Урок-подорож з математики "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал

Урок-подорож з математики у 5 класі

Тема уроку. «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками»

Мета уроку. Закріплювати вміння й навички порівнювати звичайні дроби, додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками та мішані числа, розв'язувати вправи з даної теми. Розвивати мислення, пам'ять, навички рахунку, пізнавальну активність. Виховувати любов до рідного краю, бажання берегти природу.Урок-подорож з математики у 5 класі


Перегляд файлу

Урок-подорож з  математики у 5 класі

 

Тема уроку.  «Додавання і віднімання дробів з однаковими  знаменниками»

 

Мета уроку. Закріплювати вміння й навички порівнювати звичайні дроби, додавати                та віднімати дроби з однаковими знаменниками та мішані числа, розв’язувати                вправи з даної теми. Розвивати мислення, пам’ять, навички рахунку, пізнавальну               активність. Виховувати любов до рідного краю, бажання берегти природу.

 

Хід уроку.

І.Організація класу.

    Учні здають зошити з домашньою роботою.

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

    Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок математики, ми з вами будемо подорожувати. Мабуть, немає такої людини, яка б не любила подорожі. А поряд з нами розташоване унікальне місце, яке знають далеко за межами  Харківської області. Хто підкаже, про яке місце я кажу? Так, сьогодні ми будемо подорожувати по Національному природному парку «Дворічанський». Він пролягає вздовж правого берега річки Оскіл від села Новомлинськ до села Кам’янка. На його території простяглися крейдяні гори, які багато мільйонів років тому були морським дном. На горах ростуть дуже рідкісні рослини, живе багато тварин. Цей парк створили для того, щоб оберігати  флору та фауну. А подорожувати ми будемо ось на цьому красивому човні, і попливемо ми по Осколу, помилуємося природою.

 

  Під час цієї подорожі  ми повторимо все, що знаємо про звичайні дроби, адже математичні знання необхідні протягом усього життя. Ще давно, більше 2 тис. років тому давньоримський політик, оратор та філософ Марк Туллій Цицерон сказав «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику». Отже, вперед!

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань

  1. Повторення теоретичного матеріалу. Усне опитування .

Для того, щоб наш човен поплив, необхідно пригадати все, що ми вивчили про дроби. Отже, починаємо!

  • Що називається чисельником звичайного дробу?
  • Що називається знаменником звичайного дробу?
  • Що показує знаменник ?
  • Що показує чисельник ?
  • Які дроби називаються правильними ?
  • Які дроби називаються неправильними ?
  • Що таке мішане число?
  • Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
  •  Як перетворити неправильний дріб у мішане число ?
  • Як порівняти звичайні дроби з однаковими знаменниками ?
  • Як додати звичайні дроби з однаковими знаменниками?
  •  Як відняти звичайні дроби з однаковими знаменниками?

 

 

 

 

Молодці! Ви добре знаєте всі правила! Наш човен набирає потрібну швидкість, ми відправляємось по першому маршруту, який  називається «Історичний»

 

   Унікальність природи привертала увагу дослідників. 400 років тому німець Паллас писав про необхідність вивчення природи нашої місцевості. Вперше описали флору видатні ботаніки-географи Краснов, Талієв, Литвинов. А дослідник Козо-Полянський пропонував створити  заповідник.

 

  1. Усні вправи.

Як швидко лине наш човен! Так швидко, як і наші думки, коли ми починаємо  усно рахувати! Зупинимося на березі «Усної лічби», бо тут є що зробити:

 

а) Назвати правильні та неправильні дроби:

 

 

        б) Обчислити:

 

+ ;           + ;          + ;         2 + 1 ;         3  + 7 ;                          

 

  - ;        - ;       15 - 11

 

 

      Молодці, добре рахуєте!

 А ми рухаємося далі, і наш наступний маршрут називається – «Експедиційний»:

    Експедиції розпочалися у 2001 році, тривали 10 років. А проводили їх студенти та викладачі Харківського національного університету ім.. В.Н.Каразіна на чолі з професором, доктором біологічних наук В.Токарським. І нарешті 11 грудня 2009 року відповідно до Указу Президента України було створено Національний природний парк «Дворічанський». А дослідження тривають і досі.

 

IV. Закріплення вмінь та навичок

    Діти, подивіться: на березі Оскола хтось спостерігає за нами . Хто це ? Вона думає, що найрозумніша і найхитріша. Давайте їй покажемо, що це не так.

 

1.Розвязування прикладів на додавання і віднімання звичайних дробів.

 

№ 1 Виділити цілу частину з неправильного дробу: у зошити записати тільки відповідь

 

;     ;    

 

№ 2 Розташувати числа в порядку зростання:                                                                   

 

усно перетворюємо, звіряємося і відповідаємо

 

;   ;    2 ;   ;   .

 

№ 3 Обчислити:  записуємо у зошити з коментуванням

+ -

 

6 + 5

 

10 - 3 .

 

 

№ 4 Обчислити значення виразу: розв’язуємо біля дошки

3 - 1 ;      2 + 3 ;         6 - 2 ;    7 + 3

 

     Наш човен рухається далі по маршруту «Заповідний», бо наш природний парк має заповідну зону, де ростуть рідкісні рослини та живуть різні тварини. Різноманітний рослинний і тваринний світ привертає увагу людей. На території парку росте біля 996 видів рослин та 1355 видів тварин. 30 видів рослин та 45 видів тварин занесено до Червоної книги України. З них сонцецвіт крейдовий, левкой запашний, півники карликові, мигдаль степовий, ковила волосиста… ерезус чорний,   мінога українська, гуска сіра, ящурка різнобарвна, риба синець, бабак, скопа, тхір степовий, гадюка степова, канюк звичайний, шуліка чорний, орлан-білохвіст, черепаха болотяна, видра річкова…

    Як багато цікавого ми почули.  А тепер  давайте  зробимо зупинку на березі Точних обчислень..

2.Розвязування рівнянь:

 

 ;   ; усно

 

 

 

 письмово

 

  1. Розв'язування задач

 

Усно аналізуємо, називаємо дії, самостійно записуємо у зошит

 

  • На  трьох  полях загальною площею 79 га  виростили  соняшник.                                                                  Площа  першого           га, а площа  другого   на         га  менша.  Знайдіть  площу  третього  поля.

 

 

Анілізуємо, вчитель на дошці записує  коротку умову, по черзі біля дошки діти записують дії

  • Подорожуючи по річці Оскіл, Барвінок за перший день проплив 72 км, а за другий день -      того, що проплив за перший день, а за третій -         того, що проплив за другий день. Скільки кілометрів проплив Барвінок за 3 дні?

 

Аналізуємо, рисунок до задачі (вчитель), учні диктують дії, вчитель записує на дошці, повторюють формули руху

  • З Квіткового та Сонячного міста одночасно назустріч один одному виїхали Знайка і Незнайка. Знайка їхав зі швидкістю 56 км/год,  що становило      швидкості руху Незнайки. Через скільки годин зустрінуться коротишки,    якщо відстань між містами 532 кілометри?

 

 

         Молодці, діти! Ви дуже старанні і розумні, розв’язали стільки рівнянь, задач. А ми знаву повертаємося до прекрасних місць і наш останній маршрут називається Магічний. Як ви думаєте, чому природний парк так привертає увагу людей ?  Це місця, де люди можуть відпочивати, і навіть оздоровлюватися. Бо на його території є джерела з  лікувальною  мінеральною водою, якою можна лікувати багато хвороб. Є цілюще повітря, його дають соснові ліси, які поряд ростуть. Та й парк розташований далеко від промислового виробництва. Тому це одне з найчистіших  місць України. На Осколі є великі піщані пляжі, а по екологічних стежках мандрують  туристи.

 

V. Підсумок уроку

- Діти, наша подорож сьогодні закінчилася. Чи сподобалося вам подорожувати?

А що ми повторили на уроці ? Колись давно один мислитель сказав: Людина – як дріб: чисельник – це те, що ми думаємо про себе, знаменник – це те, що люди думають про нас. Я бажаю,  щоб ви були  правильними дробами, берегли рідну природу і жили з нею в гармонії. 

 

 

VІ. Домашнє завдання

Учні отримують індивідуальні картки з домашньою самостійною роботою.

Несподівано хтось постукав у двері – це передали з пошти листи від Дворічанського Національного природного парку для кожного учня; у листах – запрошення на екскурсію.

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку