Урок – подорож у 5 класі
Тема: Додавання і віднімання натуральних чисел
Мета: Формувати в учнів навички розв’язування вправ з даної теми;
розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення , самостійність учнів,
звя’зок з реальністю;
виховувати почуття доброти, співчуття, бажання прийти на допомогу.
Хід уроку
І. Організаційна частина
- Добрий день діти!
Слайд 1
Емоційне налаштування
В Математиці-країні
І суворій, й солов’їній
Праця тут іде завзята.
Вмій лиш спритно рахувати
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути.
Першим в відповіді бути!
Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо в путь-
Нас цікаві справи ждуть.
Наш девіз - все гарно знати,
ВМІТИ добре рахувати.
Виростаймо ж - і у путь.
Хай знання із нами йдуть.
Ну а потім, в результаті,
Все, як слід, підсумувати.
Й розділити на усіх,
І багатство, й щедрий сміх.
ІІ. Основна частина
- Сьогодні ми вирушимо в цікаву подорож , в гості до Осені.
- А де ж вона живе?
- Щоб відшукати дорогу до її дому, треба знайти значення виразу, який зараз з’явиться на екрані телевізора. Отже в цьому записі треба поставити у відповідність результатам дій букву з таблиці.
Слайд 2
1000 – (119 + 283) + (544 – 457) – 137 *5 =
87 |
0 |
402 |
598 |
685 |
л |
! |
У |
с |
і |
Слайд 3
- Ось по цій стежці треба йти і ми потрапимо до Осені.
Слайд 4
- Але що це? Зверніть увагу – в небі з’явилася зграя птахів. Яку цифру нагадує схематичне зображення пташок. Правильно - це 3! Молодці! Давайте запишемо цілий рядок цієї цифри каліграфічно.
Слайд 5
- Ну що ж вирушаємо в дорогу!
Але щоб Лісовик , який живе у лісі, дозволив нам іти по ній треба виконати його завдання.
Слайд 6
- Наш Лісовик підступний, хоче щоб ми дали відповіді на такі питання:
Слайд 7
- І останнє завдання від Лісовика .
Ось є такі цифри.
12234=3
Зліва від знаку рівності між цими цифрами треба поставити знаки віднімання, щоб утворена рівність була правильною.
(12-2-3-4=3)
Слайд 8
- З усіма завданнями Лісовика ми справились. Він нас пропустив, а куди йти далі не сказав. Може струмок нам підкаже?
- Але щоб перейти через нього, треба виконати завдання. Треба знайти числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень і побудувати місток через струмок.
+1700 -500 +3574
3150 а в с
(Відповідь: а =4 850, в = 4350, с = 7924)
Слайд 9
Фізкультхвилинка
- Ось ми перейшли через місток. А куди йти далі? Можливо підкаже зайчик.
https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY
Слайд 10
- Ми прийшли на галявину на галявину. Подивіться на ній розсипала горішки білочка. Давайте їх зберемо та віддамо білочці. Може далі дорогу покаже.
81
збільшити на 27 зменшити в 3 рази
збільшити в 2 рази зменшити на 19
Слайд 11
Білочка. Дякую за допомогу. Ідіть до того дуба, він допоможе Осінь знайти.
Слайд 12
Дуб. У мене так мало залишилося листочків. Перерахуйте їх будь ласка.
- Ось ви і подолали всі перешкоди, які вам траплялись на шляху. Тому завжди будьте наполегливими, сумлінними, уважними.
(До класу заходить осінь з дарами. І пригощає учнів яблучками, грушками, горішками)
ІІІ. Підсумок уроку
- Під час подорожі ми пригадали правила виконання дій з натуральними числами, властивості дій додавання і віднімання, розв’язування рівнянь.
Остання сплинула хвилина,
І закінчилася вже гра.
За все, що зробили на уроці
Нагородити вас пора.
(Нагородити сертифікатами за вивчення розділу «Додавання і віднімання натуральних чисел)