Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: «Віднімання дробу від натурального числа» + презентація

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: «Віднімання дробу від натурального числа» + презентація, за підручником "Математика 5 клас", Н.А. Тарасенкова, І.М.Богатирьова; Київ, «Освіта»
Перегляд файлу

 

5 КЛАС      МАТЕМАТИКА       

Тема:  Віднімання дробу від натурального числа.

Мета:  відпрацювати і вдосконалити навички розв'язання зав­дань, що передбачають виконання дії віднімання дробу від натурального числа. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу,  вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, грамотно формулювати математичні твердження; розвивати обчислювальні навички, культуру математичної мови і записів.                   Виховувати дисциплінованість, самостійність, інтерес до математики.

Хід уроку

І. Організація класу.

 Доброго дня учні, доброго дня шановні гості! Я рада  бачити всіх вас на нашому уроці.

 Якщо хочеш досягнути у житті своїх вершин,

 Математику збагнути мусиш тонко, до глибин.

 Калькулятор і комп’ютер – хто сьогодні їх не зна?

 Та над ними взяти гору може світла голова.

 

II. Перевірка домашнього завдання

  1. Розумова гімнастика

Для того, щоб голова була світлою проведемо розумову гімнастику – повторимо таблицю множення (завдання на індивідуальних картках)

8 ∙ 9 =  6 ∙ 7 =

7 ∙ 5 =  9 ∙ 4 =

6 ∙ 4 =  8 ∙ 7 =

28 =   64 =

15 =   54 =

12 =   18 =

  1. Перевірка письмового завдання.

Консультанти (учні,  які першими виконали завдання) доповідають про виконання домашнього завдання. Відповіді перевіряємо всім класом.

№ 1083:

  1. ;

3)  ;             

4) 

5) 

 

 

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

 Діти, це ваш перший відкритий урок математики у старших классах. Таких уроків у вашому шкільному житті буде ще багато. А зараз зосередьтеся, не хвилюйтеся, будьте уважними, я поруч з вами і завжди допоможу.

Сьогодні на уроці  ми продовжуємо вчитися виконувати віднімання дробу від натурального числа і епіграфом нашого уроку стане вислів великого давньоримського мислителя, філософа та оратора Цицерона, який нам зачитає ______________________

 «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику».


IV. Актуалізація опорних знань

Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок, ми будемо мандрувати.

Кожна людина перебуває постійно в подорожі, з якої черпає все красиве, нове і корисне. Хтось  подорожує у сні, хтось наяву. Сьогодні ми подорожуємо в незвичайному світі - світі математики. Це чудовий і казковий край, де живуть числа і фігури.

Разом із нами в мандрівку до країни Математики вирушають герої мультфільму «Смішарики»: Совуня, Лосяш, Нюша, Карич,  Їжачок та Крош. Всі разом ми будемо виконувати  різні завдання, щоб здобути ключ до знань.

Розумник Лосяш вітає вас в королівстві Теоретичних знань.

 

1 завдання. Перевірка теоретичних знань.

Що показує знаменник дробу?

Що показує чисельник дробу?

Що означає риска дробу?

Який дріб називають правильним?

Який дріб називають неправильним?

Як додати дроби з однаковими знаменниками?

Як відняти дроби з однаковими знаменниками?

 

2 завдання.  Розв̕ язати кросворд.

  1. Число, що записується під рискою звичайного дробу, називається …
  2. Арифметична дія із звичайними дробами …
  3. Дріб, чисельник якого більший за знаменник, називається …
  4. Число, що записується над рискою звичайного дробу, називається …
  5. Числа, що містять цілу і дробову частини, називаються…
  6. Дріб, чисельник якого менший за знаменник, називається …
  7. Риска дробу означає дію …
  8. Вид чисел, що містить два числа розділених рискою дробу, називається..

 

з

н

а

м

е

н

н

и

к

д

о

д

а

в

а

н

н

я

 

н

е

п

р

а

в

и

л

ь

н

и

й

 

ч

и

с

е

л

ь

н

и

к

 

м

і

ш

а

н

і

 

п

р

а

в

и

л

ь

н

и

й

 

д

і

л

е

н

н

я

д

р

і

б

 

У виділеному стовпчику читаємо слово «звичайні» - маємо назву теми, яку ми з вами вивчаємо.

Ви добре попрацювали усно, а тепер працюємо письмово.

Взяли ручки і записали число, тему сьогоднішнього уроку в зошити.

 

Двадцять четверте лютого

Класна робота

Віднімання дробу від натурального числа.

 

V. Застосування знань та вмінь учнів у стандартних умовах

 

1 завдання Вказати яка частина фігури зафарбована.

Навколо країни Математики незвичайний кордон, який складається з чисел. Давайте допоможемо Піну пройти далі. Яка частина фігури зафарбована?

    http://www.lit.govuadocs.com.ua/tw_files2/urls_12/1138/d-1137953/7z-docs/1_html_m8fb1daa.gif          http://www.lit.govuadocs.com.ua/tw_files2/urls_12/1138/d-1137953/7z-docs/1_html_4b642b2c.gif          http://www.lit.govuadocs.com.ua/tw_files2/urls_12/1138/d-1137953/7z-docs/1_html_1dbcfec1.gif          http://www.lit.govuadocs.com.ua/tw_files2/urls_12/1138/d-1137953/7z-docs/1_html_m45f2b4a2.gif

 

2 завдання  Обчислити вираз

Карич, Їжачок, Крош та Нюша вітають вас в королівстві Арифметичних дій.

Карич зібрався порибалити, та рибки в озері золоті і виконують особливі бажання, але кожен з вас має ловити свою рибку самостійно, хто виконав завдання  тихенько підійме руку.

  1.             6)  
  2.     7)  
  3.     8) 
  4.     9)  
  5.    10)  

 

Релаксація під музику

Вправа «Лимон»

Мета: досягти стану спокою.

Сядьте зручно: руки вільно розмістіть на партах (долонями вгору), плечі та голова опущені, очі заплющені. Уявіть собі, що у Вас у правій руці — лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили увесь сік». Розслабтеся. Запам'ятайте свої відчуття. Тепер уявіть, що лимон знаходиться у вашій лівій руці. Повторіть вправу. Знову розслабтеся і запам'ятайте свої відчуття. Після цього виконайте вправу одночасно обома руками. Розслабтеся. Насолодіться станом спокою.

 

3 завдання Виконати дії

 Їжачок та Крош побували в зоопарку. Їм було дуже цікаво, багатьох тварин вони впізнавали, але деяких ніколи не бачили. Щоб дізнатися, які тварини здивували Їжачка та Кроша нам потрібно розшифрувати їх імена.

 Робота у групах(кожна група отримує своє завдання)

 

А зараз ви працюєте в групах, кожна група отримує завдання. Вам потрібно обчислити вираз, до відповіді добрати букву, з усіх букв маєте скласти слово. Шифр із дробів і букв на дошці. Якщо завдання буде правильно виконане, то ми дізнаємося,  які ж тварини здивували Їжачка та Кроша.

 


 1 група  

  1.              

страус

 

 

 

2 група

  1.       
  2.       
  3.       
  4.       
  5.       
  6.       
  7.       

Колібрі

 

3 група

  1.   
  2.   
  3.   
  4.   
  5.   
  6.   

      мураха


 

 

 

Африканський страус - найбільший з сучасних птахів. Його зріст сягає 270 см, а важить він до 175 кг.

Колібрі - найменша пташка, найменший вид -  карликова бджілка  - 6 сантиметрів від кінчика хвоста до дзьоба. 

Найсильніша на землі - мураха! Адже вона може переносити на собі вантаж в 10 разів важчий її власної ваги.

4 завдання 5 завдання Робота з підручником ст. 241  № 1086

Нюша  знайшла собі завдання -  задача № 1086, перевіримо чи правильно вона розв’язала   задачу.

На сторінці 241 задачу № 1086 читає ________________

Про що йде мова в задачі?  

Результатом якої арифметичної дії є сума?

Як називаються компоненти додавання?

Скільки доданків в задачі?

Як знайти невідомий доданок?

Знаючи 1 і 2числа, що можна знайти? Суму двох чисел

Яку першу дію маємо записати?

Знаючи суму всіх доданків і суму двох перших доданків, можна знайти 3 число?

Яку другу дію записуємо?

 

1число - 

2 число -       11    

3 число - ?

Розв’язання

  1. - сума 1 і 2 чисел;
  2. – 3 число

Відповідь: невідоме число

 

6 завдання Код для секретного замка

 

Лосяш знайшов чудернацькі двері, саме вони відкривають шлях до знань, але на дверях замок з кодом. Щоб набрати код необхідно скласти комбінацію з чисел.

Дроби треба викласти в порядку зростання. Виконане завдання дає змогу скласти малюнок   - ключ до знань.

Разом із Смішариками ми здобули ключ до знань.

Історична довідка

Математики стародавнього Єгипту замість звичайних для нас знаків                  «+» і «-» використовували знаки  « » і « » («ноги, що йдуть»). Зараз ви зможете дізнатись, яку із дій позначали цими знаками. Серед рівностей одна неправильна, інші правильні.

Яка дія позначена знаками        і   ?      

 

 

VI. Підсумок уроку

Виявляється, для того, щоб мандрувати країною Математики, просто необхідно знати математику. Так в дружній подорожі ви закріпили свої знання. Разом з тим стали дружнішими і просто цікаво і весело провели час у чарівному світі математики.

Діти, як ви думаєте: що важливіше – що ви про себе думаєте чи що про вас думають інші люди?

Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, чисельник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а          знаменник - все те хороше, що про цю людину думають інші. То ж бажаю вам, щоб  ваш життєвий дріб був завжди правильним.

VII. Домашнє завдання

 

Опрацювати § 27, повторити таблицю множення

Виконати:

№ 1087 – обчислити вирази на віднімання дробу від натурального числа;

№ 1093 – розв’язати задачу, подібну задачу ми розв’язали у класі.

 

VIIІ. Оцінювання та мотивація

 

 У кожної справи є доробок…

 В народі зветься він жнива

 У нас сьогодні в підсумку по темі

 Це бал високий і знання.

 

Оголошення оцінок.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 класна уроці математики

Номер слайду 2

Якщо хочеш досягнути у житті своїх вершин,Математику збагнути мусиш тонко, до глибин. Калькулятор і комп’ютер – хто сьогодні їх не зна?Та над ними взяти гору може світла голова.

Номер слайду 3

Розумова гімнастика 8 ∙ 9 = 6 ∙ 7 = 7 ∙ 5 = 9 ∙ 4 = 6 ∙ 4 = 8 ∙ 7 = 28 = 64 = 15 = 54 = 12 = 18 =

Номер слайду 4

Перевіряємо відповіді№ 10831)2) 3) 4) 5)6)

Номер слайду 5

Тема уроку: “Віднімання дробу від натурального числа”

Номер слайду 6

Епіграф до уроку: «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику» Цицерон

Номер слайду 7

Віднімання дробів від натурального числа

Номер слайду 8

1 завдання Перевірка теоретичних знань. Що показує знаменник дробу?Що показує чисельник дробу?Що означає риска дробу?Який дріб називають правильним?Який дріб називають неправильним?Як додати дроби з однаковими знаменниками?Як відняти дроби з однаковими знаменниками?

Номер слайду 9

2 завдання Розв’язати кросворд. Число, що записується під рискою звичайного дробу, називається…Арифметична дія із звичайними дробами…Дріб, чисельник якого більший за знаменник, називається…Число, що записують над рискою звичайного дробу, називається…

Номер слайду 10

2 завдання Розв’язати кросворд. Числа, що містять цілу і дробову частини, називаються…Дріб, чисельник якого менший за знаменник, називається…Риска дробу означає дію…Вид чисел, що містить два числа розділених рискою дробу, називається…

Номер слайду 11

Двадцять четверте лютого. Класна робота. Віднімання дробу від натурального числа.

Номер слайду 12

Яка частина фігури зафарбована?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Релаксація

Номер слайду 18

Зашифровані тварини. Завдання для 1 групи

Номер слайду 19

Зашифровані тварини. Завдання для 2 групи

Номер слайду 20

Зашифровані тварини. Завдання для 3 групи

Номер слайду 21

Зашифровані тварини

Номер слайду 22

Страус - найбільший з сучасних птахів. Його зріст сягає 270 см, а важить він до 175 кг.

Номер слайду 23

Колібрі - найменша пташка в світі. Найменший вид колібрі - карликова бджілка - 6 сантиметрів від кінчика хвоста до дзьоба. 

Номер слайду 24

Найсильніша на землі – мураха. Вона може переносити на собі вантаж в 10 разів важчий її власної ваги.

Номер слайду 25

Задача № 10861число - 2 число - 11 3 число - ?

Номер слайду 26

Розв'язання - сума 1 і 2 чисел;2) – 3 число. Відповідь: невідоме число

Номер слайду 27

Код замка – числа, розташовані у порядку зростання

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Історична довідка. Математики стародавнього Єгипту замість звичайних для нас знаків «+» і «-» використовували знаки « » і « » («ноги, що йдуть»). Зараз ви зможете дізнатись, яку із дій позначали цими знаками. Серед рівностей одна неправильна, інші правильні. Яка дія позначена знаками і ?

Номер слайду 30

Історична довідка====

Номер слайду 31

Домашнє завдання: Опрацювати § 27, повторити таблицю множення. Виконати:№ 1087 – обчислити вираз;№ 1093 – розв’язати задачу.

Номер слайду 32

До зустрічі!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гачка Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
25 березня 2019
Переглядів
5110
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку