Тема :Ознайомлення з таблицею множення числа 4. Закріплення таблиці множення та ділення на 2 і 3. Робота над задачами
Мета: актуалізувати знання таблиць множення та ділення чисел 2-3; ознайомити учнів із таблицею множення числа 4; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння розв'язувати складені задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати охайність, старанність.
Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, цеглинки LEGO.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення: урок-пригода.
Освітні галузі: математична, природнича
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
Ми урок розпочинаєм,
Математику вивчаєм.
2. Мотивація навчальної діяльності
Перегляд уривка з м/ф « Щенячий патруль»( Рятівники.)
—Тваринок якої професії ви побачили?
— Сьогодні, діти, я і мої помічники запрошуємо вас до Математичного патруля ,попрацюємо рятівниками. Хто такий рятівник?
3. Усні обчислення. Розв'язування ланцюжків прикладів
— Щоб переконатися в тому, що ви зможете виконати цю роль, хочу вас перевірити. Коли я йшла на урок, мене зустрів листоноша і передав шифрування. Хто спробує їх розшифрувати?
4. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 4
— Рятівник записує у блокнот усі свої добрі вчинки, тому давайте і ми з вами запишемо цифру якій сьогодні допоможемо! А щоб її написати вам слід відгадати загадку!
• Гордовита, ніби зірка.
Ви вгадали? Це... (четвірка).
5. Повідомлення теми і мети уроку
— Рятівник повинен бути дуже уважним.
— Що показує нам Скай?( множення на 4)
— Нам належить провести рятувальну операцію та врятувати таблицю множеннч на 4.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Актуалізація знань про компоненти дій та порядок дій у виразах, що мають множення або ділення
— Отже, операція починається... А для того щоб приступити до рятування лід перевірити вашу готовність , а щоб це зробити пропоную вам пригадати математичні дії та їх компоненти.
— Супер! До рятувальної операції готові! А тепер переходимо до першого завдання ! Допожіть Гонщику правильно розв’язати вирази. Яку дію виконаємо першою у виразі без дужок? Яку дію виконаємо першою у виразах із дужками? Виконайте завдання
2. Актуалізація знань замінювати множення додаванням однакових доданків
—А чи знаєте ви що рятувальник повинен бути розумним. І от до нашої команди порятунку звернувся Маршал . Діти чи готові ви йому допомогти? ( так) Замініть множення додаванням. Обчисліть вирази.
https://youtu.be/9GU7Kn_b6oc
3. Створення «Асоціативного куща»
— Де ви зустрічали четвірку?
4. Ознайомлення з таблицею множення числа 4
— Миші намагаються завадити нашій рятувальній операції . Вони не торкалися виразу ліворуч, але погризли з правої сторони. Наш Здоровань втратив частину інформації ,яка допоможе нашій команді! І ми не зможе вивчити табличку множення на4 тому ми негайно маємо допомогти нашому другу замінити вирази на додавання множенням та відновити всю інформацію.
— Прочитайте таблицю множення числа 4.
— Що ви помітили у відповідях таблиці множення числа 4? Як вони утворюються? (Кожна наступна відповідь утворюється додаванням числа 4 до попереднього результату.)
5. Первинне закріплення таблиці множення числа 4
— Зараз ви будете самостійно вивчати матеріали справи — порівняння. Обчисліть добутки, скориставшись таблицею множення.
6. Актуалізація розуміння поняття «удвічі довший»
Рятувальник натрапив на стежку, по якій ішов Роккі . Виміряйте її довжину. Інші рятувальники сказали, що далі він пішов стежкою вдвічі довше. Обчисліть довжину цієї стежки.
7. Формування вмінь розв'язувати задачі
— Ви як професійні рятувальники повинні висувати здогади, припущення. Пропоную вам розв'язати задачі.( номера з підручника)
8. Удосконалення вмінь розв'язувати задачі
— Складаємо схожу задачу та розв’язуємо їх!
— Сьогодні ви стали справжніми РЯТУВАЛЬНИКАМИ ! Операцію виконано, матеріали вивчені! Діти , ви чудово попрацювали!
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА(рефлексія)
1. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон»
— Винесіть результат: де була помічена цифра 4? (У таблиці множення.)
— З чим ви впоралися легко?
— Над якими завданнями довелося більше помізкувати?