УРОК МАТЕМАТИКИ «ШУКАЄМО ШЛЯХ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНОЇ ЗАДАЧІ»

Про матеріал
МЕТА: формувати в учнів предметні компетентності: • формувати вміння міркувати від запитання задачі до числових даних; • вдосконалювати обчислювальні навички,розпізнавати види кутів; • вчити коментувати свої дії під час виконання обчислень; • розвивати увагу, самостійність, допитливість,спостережливість,логічне мислення,творчі здібності; • поповнювати словниковий запас учнів математичними термінами; • стимулювати інтерес до вивчення математики; • виховувати культуру математичного мовлення,впевненість у своїх силах,взаємодопомогу. Формування ключових компетентностей: • математичної(застосовувати математику у реальному житті); • вміння вчитися(формувати вміння оцінювати свої результати); • соціальну(розвивати здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами в парі,групі).
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

ДЕПАРТАМЕНТ з ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

 

«ГІМНАЗІЯ №17» КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

УРОК МАТЕМАТИКИ

 

 

«ШУКАЄМО  ШЛЯХ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНОЇ ЗАДАЧІ»

 

 

2-ий КЛАС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Грицай Світлана Анатоліївна,

 

спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА:  формувати в учнів предметні компетентності:

        

  • формувати вміння міркувати від запитання задачі до числових даних;
  • вдосконалювати обчислювальні навички,розпізнавати види кутів;
  • вчити коментувати свої дії під час виконання обчислень;
  • розвивати увагу, самостійність, допитливість,спостережливість,логічне мислення,творчі здібності;
  • поповнювати словниковий запас учнів математичними термінами;
  • стимулювати інтерес до вивчення математики;
  •  виховувати культуру математичного мовлення,впевненість у своїх силах,взаємодопомогу.

Формування ключових компетентностей:

  • математичної(застосовувати математику  у реальному житті);
  • вміння вчитися(формувати вміння оцінювати свої результати);
  • соціальну(розвивати здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами в парі,групі).

 

 

ОБЛАДНАННЯ : ілюстративний та роздавальний матеріал;

                              схеми задач;

                              таблиця кутів: прямий,гострий,тупий ;

                              косінець,лінійка;

                             презентація до «Хвилинки-цікавинки»

ТИП УРОКУ:       урок формування навичок і вмінь.

 

                                                       ХІД УРОКУ

 

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА.

     1.Організація класу.    Вправа «Привітання»

       -Ось і пролунав дзвінок,

         Розпочався наш  урок.

         Шануймося.

        -Сідає- краса, а потім-сила.

   - «  Наш урок сьогодні

          Науці присвячується,

          Що математикою в нас

          З любов’ю називається!»

      2.Створення ситуації успіху.

        -Візьміть собі у кулачок

          Хороший настрій на урок!

        -На уроці ми будемо:

        -Не просто слухати,а чути.

        -Не просто дивитися,а бачити.

        -Запам’ятовувати,розповідати.

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ.

           «Математика - наука точна і серйозна.

             І прожити нам без неї навіть дня не можна!»

           - У нас є три хвилинки для розумової розминки.

1.Усні обчислення  

       а)      Обчислити ланцюжки:-

Відповіді:  48,53,5,89,13,6,61.

           -  66,71,63,72,30,36,27,30.

       - Назвіть найменше число.

      - Назвіть найбільше число.

        б)   - Як називаються числа при дії додаванні?

              - Як знайти невідомий доданок?

              - Знайдіть другий доданок:

                           4+?=36            65+?=66

                          54+?=57             3+?=75  

                            3+? =44          36+?=38

         в)  Оголошується Бліц-турнір «Ерудит»

               *Знак для позначення дії віднімання. (Мінус)

               *Мистецтво писати красиво. (Каліграфія)

               *Чотирикутник,у якому всі кути прямі,а сторони  рівні . (Квадрат)

               *Похибка  у діях при обчисленні. (Помилка)

               *Математичне завдання,що містить умову,запитання,розв’язання та

                 відповідь. (Задача)

               *Які бувають задачі? (Прості .Складені.)

                                  -Згадаємо типи простих задач:

                - на знаходження суми;

                - на знаходження остачі;

                - на різницеве порівняння;

                - на знаходження невідомого доданка;

                - на збільшення числа на кілька одиниць;

                - на зменшення числа на кілька одиниць.

               г) – А з чого складається складена задача?( З кількох простих задач)

              -Ось і підійшли ми з вами до теми нашого уроку.

2. Повідомлення теми і  мети уроку.

    «Шукаємо шляхи розв’язування складеної задачі»

ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  1. –Сьогодні ми будемо вчитися розв’язувати   задачі,міркуючи від запитання задачі до числових даних.

Робота на задачею :

/  Прочитайте сюжетну задачу;

/  Назвіть ключові слова і числові дані;

/   Аналіз задачі:

  • Ця задача складена.
  • Тому що я не можу зразу відповісти на питання задачі.
  • Вона складається з трьох простих задач.
  • А саме:

     - збільшення на кілька одиниць;

     - на заходження суми;

     - на знаходження остачі.

         Отже,  міркуємо від запитання задачі до числових даних.

   - Складання плану розв’язування задачі.

   - Розв’язування задачі.

2. – Тепер настав час відпочинку.

        Проведем   ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ.

  1. Первинне закріплення.
  • В завданні-- ми маємо можливість закріпити пошук розв’язання складеної задачі .

  1.  – На початку уроку ви зазначили,що математика - наука т очна і серйозна.

   Але вона може бути ще цікавою та пізнавальною.

Палац графів Шенборнів (замок Берегвар) - GUIDE.KARPATY.UA                                      «ХВИЛИНКА- ЦІКАВИНКА»  ( Презентація)

 -На заході України,недалеко від міста Мукачево,є  замок Берегвар.Це мисливський дім графів Шенборнів.Казкова споруда  ХІХ століття.Будівля замку має своєрідну родзинку.Він побудований за астрономічним принципом.

Це означає,що кожен елемент споруди має символічне значення.

  • Так,кількість вікон налічує 365 – стільки днів у році.
  • Входів-12 за кількістю місяців у році.
  • Димоходів у палаці – 52,стільки,скільки тижнів у році.
  • А кути замку прикрашають 4 башти, які відповідають за пори року

-Сьогодні у цьому палаці розмістився санаторій «Карпати»

 4. Вправа на уважність.

-А скажіть но мені,будь ласка,любі друзі,а що у замку прикрашають башти?

-Так,це- кути.

-А які бувають кути?

 5. Завдання з геометричним змістом.

-Визначити прямі,тупі.гострі кути за допомогою косінця.

 6.

Самостійне

Активне

Мислення

         

-Самостійно ми працюєм.

 Помилок не буде,факт!

 Всі уважно поміркуєм-

 Вийде добрий результат!

ГРУПОВА РОБОТА

Правила роботи в групі:

*Толерантність.

*Уміти слухати.

*Не перебивати один одного.

*Поважати думку співрозмовника.

 

Завдання для першої групи                Завдання для другої групи

36+6=                                                         90-6=

70-7=                                                          20+15=

30+24=                                                       81-3=                                                    

42-5=                                                          24+8=

 

7. Інтерактивна вправа.Завдання з логічним навантаженням.

Кошики — купити кошик в Києві та Україні | ціна в АШАНВаза для цукерок Тюльпан малюнок Кобальтова сітка ІФЗ купити в Україні -  Імператорський фарфорКоробка цукерок Lindt Diva Pralines 173 g * крок 04/2022: продаж, ціна у  Чернігові. Шоколадні цукерки від "Світ Факторі" - 1308636429

-А чи є серед вас кмітливі?

 Тоді це завдання для вас.

 Увага! Будьте уважні і дуже кмітливі!

 

-У кошик,вазу і коробку поклали печиво,цукерки і яблуко.

-У чому лежать печиво,цукерки і яблуко,якщо

 *Печиво і цукерки не в кошику.

 -Що лежить у коробці, якщо у вазі  не печиво і не яблуко,

   а у кошику не печиво?

 

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

 

1.Підсумок уроку.          Рефлексія.

Інтерактивна вправа «Закінчи речення»

-Я дізнався…

-Тепер я можу…

-Мені було важко (легко)…

-Цікавим було…

Самооцінювання .

Формувальне оцінювання.   

 

 

 

 

 

Використані джерела

 

 1 Державний стандарт початкової освіти 

2  Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.

3  Методичні рекомендації щодо  використання навчального комплекту «Математика.2 клас» від С.О.Скворцової та Онопрієнко   О.В.

 4  Григоренко О.М. /Розв’язування задач./

5 Особливості навчання математики в початковій школі  С.О.Скворцової . https://doi.org/10.32405/2411-1309-2020-25-160-181                            

6  https://naurok.com.ua/profile/132309

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку