Засвоєння нового матеріалу повинно бути побудоване просто та доступно для кожного учня. Що може бути краще, ніж коли учні під керівництвом вчителя самостійно формулюють нові правила. Основною метою даного уроку є засвоєння правил додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками та формування вмінь розв'язування вправ, які передбачають вкиористання цих правил.
Математика
5 клас
Вчитель: Косенчук О. О.
Тема: Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета: домогтися засвоєння правил додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння розв’язувати вправи, які передбачають додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; розвивати вміння логічно мислити; виховувати старанність, наполегливість.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Перевірка письмових завдань
1.1. Колективно № 1049
1.2. За готовими відповідями на екрані
1.2.1. № 1043; № 1047
1.2.2. № 1052; № 1055
2. Фронтальне опитування
ІІІ. Формулювання теми та мети уроку
Задача 1. В кінотеатрі 3 зали. В першій залі 60 місць, в другій залі – 40 місць, в третій залі – 30 місць. Скільки всього місць в кінотеатрі?
60 + 40 + 30 = 130 (місць)
Задача 2. В магазин привезли хліб. За перший день продали 176кг хліба, за другий день – 145кг хліба. На скільки кілограмів хліба привезли в магазин більше першого дня?
176 – 145 = 31 (кг)
Задача 3. Маса огірка кг, а маса помідора на кг менша від маси огірка. Яку масу мають помідор та огірок разом?
Після обговорення учні доходять висновку: щоб знайти масу помідора та огірка разом, потрібно від маси огірка відняти .
Отже, завдання нашого уроку: навчитися додавати та віднімати звичайні дроби з однаковими знаменниками.
ІV. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
V. Вивчення нового матеріалу
1. Додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
Задача 4. Паша та Юля мають плитку шоколаду. Яка складається з 12 клітинок. Паша з’їв 3 клітинки, а Юля – 2 клітинки. Яку частину шоколадки вони з’їли разом?
Після обговорення задачі учні самі формулюють правило додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками: Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, треба додати їхні чисельники, а знаменник залишити той самий.
2. Віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
Задача 5. Намалювали круг. Розділили на 8 рівних частин. Потім витерли 4 частини. Яка частина круга залишилася?
Потім знову витерли 3 частини. Яка частина круга залишилася?
Правило віднімання: Щоб відняти дроби з однаковими знаменниками, треба від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника, а знаменник залишити той самий.
Розв’язання задачі 3.
1) – маса помідора
2)
Відповідь: помідор та огірок разом мають масу кг.
VІ. Засвоєння нових знань та вмінь
1. Обчисліть (усно):
2. Гра «Знайди стежку» (на встановлення відповідності)
Учні розв’язують на листках, а потім перевіряють. (робота в парах)
3. Робота з підручником
Усно – № 1064; № 1065.
Письмово – № 1062; № 1070;
№ 1066; № 1085;
№ 1068; № 1087.
4. Математичний диктант (з самоперевіркою)
І варіант
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5) .
ІІ варіант
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5) .
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 32
Спільний номер: № 1071
Для слабших учнів: № 1063; № 1067
Для сильніших учнів: № 1069; № 1084.
VІІІ. Підсумок уроку
1. Фронтальна бесіда
2. Творче завдання: Як розрізати головку сиру на 8 рівних частин, виконавши лише три розрізи?
3. Задача Мудрої Сови. У коробці лежало 4 білих, 5 чорних і 6 червоних кульок. Яку найменшу кількість кульок треба вийняти з коробки, щоб серед них обов'язково було:
1) 3 кульки одного кольору ;
2)кульки всіх трьох кольорів ?