Урок математики в 5 класі
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів
Мета: формувати в учнів навички додавання і віднімання десяткових дробів, вчити застосовувати набуті звання в нестандартних ситуаціях;
розвивати навички обчислювальної техніки, усної лічби, логічного мислення, розумову активність; розширювати математичний кругозір; виховувати культуру мислення, спонукати до творчої роботи на уроці; виховувати повагу, ввічливе ставлення один до одного, бережливе ставлення до природи, спонукати до охорони первоцвітів.
Обладнання: проектор, аркуші ватману, маркери.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Підніміть руки, хто з Вас любить подорожувати? Ой, які ви молодці. А хто любить подорожувати до весняного лісу? Я відчуваю, що серед Вас багато моїх однодумців.
Якщо серед Вас багато дітей, що люблять подорожувати до лісу, то що ви очікуєте в ньому побачити? Коло має магічну силу, воно захищає від негараздів тому у нас є коло очікувань. Давайте перевіримо, наскільки наші очікування співпадають з очікуваннями інших людей від весняного лісу. Зробимо ми це за допомогою віршика:
Учень: Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо.
Птахи і звірі, гори і ріки –
Нехай він буде таким на віки!
Нехай людина добро приносить
Бо світ навколо любові просить.
В наших очікуваннях є квіти. Прийшла весна й принесла нам свої найкращі дарунки – найкращі дарунки природи – квіти. Але людина бездушно ставиться до дарів природи. У Вінницькій області 105 видів рослин, які занесенно до Червоної книги і з них 92 – це рідкісні і зникаючі види.
ІІ. Розв’язування вправ
Завдання 1
Перевести звичайні дроби у десяткові та заповнити таблицю.
(Н) (К) (Н) (І)
(І) (С) (Н)
(Д) (Ж) (П)
4,7 |
2,43 |
0,04 |
4,3 |
0,26 |
24,017 |
14,24 |
2,5 |
0,034 |
241,07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підсніжник – перший посланець весни. Його ніжні, наче витончені з порцеляни білосніжні квіти з'являються з під снігу вже в кінці лютого. Ці квіти зустрічаються майже на всій території України.
Назву, наступної квітки ми дізнаємось, виконавши наступне завдання.
Завдання 2
Підкреслити букви, які позначають істинні висловлювання
43,04 > 43,10 (М) 18,263< 18,2631 (К)
0,5 > 0,49(К) 45,20 = 45,2 (У)
4,586 > 4,572(Р) 4,241 > 4,25 (Т)
40,05 > 41 (В) 342,05 < 342,4 (С)
34,25 < 35,25 (О) 0,21452 < 0,21352 (Х)
2,03 > 2,032 (Н) 7,257 > 7,207 (И)
Крокуси – жовті, фіолетові, мають ще назву шафран. Строк цвітіння дуже короткий. Використовують пилок рослин на прянощі. Рослин залишається дуже мало.
Завдання 3
Округли до сотих та знайди правильну відповідь:
1) 0,642 ≈ 9,37 (Н)
2) 23478 ≈ 49,46 (А)
3) 9,3664 ≈ 16,36 (В)
4) 0,008 ≈ 0,01 (Т)
5) 0,825 ≈ 23,48(О)
6) 49,463 ≈ 2,16 (А)
7) 16,364 ≈ 0,64 (С)
8) 2,156 ≈ 0,83 (Р)
Сон-трава, сон-зілля, сончик на Україні став таким рідкісним, що побачити його можна тільки на екрані. Її по праву називають королевою весняних квітів.
Завдання 4
Виконайте дії та взнай назву наступної весняної квітки.
1) 12,3 + 5,26 3) 79,1 – 6,08 5) 3,8 – 2,45
2) 0,48 + 0,057 4) 3,9 – 1,785 6) 27,3 + 5,42
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Перед вами рідкісна декоративна рослина, яку можна побачити у високогір'ях Карпат – це тирлич. Весняні квіти зустрінуть вас на підході до вершини найвищої гори України – Говерли. Вони зачаровують яскраво-синіми вогниками.
Завдання 5
Розв’яжи рівняння та дізнайся про наступну квітку.
Медунка – весняний медонос. На стеблі мініатюрний, різнобарвний букет – пурпурові, рожеві, фіолетові, блакитні, сині квіти, ніби веселка блакитні. Це ще й лікарська рослина. Але не рвіть її, бо воно не виживає у вазі. Це лісова рослина.
Завдання 6
Пройшовши «математичний лабіринт» ми дізнаємось про наступну квітку:
Проліски – це яскраві сині квіти, з'являються з-під першого снігу. Синьоокі вісники весни променіють ніжною блакиттю ще у холодні березневі дні. В Україні налічується 4 види, та через людську жадність вони зникають.
Завдання 7
Термінологічне лото із складів скласти математичний термін
Де |
ся |
тко |
ві |
|
др |
об |
и |
Діти, я з Вашою допомогою пригадала тему нашого уроку.
ІІІ. Підсумок уроку.
Оцінювання за методикою кредитної довіри. Сьогодні я Вам дозволяю виставити в щоденники собі такі оцінки, які на вашу думку Ви заслужили.
Підсумок очікування
З весняного лісу ми повернулися, але наші подорожі будуть продовжуватися. Для цього приготовлена валіза у яку ми зараз з Вами покладемо ті очікування магічного кола, які здійснилися. І ще все що може нам знадобитися на наступних уроках.
Мені дуже цікаві Ваші очікування, я їх обов’язково врахую під час подорожі на наших уроках.
ІV. Домашнє завдання
Поки ми з Вами були у весняному лісі до нас приходив листоноша і залишив кожному з Вас лист з домашнім завданням.
Ви сьогодні, як завжди були цікавими, позитивними, я отримала задоволення від роботи з Вами! Успіхів Вам !