"Конспект уроку з математики для 5-го класу на тему "Мішані числа" "

Про матеріал

Мета уроку: Сформувати поняття мішаного числа; сформувати вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу і перетворювати мішане число у неправильний дріб.

Тип уроку: Засвоєння нових знань і вмінь.

Перегляд файлу

Тема уроку:  Мішані числа

Мета уроку: Сформувати поняття мішаного числа;

сформувати вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу і перетворювати мішане число у неправильний дріб.

Розвивати грамотне математичне мовлення.

Виховувати свідоме ставлення до навчання.

Тип уроку:     Засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: Мультимедійний проектор, презентація на тему «Мішані числа», картки з індивідуальними завданнями, 4 тарілки, 5 яблук, кухонний ніж.

 

                                 Хід  уроку

            І. Організація класу

Перевіряю готовність учнів до роботи

           ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Як записати частку 17 : 4 у вигляді дробу?
  • Які із заданих дробів:  ; ;;  ;  ;  правильні?  Чому?
  • Які із наведених вище дробів неправильні? Чому?
  • Що означає дробова риска у записі дробу?
  • Який із наведених вище дробів дорівнює натуральному числу?

 

         ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Оглядово перевіряю виконання домашнього завдання. Пояснюю проблемні моменти, які виникли при виконанні домашньої роботи.

Троє учнів виконують завдання на карточках, решта – розвязують задачу:

 

                      Задача 

Складіть з чисел  2, 5, 7, 15 усі можливі правильні дроби.

 

Відповідь: ; ;;  ;  ; .

                     Задача 

Складіть з чисел  2, 5, 7, 15 усі можливі неправильні дроби.

 

Відповідь: ; ;;  ;  ;  ; ;  ;  ;  .

 

           І карточка

1.Запишіть у вигляді дробу частку:

                  а) 4 : 7                                 б) 9 : 1

     2. Виберіть із заданих дробів неправильні:

               ; ;;  ;  .

     3 . Розвязати  рівняння:

              а) = 7;            б) = 4.           

 

           ІІ карточка

1.Запишіть у вигляді частки дріб:

        а) ;         б) .

2.Запишіть у вигляді дробу частку:

         а) 5 : 9;                      б) 7 : 1.

3.При яких значеннях  змінної х дріб буде неправильним?

          а) ;         б) .

 

 

           ІІІ карточка

1.Запишіть у вигляді дробу частку:

         а) 3 : 7;                      б) 6 : 2

2. Виберіть із заданих дробів неправильні:                                                                                

; ;;  ;  .

3 . Розвязати  рівняння:

а) = 5;            б) = 3

 

Перевіряю завдання на карточках, оцінюю відповіді учнів.

 

              ІV. Оголошення теми  і мети уроку

Оголошую тему і завдання уроку.

 

 

              V. Пояснення нової теми

 

          Задача

Як 5 яблук поділити на 4 учні порівну?

Відповідь:  Можна кожне яблуко розрізати на 4 частинки і кожній дитині дати по 5 четвертинок яблука (5/4 яблука), а можна кожній дитині дати по одному цілому яблуку і одній четвертинці 1¼ яблука.  (Демонструю наочно розрізаючи яблука, звертаю увагу, що   5/4  = 1¼ ).

Звертаю увагу, які числа називають мішаними, записуємо означення в зошит.

Діти записують в зошит алгоритми перетворення неправильного дробу в мішане число і алгоритм перетворення мішаного числа в неправильний дріб.

 

          VІ . Формування умінь і навичок

 

  1. (Усно) Прочитайте числа.  Назвіть цілу і дробову  частину кожного з них:

а)   6;            б) 4 ;           в)12;          г)7 .

 

2. Запишіть у вигляді мішаного числа:

а)  8;          б) 11 + ;       в)15 + ;    г)222 + .

 

3. Запишіть число, більше за 3, але менше за 4.

 

4. Запишіть число, менше за 6, але більше, ніж 5.

 

5.Виділіть цілу частину з неправильного дробу:

а)   ;              б) ;            в);             г) ;            д)   ;          е)     .

 

6. Запишіть неправильний дріб у вигляді мішаного числа:

а)   ;              б) ;            в);             г) .

 

7. Запишіть мішане число у вигляді дробу:

а)   1;              б) 5 ;             в) 7 ;            г)   11 .

 

8. Накресліть координатний промінь, взявши за одиничний відрізок 4 клітинки. Позначте на ньому точки, що відповідають числам:

а)   ;                 б) ;               в) ;                  г)  1;              д) ;          е)  2 .

Звертаю увагу, що  парам чисел      і  1   а  також          і   2 відповідає одна точка на координатному промені.

 

9.   Задача

Для ремонту трьох однакових класних кімнат потрібно 25 рулонів шпалер. Чи вистачить 17 рулонів шпалер для ремонту двох таких класних кімнат?

       Розвязання

       =   8 ;                      =  8

8    > 8 , тому шпалер вистачить для ремонту двох класних кімнат.

 

VІІ.  Підсумок уроку

  • Що нового дізнались на уроці?
  • Які числа називають мішаними?  Навести приклади.
  • Чи кожен дріб можна перетворити у мішане число?
  • Як перетворити неправильний дріб у мішане число?  Навести приклади.
  • Як мішане число перетворити у неправильний дріб?  Навести приклади.

 

VІІ .  Домашнє завдання

  1. Вивчити теоретичний матеріал з зошита. 
  2.  Виконати вправи
  1. Виділіть цілу частину з неправильного дробу:

а)   ;              б) ;            в);             г) ;            д)   ;          е)   .

 

  1. Запишіть мішане число у вигляді неправильного дробу:

а)   6 ;              б) 9 ;             в) 12 ;            г)   5 .

 

3) Накресліть координатний промінь, взявши за одиничний відрізок 3 клітинки. Позначте на ньому точки, що відповідають числам:

а)   ;                 б) ;               в) ;                  г)     .

Яке з чисел розміщується найближче до початку координат?

4)* Знайдіть найбільше двоцифрове число, в результаті ділення якого на 11  в остачі дістанемо 3.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дорунда Оксана Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додав(-ла)
Нагорна Ольга
Додано
1 березня 2018
Переглядів
9526
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку