Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал

Урок та презентація до нього спрямовані на удосконалення умінь учнів додавати і віднімати десяткові дроби, узагальнення знань про порівняння й округлення десяткових дробів, виховання патріотичних почуттів та відповідальності.

Перегляд файлу

 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.

 Мета. Удосконалення умінь учнів додавати і віднімати десяткові дроби узагальнення знань про порівняння й округлення десяткових дробів.

           Розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги; формування умінь аналізувати.

            Виховання патріотичних почуттів, відповідальності,  культури письма та мовлення.

 Тип уроку: формування умінь і навиків.

 Обладнання: підручник Істер О.С. Математика. - (К.: Генеза, 2013), мультимедійна презентація, роздатковий матеріал,  пазл «Голуб миру»,  стікери,  відеофізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія!», макет кошика.

Хід уроку

 І. Організаційний етап

Добрий день любі діти!

Ще один урок прийшов до нас за розкладом сьогодні.

Тому озброймось книгою й знанням,

Щоб знов пірнути в математичну нам безодню.

 Діти, посміхніться! Подаруйте один одному і присутнім на уроці  гостям теплий і добрий погляд. Хай у ньому світиться щирість і людяність. Бачите,  скільки ви у відповідь одержали посмішок? І від цього усім стало приємно і радісно. Ось з таким настроєм працюйте упродовж уроку.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Кожна людина завжди з великою любов’ю і зворушенням згадує те місце, де вона  народилася, де промайнуло її дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. Те родинне вогнище – маленька Батьківщина кожної людини.

 Я пропоную вам заповнити «Кошик цінностей», записавши на патріотичних стікерах одним словом, що для вас у житті є найбільшою цінністю. (Учні записують і двоє учнів збирають у кошик). Цінності: дружба, здоровя, Батьківщина, любов, Україна, людина, родина, добро. Дякую, пізніше ми обов’язково повернемося до цього.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь - «Скарбничка знань та умінь».

 Що було обєктом нашого вивчення на останніх уроках? Можливо вам допоможе підказка.

Із комами дружать,

Людям вірно служать,

Нам допомогти готові.

Це…(дроби десяткові)

 Відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота. Проведемо математичний диктант (1учень біля дошки, решта на місцях).

 а) Записати числа, які зустрічаються у тексті.

 Линовиця – один з найкращих куточків у нашім краї. Статусу селища міського типу набула у 1960 році. В 1985 році побудована нова красуня-школа. Вона розрахована на 1136 місць. Зараз у школі навчається 269 дітей, а всього у Линовиці проживає 2480 чоловік. У селищі багато зелених насаджень. Площа Жевахівського парку 12,34 га, парку імені Шевченка – 11,67 га. Шкільна територія становить 3,7703 га. Лікарня займає 1,87 га, а цукровий завод розташований на площі 47,5478 га.

1960,         1985,           1136,       269,      2480,

12,34;       11,67;     3,7703;       1,87;      47,5478

 б) Округлити натуральні числа до сотень.

 в) Округлити десяткові дроби до десятих.

 г) Прочитати десяткові дроби у порядку зростання.

Оцінити учня.

 ІV. Повідомлення теми,мети уроку.

 Що більше: територія цукрового заводу чи площа парків Линовиці? На скільки?

          Що треба вміти, щоб відповісти на ці запитання?

          Отже, тема уроку: «Додавання і віднімання десяткових дробів».

 V. Формування умінь і навиків.

 - Діти, а ви любите складати пазли?

 - Тоді ми повинні із пазлів скласти птаха миру, злагоди.

 - Як ви думаєте, що це за птах?

 - У правильності вашої думки переконаємося пізніше.

 1.Пазл 1. Усний рахунок. Слайди «Ромашка»

 2. Пазл 2. Розвяжи рівняння: № 1273

1) 13,1 – (х+5,8) = 1,7                                     2) ( х – 4,7) – 2,8 = 5,9

Х+5,8=13,1 – 1,7                                             х – 4,7 = 5,9 + 2,8

Х + 5,8 = 11,4                                                  х – 4,7 = 8,7

Х = 11,4 – 5,8                                                  х = 8,7 + 4,7

Х = 5,6                                                              х =13,4

 

3) (у – 4,42) + 7,18 = 24,3                              4) 5,42 – (у -9,37) = 1,18

У – 4,42 = 24,3 – 7,18                                     у – 9,37 = 5,42 – 1,18

У – 4,42 = 17,12                                              у – 9,37 = 4,24

У = 21,54                                                         у = 4,24 + 9,37

                                                                         У =13,61

 3. Пазл 3

          Фізкультхвилинка

 4. Пазл 4.

         Високий рівень: Творче завдання (індивідуально) – за схемою скласти задачу і розв’язати її.

+ 459,2                   - 322,2                + 459,2                        + 781,4

   137,0                       98,3                    322,2                           223,9

   322,2 – ІІ              223,9 -  ІІІ            781,4 – І і ІІ                1005,3 – І+ІІ+ІІІ

 

         Достатній і середній рівні: Виконати дії, обираючи зручний порядок обчислення:

 1) 0,571 + (2,87 + 1,429 ) = 4,87

+ 0,571                      2 + 2,87 = 4,87

   1,429

   2,000

 2) (14,548 + 12,835) – 4,548 =22,835

- 14,548

    4,548

  10,000

 5.Пазл 5

 Перевірка творчого завдання

 Діти, зверніть увагу на дошку: своєю плідною працею на уроці ви досягли цілі - склали пазл «Голуб миру». З чим асоціюється цей птах?

          Зі спокоєм, вірою, дружбою, надією на світле, щасливе, мирне життя кожного з вас. Тож прикріпимо до дзьоба голуба «Кошик цінностей» і нехай все те, що є у вашому житті найцінніше, приносить вам тільки радість і натхнення. Памятайте, що ви майбутнє України. То ж навчайтеся, зростайте гідними громадянами своєї країни.

 VІ. Домашнє завдання: Повт. § 37, 10 № 1251(1,2), № 1253 - достатній і середній рівні,  № 1274 (1,2), № 1265 – високий рівень.

 VІІ. Підсумки уроку

 1) Блок – схема -  за рядами

а = 0,8                     а = 1,3                   а = 1,84                        а= 2,3

0,8 – 0,3 = 0,5       1,3 – 0,3 = 1          1,84 – 0,3 = 1,54           2,3 – 0,3 = 2

0,5 + 2,1 = 2,6      1 + 2,1 = 3,1           1,54 – 0,9 = 0,64           2 – 0,9 = 1,1

     2,6                          3,1                               0,64                           1,1

 2) Виправити помилки.

 Із парку прибіг зайчик. Він навіть склав для вас кілька прикладів,але щось наплутав і одержав якісь смішні рівності. Допоможіть їх виправити.

52 + 18 = 7        57 – 4 = 17        (5,2 + 1,8 = 7)          (5,7 – 4 = 1,7)

 3) Виставлення оцінок

 4) «Незакінчене речення»

 Наскільки цікавим і значущим був для вас цей урок.

 Я вдячна вам за активну співпрацю на уроці.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цурган Віктор Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
2101
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку