Конспект уроку з математики для 3 класу на тему "Додавання і віднімання чисел і межах 1000. Типові задачі.

Про матеріал
Конспект уроку з математики до підручника Григорія Лишенка за новою програмою НУШ. Тема уроку "Додавання і віднімання чисел у межах 1000. Типові задачі".
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел у межах 1000. Типові задачі.

Мета: узагальнити різні способи додавання круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; повторити обчислення значень виразів зі змінними; розвивати мислення; виховувати уважність.

Навчально-методичне забезпечення: мікрофон, картки для роботи в парі, цеглинки LEGO, кубик Блума.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Перевірка готовності до уроку.

Гра «Так чи ні»

Перевіримо, чи готові ви до уроку?

  • Клас готовий працювати? (Так)
  • Додавати й віднімати? (Так)
  • Вчасно руку піднімати? (Так) 
  • Вміло в класі працювати? (Так) 
  • Вирази й задачі розв’зати? (Так)

- Дорогі учні, погляньте на парту. Чи все необхідне у вас підготовлено до уроку?

Підручник, щоденник, зошит, ручка та олівець.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

- У кого виникли проблеми з виконанням домашнього завдання ?

- Всі справилися зі своїми завданнями ?

2. Хвилинка каліграфічного письма

Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки.

                                    Запишіть число:  9 грудня    

           Класна робота

Сьогодні частина завдань буде зв’язана з дорогою….

Щоб дізнатися яка буде каліграфічна хвилинка потрібно виконати завдання. Обрахуйте і дізнаєтесь яка довжина найдовшого моста в Україні.

Парна робота   480 + 20

                                    - 450

                                    -33 =17                                                                                 (Міст проходить через Кременчуцьке водосховище і є важливою транспортною артерією області. Ця гребля - найбільша в Україні: разом із мостом її довжина сягає майже 17 кілометрів.)

Від нашого населеного пункту до моста в місті Черкасах приблизно 120 км. Скільки кілометрів має проїхати водій щоб переїхати міст.

-  Пропишіть каліграфічно число  137

 

  1.  Усні обчислення

Гра «Хто швидше?»

Робота з презентацією ( цеглинки LEGO)

4. Математичний диктант  

-Запиши число в якому

         8сот. 6 дес.,  1 сот.9 дес.4 од.,   2 сот. 4 дес.6 од.

-запиши скільки сотень, десятків і одиниць має число 375, 222.

-запиши найменше трицифрове число, найбільше трицифрове число 100, 999.

-запиши сусідів числа 257.

  1. Кубик Блума

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розв’язувати приклади на додавання круглих трицифрових чисел різними способами. Продовжимо роботу над розв’язуванням  задачі, будемо розв’язувати вирази з буквеними даними.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу

1) розкладаємо на розрядні доданки

560 + 230 = 500 + 60 +200 +30 = (500+200) + (60+ 30) =700 + 90 =790     (Порозрядне додавання)https://optad360.mgr.consensu.org/icons/branding-ads.svg

До сотень додаємо сотні, до десятків додаємо десятки.

2)  додавання виконуємо послідовно

560 + 230 = 560 + (200 + 30) = (560 + 200) +30 = 760 + 30 = 790

(Додавання частинами)

Спочатку до круглого числа додають сотні, а потім десятки.

3)  заміна круглих трицифрових чисел десятками

560 + 230= 56 дес.+23 дес.=79 дес.=790

(укрупнення розрядних одиниць)

2. Первинне закріплення (с.107, №622)

— Розв’яжіть приклади з коментуванням різними способами.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.

1. Самостійна робота (с.108, завдання 623) математика для себе

360+230=590              540+320=860

160+620=780               270+520=770

2. Групова робота

Усна робота над задачею 624

1)150-20=130(км) – проїхав по шосе.

2) 150+130=280(км) – всього кілометрів проїхав.

3. Робота над задачею (с. 108, задача 625)

Зображення малюнкової схеми на дошці. Цю задачу можна розв’язати двома способами. Як би ви почали розв’язувати цю задачу?

  • Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання?
  • Що ми будемо дізнаватися в 1 дії? (скільки кілометрів автобуси вже проїхали)
  • Якою дією будемо дізнаватися? (дія додавання)
  • Чи можемо тепер дізнатися на якій відстані один від одного були в ту мить автобуси?
  • Якою дією будемо дізнаватися? (дія віднімання)

 

  1. 60 + 70 = 130(км) – проїхали автобуси за годину.
  2. 280 – 130 = 150 (км)

Відповідь: на відстані 150 кілометрів один від одного були в ту мить автобуси.

2 спосібhttps://optad360.mgr.consensu.org/icons/branding-ads.svg

  1. 280 – 60 = 220 (км) – від міста до першого автобуса;
  2. 220 – 70 = 150 (км)

Відповідь: на відстані 150 кілометрів один від одного були в ту мить автобуси.

4.Творча робота над задачею 626

  1. 12 : 3 = 4 (км) – пішохід за 1 годину;
  2. 4 + 5 = 9 (км) – велотурист за 1 годину.
  3. 4 * 9 = 36(км)

Відповідь: велотурист за 4 години пройшов 36 кілометрів.

 

Робота над оберненою задачею

1)12:3=4(км) - пішохід за 1 годину;

2)36:4=9(км) - велотурист за 1 годину.

3)9-4=5(км)

Відповідь: на 5 км більше проїзджав велотурист за одну годину, ніж проходив пішохід.

5.Скласти рівняння за схемою №627

        260+ х = 480

        Х=480-260

        Х=220

        260+220=480

        480=480

6.Усна лічба (с. 109, завдання 628)

- Обчисліть значення буквених виразів Відповіді: 4; 8; 6; 9; 2; 5; 7.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

- Які завдання на уроці були найскладнішими?

- Які завдання вам сподобалися? Чому?

Вправа «Мікрофон»

-На уроці я запам’ятав….

-Найкраще мені вдалося…

-Урок завершую з настроєм…

Оцінювання.

- Ви молодці! Гарно працювали під час уроку!

Картки для самооцінювання для нуш

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
2284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку