Конспект уроку з математики для 5 класу на тему "Додавання і віднімання натуральних чисел"

Про матеріал
Урок-подорож допоможе закріпити і узагальнити знання з теми "Додавання і віднімання натуральних чисел" в цікавій ігровій формі.
Перегляд файлу

Урок – подорож у 5 класі

Тема: Додавання і віднімання натуральних чисел

Мета: Формувати в учнів навички розв’язування вправ з даної теми;  

            розвивати  увагу, кмітливість, логічне мислення , самостійність учнів,    

            звя’зок з реальністю;

            виховувати почуття доброти, співчуття, бажання прийти на допомогу.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

-         Добрий день діти!

 

Слайд 1

Емоційне налаштування

 

В Математиці-країні
І суворій, й солов’їній
Праця тут іде завзята.
Вмій лиш спритно рахувати
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути.
Першим в відповіді бути!
Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо в путь-
Нас цікаві справи ждуть.
Наш девіз - все гарно знати,
ВМІТИ добре рахувати.
Виростаймо ж - і у путь.
Хай знання із нами йдуть.
Ну а потім, в результаті,
Все, як слід, підсумувати.
Й розділити на усіх,
І багатство, й щедрий сміх.

 

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми уроку

 

-         Сьогодні ми вирушимо в цікаву подорож , в гості до Осені.

-         А де ж вона живе?

-         Щоб відшукати дорогу до її дому, треба знайти значення виразу, який зараз з’явиться на екрані телевізора. Отже в цьому записі треба поставити у відповідність результатам дій букву з таблиці.

 

Слайд 2

  1. Усний рахунок

 

1000 – (119 + 283) + (544 – 457) – 137 *5 =

  1.     119 +283 = 400
  2.     544 – 457 = 87
  3.     137 * 5 = 685
  4.     1000 – 402 = 598
  5.     598 + 87 = 685
  6.     685 – 685 = 0

 

87

0

402

598

685

л

!

У

с

і

 

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Ось по цій стежці треба йти і ми потрапимо до Осені.

 

Слайд 4

 

  1. Каліграфічна хвилинка

-         Але що це? Зверніть увагу – в небі з’явилася зграя птахів. Яку цифру нагадує схематичне зображення пташок. Правильно  - це 3! Молодці! Давайте запишемо цілий рядок цієї цифри каліграфічно.

 

 

Слайд 5

 

-         Ну що ж вирушаємо в дорогу!

Але щоб Лісовик , який живе у лісі, дозволив нам іти по ній треба виконати його завдання.

  1.     Х – 169 = 321
  2.     А  + 186 = 300
  3.     1603 – в = 842

 

Слайд 6

 

-         Наш Лісовик підступний, хоче щоб ми дали відповіді на такі питання:

  1.     Які вирази називаються числовими?
  2.     Які вирази називаються буквенними?
  3.     Наведіть приклад формул.
  4.     Як називаються компоненти дій та результат дій при додаванні?
  5.     Які закони додавання ви знаєте?
  6.     Сформулюйте ці закони.
  7.     Як називаються компоненти дій та результат при відніманні?
  8.     Як знайти невідомий доданок?
  9.     Як перевірити дію віднімання?

 

Слайд 7

-         І останнє завдання від Лісовика .

Ось є такі цифри.

12234=3

Зліва від знаку рівності між цими цифрами треба поставити знаки віднімання, щоб утворена рівність була правильною.

(12-2-3-4=3)

 

Слайд 8

-         З усіма завданнями Лісовика ми справились. Він нас пропустив, а куди йти далі не сказав. Може струмок нам підкаже?

-         Але щоб перейти через нього, треба виконати завдання. Треба знайти числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень і побудувати місток через струмок.

             +1700             -500            +3574

3150                а                  в                 с

 

(Відповідь: а =4 850, в = 4350, с = 7924)

 

Слайд 9

 

Фізкультхвилинка

-         Ось ми перейшли через місток. А куди йти далі? Можливо підкаже зайчик.

 https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

 

Слайд 10

-         Ми прийшли на галявину на галявину. Подивіться на ній розсипала горішки білочка. Давайте їх зберемо та віддамо білочці. Може далі дорогу покаже.

 

Ліщина звичайна — Вікіпедія                                                                        Ліщина звичайна — Вікіпедія

81           

 

                      збільшити на 27                       зменшити в 3 рази

 

 

                                                                                       

 

                    збільшити в 2 рази                  зменшити на 19   

 

 

Ліщина звичайна — Вікіпедія                                                                               Ліщина звичайна — Вікіпедія

 

Слайд 11 

Білочка. Дякую за допомогу. Ідіть до того дуба, він допоможе Осінь знайти.

 

Слайд 12

Дуб.   У мене так мало залишилося листочків. Перерахуйте їх будь ласка.

  1.     34+17+16+3 =
  2.     36+27-16 =
  3.     21+86+79 =

 

-         Ось ви і подолали всі перешкоди, які вам траплялись на шляху. Тому завжди будьте наполегливими, сумлінними, уважними.

(До класу заходить осінь з дарами. І пригощає учнів яблучками, грушками, горішками)

 

ІІІ. Підсумок уроку

 

-         Під час подорожі ми пригадали правила виконання дій з натуральними числами, властивості дій додавання і віднімання, розв’язування рівнянь.

 

Остання сплинула хвилина,

І закінчилася вже гра.

За все, що зробили на уроці

Нагородити вас пора.

 

(Нагородити сертифікатами за вивчення розділу «Додавання і віднімання натуральних чисел)

docx
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку