи: центр, радіус, діаметр.

Мета: Вчити розрізняти коло та круг. Ознайомити з елементами кола та круга: центром, радіусом, діаметром. Розвивати вміння розв’язувати сюжетні задачі. Формувати цілісну картину світу, готовність розв’язувати проблеми із застосовуванням досвіду математичної діяльності для вирішення повсякденних задач, уміння працювати в команді.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Дихальні вправи.

Згадайте  правила результативної  роботи на уроці

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Отож розпочинаємо.

 

ІІ. Робота над матеріалом уроку

Сл. Назвіть, що ви бачите на слайді? Для відповіді використайте кольорові підказки.

Куля. Коло. Круг.

Сл. Поміркуйте, що спільне для кулі, кола, круга?

Це геометричні фігури.

Чим різняться ці фігури? Куля це просторова геометрична фігура. Коло та круг це плоскі геометричні фігури.

 

Сл. Є багато предметів, які мають форму кулі. Які предмети схожі на кулю?

(Відповіді учнів) Що ви ще не назвали? (Доповнюють за малюнками на слайді)

Сл. Є багато предметів, які мають форму кола. Які предмети схожі на коло?

(Відповіді учнів) Що ви ще не назвали? (Доповнюють за малюнками на слайді)

Сл. Є багато предметів, які мають форму круга. Які предмети схожі на круг?

(Відповіді учнів) Що ви ще не назвали? (Доповнюють за малюнками на слайді)

Ми бачимо, що життя сучасної людини тісно пов’язане з математичними знаннями про геометричні фігури. Адже, щоб виготовити  названі предмети потрібно  знати, де коло, а де круг, чим вони різняться, як правильно накреслити їх. Тому тема нашого уроку «Коло, круг,  елементи кола та круга» Крім того ви дізнаєтесь, яким інструментом креслять кола. У вас попереду завдання на уважність, фантазію та вміння творити.

Сл. Сьогодні нашим помічником буде інструмент для креслення кіл, який називається циркулем. На одній ніжці циркуля голка, а на іншій грифель олівця.

Циркуль підготував для вас відео пояснення. Перегляньте його та поясніть, як розрізнити коло та круг?

Сл. Коло це лінія. Якщо накреслити  коло та заштрихувати  його, то це вже буде круг.

 коло круг

Для виконання наступних завдань приготуйте цифри 1 – 9.

Сл.Знайди круги. (В учнів 1 – 9)

Сл. Знайди кола. (В учнів 1 – 9)

Сл.Що зайве? (Круг серед кіл)

Сл.Що зайве? (Коло серед кругів)

Сл.Що зайве? (Коло серед многокутників)

 

Сл. Про що  ж розповість вам цируль у наступному відео поясненні? Увага на екран.

Коли циркулем креслили коло, то залишився отвір від голочки.  Поставили тут точку. Цю точку називають центром кола. Отже коло  має центр.

C:\Users\Pilot\Desktop\Снимокцй.JPGНа дошці схема - опора

Сл. Що ви бачите на екрані?

Коло з центром О.

Що зробили? На колі поставили точку.

Що зробили далі? З’єднали відрізком центр кола та цю точку.

Ці відрізки називають радіусом. Відрізок, який з’єднує  центр кола і будь – яку точку на колі називають радіусом.

 Скільки радіусів накреслили? (4)

Отже ще один елемент кола це радіус.

C:\Users\Pilot\Desktop\Снимокцй.JPG

Сл. Так – Ні  Це радіус? Чому ні?

Сл. Відеопояснення. Що бачите на екрані? Коло з центром О. Де поставили точки? На колі.

Відрізок, який з’єднує дві точки кола та проходить через центр називають діаметром. Скільки діаметрів накреслили? (3)

C:\Users\Pilot\Desktop\Снимокцй.JPG

Сл. Так – Ні. Це діаметр? Чому ні?

Як ви вважаєте, чи можна накреслити рівне гарне коло без циркуля?

Виявляється можна. Допомогти вам можуть скріпка та два олівця. Спробуйте використати їх так, щоб накреслити коло.

Сл. Відео. Спробуйте це зробити тепер. Це завдання ви можете запропонувати дома або друзям.

Такі відео називаються лайфхаками. Тобто корисними порадами, які допомагають в різних ситуаціях.  Чи корисною була ця порада?

Фізкультхвилинка

А тепер розв’яжемо задачі з нашого шкільного життя.

  1. Вчителька принесла на урок 24 круга. Скільки ось таких сніговиків  ви зможете зробити? 24 : 3 = 8 (сн.)
  2. Хлопці нашого класу вирізали на уроці трудового навчання  по 2 круга кожен. Скільки всього кругів вирізали хлопці?  2 · 5 = 10 (кр.)

 

  1. Дівчата нашого класу вирізали на уроці трудового навчання по 3 круга кожна. Скільки кругів вирізали дівчата? 3 · 6 = 18 (кр.)
  2. Скільки всього кругів вирізали всі учні класу? 10 + 18 = 28 (кр.)

З окремих кругів можна скласти дещо цікаве. Кого можна скласти маючи чорні та червоні круги? А що з жовтих кругів?

За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонечко)

Ця червона намистинка

Має крильця у краплинках,

Невеличка, гарна дуже,

Упізнай її, мій друже —

На твою долонечку

Прилетіло…(сонечко).

Я пропоную скласти вам з кругів комаху сонечко та сонечко, яке нас зігріває. За необхідності скористайтесь підказкою.

C:\Users\I\Desktop\Снимок.PNGПідбиття підсумків уроку Які геометричні фігури вивчали на уроці? Назвіть елементи кола та круга? Чи корисним був урок?

Яким лайфхаком  ви тепер можете поділитися з друзями? Коли було найцікавіше?

 

Домашнє завдання. Картка. С. 90 №579

 

 

C:\Users\Pilot\Desktop\Снимокббб.JPG 

 

 

 

 

Використані джерела:

http://zagadki1.ru/ua/zagadka/tsya-chervona-namystynka.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку