До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з математики для 5-го класу на тему "Додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал

Засвоєння нового матеріалу повинно бути побудоване просто та доступно для кожного учня. Що може бути краще, ніж коли учні під керівництвом вчителя самостійно формулюють нові правила. Основною метою даного уроку є засвоєння правил додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками та формування вмінь розв'язування вправ, які передбачають вкиористання цих правил.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика

5 клас

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Косенчук О. О.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Мета: домогтися засвоєння правил додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння розв’язувати вправи, які передбачають додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; розвивати вміння логічно мислити; виховувати старанність, наполегливість.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірка письмових завдань

1.1. Колективно № 1049

1.2. За готовими відповідями на екрані

1.2.1. № 1043; № 1047

1.2.2. № 1052; № 1055

2. Фронтальне опитування

  • Що показує знаменник дробу?
  • Що показує чисельник дробу?
  • Що означає риска дробу ?
  • Який дріб називають правильним?
  • Який дріб називають неправильним?
  • Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
  • Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?
  • Як порівняти правильний дріб із неправильним?
  • Як перетворити  мішане число у неправильний дріб?
  • Як перетворити неправильний дріб у мішане число?

 

ІІІ. Формулювання теми та мети уроку

Задача 1. В кінотеатрі 3 зали. В першій залі 60 місць, в другій залі – 40 місць, в третій залі – 30 місць. Скільки всього місць в кінотеатрі?

60 + 40 + 30 = 130 (місць)

Задача 2. В магазин привезли хліб. За перший день продали 176кг хліба, за другий день – 145кг хліба. На скільки кілограмів хліба привезли в магазин більше першого дня?

176 – 145 = 31 (кг)

Задача 3. Маса огірка кг, а маса помідора на кг менша від маси огірка. Яку масу мають помідор та огірок разом?

Після обговорення учні доходять висновку: щоб знайти масу помідора та огірка разом, потрібно від маси огірка відняти .

Отже, завдання нашого уроку: навчитися додавати та віднімати звичайні дроби з однаковими знаменниками.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

  1. За допомогою якої дії знаходять суму чисел?
  2. Як називають компоненти додавання?
  3. Як знайти невідомий доданок?
  4. За допомогою якої дії знаходять різницю чисел?
  5. Як називають компоненти віднімання?
  6. Як знайти невідоме зменшуване? Як знайти невідомий від’ємник?

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Задача 4. Паша та Юля мають плитку шоколаду. Яка складається з 12 клітинок. Паша з’їв 3 клітинки, а Юля – 2 клітинки. Яку частину шоколадки вони з’їли разом?

Після обговорення задачі учні самі формулюють правило додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками: Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, треба додати їхні чисельники, а знаменник залишити той самий.

 

 

 

2. Віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Задача 5. Намалювали круг. Розділили на 8 рівних частин. Потім витерли 4 частини. Яка частина круга залишилася?

 

 

 

Потім знову витерли 3 частини. Яка частина круга залишилася?

 

 

 

Правило віднімання: Щоб відняти дроби з однаковими знаменниками, треба від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника, а знаменник залишити той самий.

 

 

 

Розв’язання задачі 3.

1) – маса помідора

2)

Відповідь: помідор та огірок разом мають масу кг.

 

 

 

VІ. Засвоєння нових знань та вмінь

1. Обчисліть (усно):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Гра «Знайди стежку» (на встановлення відповідності)

Учні розв’язують на листках, а потім перевіряють. (робота в парах)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Робота з підручником

Усно – № 1064; № 1065.

Письмово – № 1062;            № 1070;

                    № 1066;            № 1085;

                    № 1068;            № 1087.

4. Математичний диктант (з самоперевіркою)


І варіант

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5) .

ІІ варіант

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5) .


 

 

 

 

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 32

Спільний номер: № 1071

Для слабших учнів: № 1063; № 1067

Для сильніших учнів: № 1069; № 1084.

 

VІІІ. Підсумок уроку

1. Фронтальна бесіда

2. Творче завдання: Як розрізати головку сиру на 8 рівних частин, виконавши лише три розрізи?

3. Задача Мудрої Сови. У коробці лежало 4 білих, 5 чорних і 6 червоних кульок. Яку найменшу кількість кульок треба вийняти з коробки, щоб серед них обов'язково було:

  1) 3 кульки одного кольору ;

  2)кульки всіх трьох кольорів ?

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
19 лютого
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку