Урок " Взаємозв`язок дій додавання та віднімання"

Про матеріал
Розробка уроку за програмою Р.Шияна, підручник Гісь, Філяк. Відкритий урок створений відповідно до нового Державного стандарту початкової освіти НУШ
Перегляд файлу

Тема . Взаємозв'язок дій додавання і віднімання.

Мета : на основі розгляду малюнків і практичних дій з предметами закріпити  

             взаємозв'язок дій додавання і відні­мання,

             тренувати   учнів складати, читати і розв'язувати приклади на додавання      

             і  віднімання за малюнками,

             вправляти  у  розв’язуванні задач ,

             розвивати  логічне  мислення , обчислювальні  навички , комунікативну 

             та  пізнавальну  компетентності   ,

             виховувати  інтерес  до  математики . 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Будем працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці.

 

Станьте діти всі рівненько,

посміхніться всі гарненько,

Любі діти, в класі гості в нас зібрались,

З ними дружно привітаймось,

Їм голівкою кивнем

І урок наш розпочнем.

 

ІІ. Мотивація.

2.1 Вправа «Мій настрій» та «Очікування»

2.2 Сьогодні  ми  з  вами , діти , вирушимо  у  подорож  , але щоб дізнатися, на чому ми будемо подорожувати, вам потрібно виконати завдання. Гра «Шифрувальник» ( по групах)

 

 

 

 

 

Ця  подорож  дуже  відповідальна . щоб  не  потрапити  в  полон  до  піратів , ви  повинні  правильно  , уважно  виконувати  всі  завдання , точно  відповідати  на  запитання .Якщо гарно попрацюєте, отримаєте скарб.

 

 

 

 

Молодці! Тепер ми сміливо можемо вирушати в нашу подорож. 

 

III. Актуалізація опорних знань

3.1 Усний рахунок

Але  що це ? Чому  наш  корабель  не  може  поворухнутися ?

       Його  тримає  русалка !

 

 

 

       Вона  підготувала  для  вас  завдання і  відпустить  наш  чарівний  кораблик  лише  тоді , коли  ми  виконаємо його.

  • Знайди зайве число
  • Розташуй числа у порядку зростання ( склади вежу )

 

  • Розташуй числа у порядку спадання

 

                

 

Молодці!Ви впоралися із завданнями і русалонька відпускає наш корабель.

 

3.2 Робота в зошиті

На  кожному  кораблі  є  бортові  журнали , в  яких  капітани  записують  все , що  відбувається  у  рейсі. Нашими  бортовими  журналами  будуть  зошити   . Відкрийте  їх , покладіть  правильно .

 Записуємо число , Класна робота

                  12 листопада

                Класна робота

  • Каліграфічна хвилинка число 12
  • Математичний диктант
  1. Сума чисел 15 і 5
  2. Наступне число для числа 39
  3. Перший доданок 13, другий – 14. Знайдіть суму
  4. Сусіди числа 46
  5. Наступне число для числа 68

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА  ( обмінюємося зошитами із сусідом по парті)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

        Наш  корабель  підходить  до  острова  папуг !  Вас  зустрічає  папуга Гоша 

 

( Робота з демонстраційним матеріалом. Пояснення зв'язку дій дода­вання і   

        віднімання.)

     

  На дошці — силуетні картинки:15 АНАНАСІВ і 10 БАНАНІВ.

 

  • У Гоші на ОСТРОВІ  виросли ананаси і банани.. Допоможемо йому, малята,

     гарний урожай зібрати.

  • Скільки ананасів зібрав Гоша ?
  •  Скільки бананів?
  • Який прик­лад треба скласти, щоб дізнатись, скільки всього ФРУКТІВ   

    зібрав Гоша?

Запишемо приклад:15 + 10 = 25.

 

  • Як називається кожне з чисел у прик­ладі на додавання?

 

  • Банани  Гоша  віддав сусідові.

    - Який приклад мож­на скласти?

 

      (Учні записують приклад: 25—10=15.)

 

     Прочитайте його, нази­ваючи числа так, як у прикладі на додавання. (Від  

        суми 25 відняли другий доданок 10, одержали перший доданок 15 )

 

   -  А  якби  Гоша  віддав сусіду  ананаси , який  приклад  ви  склали  б  тоді ?

         ( 25 — 15 = 10.)

 

  • Прочитайте всі приклади, які ми записали. Чим вони подібні? Чим   

     різняться? Як ми їх складали? (Спочатку складали приклади на додаван­ня,  

     а потім на віднімання.)

Отже, якщо від суми відняти один з доданків, дістанемо другий доданок.

З одного прикладу на додавання, можна скласти два приклади на віднімання.

                           

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

 

4.1  Далі  вирушаємо  на  острів  слонів .             

Маленьке   слоненятко  давно  чекає  гостей . Воно дуже любить математику і просить допомогти виконати завдання, з підручника ст 55 № 3

 

РОБОТА В ГРУПАХ. Складання прикладів на додавання і віднімання за числовими  трійками.

 

 

4.2 ОСТРІВ ЗАДАЧ

Читання задачі учнем.

  • Яка умова задачі?
  • Яке запитання в задачі?
  • Чи можемо ми одразу знайти, скільки іноземних кораблів захопили пірати?

 

Задача

Розв’язання:

88-23= 65( к.)

Відповідь: захопили 65 кораблів

 

Молодці, діти! Ви виявилися спритнішими ніж пірати та вирішили всі завдання. Тепер  ви можете отримати скарб та наш корабель спокійно може повертатися додому.

 

V. . Підсумок

   - Чи  сподобалась  вам  наша  подорож?

   - Чого  навчилися  протягом  рейсу ?

   - Що  цікавого  бачили ?

   - Як  ви  вважаєте , чи  можна  назвати  наш  рейс  вдалим ?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрова Валентина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2020
Переглядів
4117
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку