Конспект уроку з математики для 5 класу на тему " Ділення десяткових дробів на натуральне число"

Про матеріал
Матеріал може бути використаний для проведення уроків удосконалення знань і вмінь виконувати ділення на натуральне число
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділення десяткових

дробів

на натуральне число

 

Математика, 5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

Тема : Ділення десяткових дробів на натуральне число.

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність:  узагальнити знання, вміння та навички учнів з теми; вдосконалювати навички розв’язування задач на множення десяткових дробів; ділення десяткових дробів на натуральне число;
  • ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – поповнювати свій словниковий запас, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією, розвивати логічне мислення;
  • соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

 

  Учитель.  Сьогодні на уроці ми закріпимо наші знання і вміння з теми

„ Ділення десяткових дробів на натуральне число”. На першому етапі нашого уроку ми з вами повторимо навички усного рахування та прийоми швидкого обчислення і зіграємо в гру „ Математичне лото.”

 

ІІ. Актуалізація опорних теоретичних знань.

 

Учитель викликає до дошки двох учнів , вони розв’язують приклади на дошці, а клас повторює правила  множення і ділення десяткових дробів.

             Обчисліть: 

    1) 14,4 : 5 + 15,6 : 5 = ( 14,4 + 15,6 ) : 5 = 6;

    2) ( 7,6 · 12,5 ) · 8 = 7,6 · ( 12,5 · 8 ) = 7,6 · 100 = 760;

    3) ( 124,7 : 25 ) : 4 = 124,7 : ( 25 · 4 ) = 124,7 : 100 = 1,247;

    4) 92,4 : 9 – 11,4 : 9 = ( 92,4 – 11,4 ) : 9 = 81 : 9 = 9;

    5) ( 0,27 : 2 ) : 5 = 0,27 : ( 2 · 5 ) = 0,27 : 10 = 0,027;

    6) ( 127,8 : 125 ) : 8 = 127,8 : ( 125 · 8 ) = 127,8 : 1000 = 0,1278.

 

       Запитання до класу :

  1) Як множать десяткові дроби?

  2) Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000?

  3) Як помножити десятковий дріб на  0,1; 0,01; 0,001?

  4) Як поділити десятковий дріб на натуральне число?

  5) Як поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000?

  6) Чи можна ділення на 10 замінити множенням на 0,1?

 

ІІІ. Удосконалення вмінь і навичок

   1.  Дидактична гра „ Математичне лото”

                      Спосіб гри

 

      1) Клас працює за варіантами.

      2) Для гри слід підготувати два варіанти карток для лото загальною кількістю за числом учнів у класі.

      3) Питання для обох варіантів однакові. Учитель зачитує питання, учні закреслюють у своїх картках клітинку, число в якій є , на їхню думку, відповіддю на це питання. На кожне питання відводиться 15- 25 с.

     4) Здійснюється взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою ( перелік правильних відповідей учитель готує заздалегідь).

 

Вигляд карток для гри

І варіант

 

0,6

0,5

 

0,3

8

1,4

1

0,53

243

 

0,09

380

0,125

 

10,6

 

( Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакреслиними мають залишитися клітинки з числами: 1,4; 380; 0,3; 8.)

 

ІІ варіант

 

1

0,25

0,36

2,43

6

 

26

 

0,53

 

0,8

0,75

38

1,8

2

 

( Підказка для вчителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакреслиними мають залишитися клітинки з числами: 2,43; 6; 1,8; 2.)

 

Питання для лото

1) Виразіть десятковим дробом:

    а) ;                     б) ;                    в) ;                        г) .

 

2) Обчисліть, використовуючи прийоми швидкого обчислення:

     а) 12,4 : 8 – 4,4 : 8;

     б) ( 106 : 5 ) : 2;

     в) 243 · 0,125 · 8;

     г) ( 36 : 25 ) : 4;

     д) 3,8 · 25 · 0,4.

 

3) Виразіть в дециметрах:

      а) 0,9 см  ; б) 2,6 м

 

4) Виконайте ділення:

       а) 3,6 : 6;                              б) 100: 125.

 

5) Розв'яжіть рівняння:    100х = 53.

 

2. Розв'язування вправ.

Учитель. А зараз ми будемо працювати у групах . Кожна група обирає свого консультанта.

 

Нагадаємо правила роботи у групі:

     1. Будь зібраний і дуже уважний.

     2. Працюй швидко.

     3. Якщо завдання не зрозуміле , проси допомоги у консультанта.

     4. Не викрикуй, не підказуй, не порушуй дисципліну.

Кожна група отримує картку із завданнями:

 

           І варіант                                

 1. Розв’язати рівняння:     ( 3 х – 15,8 ) · 4 = 14,8                            

                             

  2. Знайдіть значення виразу: ( 32,7 – 8,49 ) : 30 – 0,657.                            

 

  3. Знайдіть значення виразу   24,6 : m – 1,16, якщо m = 10.           

 

   4. Скільки коштує 1 кг цукерок, якщо   за  0,6 кг печива по 5,85 грн  за 1 кг           

   і за 2 кг цукерок заплатили 34,71 грн? 

 

                ІІ варіант

                           

    1. Розв’язати рівняння: ( х : 24 + 7,56 ) · 17 = 140,4. 

    2. Знайдіть значення виразу: ( 56,3 – 7,94) : 60 – 0,506.

    3. Знайдіть значення виразу 684,3 : х – 4,93, якщо х = 6 . 

    4. Площа прямокутника дорівнює 27 см², одна з його сторін – 6 см.      

        Обчислити периметр прямокутника.

 

ІV.  Підсумок уроку, рефлексія

 

 Математичний диктант

Один учень пише на відкидній дошці, решта – у зошитах.

 1. Знайти добуток чисел 23,5 і 100.

 2. Знайти частку чисел 0,02 і 10.

 3. Знайти добуток чисел 2,5 і  0,1.

 4. Суму чисел 4,15 і 2,3 помножити на 10.

 5. Різницю чисел 2,47 і 1,1 поділити на 10.

 

V. Домашнє завдання

doc
Додано
15 березня
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку